Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja nu är första hoppträningen avklarad. Vi började med att skritta över olika bom kombinationer, sedan trava över dem, och slutligen hoppa 2 rättuppstående galopperade också tillsamms på 4-kanstsspåret riktigt sansat. Hästarna skötte sig på bästa sätt och vi var alla riktigt nöjda.@ekedal Hur gick träningen?
@fruxolisa Aj aj låter inte bra. Du måste ha väldigt ont? Kan du gå normalt o så eller är det "bara" sitta som blir problem?
Usch, det låter jobbigt. Hur har det gått sen i lördags?Imorse var det dags att efter lite mer än en månad med boxvila och promenader släppa ut Dino i sin pyttelilla grusade sjukhage. Så fort jag släppt lös ligisten insåg jag att det var ett enormt misstag.. I över 10min stod vi och bara pratade lugnande och försökte fånga in honom. Han var helt knäpp, for upp 3m fyrfota i luften, bockade, sparkade bakut, stegrade, rensade och tvärnitade.
Efter 10min fick jag tag i honom, man går ju inte gärna nära när han står på bakbenen och tvärvänder för att sparka rätt ut. Blev att plocka in honom igen och ge upp idén om att låta honom få börja gå ute.. Suck!
Vet inte vad jag ska göra snart, allt känns hopplöst just nu.. Tog ner odjuret för att promenera i ridhuset och självklart var han ju haltare än innan.. Suck!! Börjar verkligen ge upp nu!!
Usch @tramp vad tråkigt för dig. Sådana beslut är aldrig roliga att ta, men ibland faktiskt nödvändiga...Ja, han är fortfarande halt tyvärr.. Tänkte faktiskt ringa min veterinär imorgon och ta ett ordentligt snack om framtiden. Tror det är dags att inse att det inte finns mycket mer vi kan göra nu och att det schysstaste är att låta honom få vandra vidare... Usch vad jobbigt allt känns just nu. Mitt i allt är jag uppe i att sälja min ponny också så känns som de räcker nu..
Ja, han är fortfarande halt tyvärr.. Tänkte faktiskt ringa min veterinär imorgon och ta ett ordentligt snack om framtiden. Tror det är dags att inse att det inte finns mycket mer vi kan göra nu och att det schysstaste är att låta honom få vandra vidare... Usch vad jobbigt allt känns just nu. Mitt i allt är jag uppe i att sälja min ponny också så känns som de räcker nu..
Ja, han är fortfarande halt tyvärr.. Tänkte faktiskt ringa min veterinär imorgon och ta ett ordentligt snack om framtiden. Tror det är dags att inse att det inte finns mycket mer vi kan göra nu och att det schysstaste är att låta honom få vandra vidare... Usch vad jobbigt allt känns just nu. Mitt i allt är jag uppe i att sälja min ponny också så känns som de räcker nu..
Wiho, nu har Nangijala en sadel! Sadelutprovare kom ut idag och gav sadeln godkänt. Optimal var den ju inte, men så som N ser ut kroppen kommer jag knappast hitta en perfekt heller. Denna hon får nu duger för ändamålet att minska magen och bygga muskler och kondition. Antagligen kommer denna behövas säljas inom ett år, men det var jag rätt förberedd på. Hon verkade trivas med den och sökte sig mycket i form (vilket hon inte direkt gjort innan,trots 2v vila) så det får tummen upp Jättebra stöd för mig blir det inte, men godtagbart. Sadelprovaren kommenterade att hon nog skulle bli rätt snygg när hon väl vuxit i sin kropp, vilket dock nog skulle ta ett antal år
Ja, och så måste jag berätta hur Nangijala reagerade på sadelprovaren! I samma ögonblick Nangijala får se henne bestämde hon sig tydligen för att hon inte gillade henne... och satte i att sura som bara den. Bakåtstrukna öron, blängande blick, hugg i luften, allvarliga försök att bitas och faktiskt sparktendenser(!) Jag har aldrig sett ponnyskrället hålla på sådär, undrar vad sadelprovaren egentligen tänkte när jag berättade att hon aldrig hållit på såhär innan. I slutet var hon sur, men tolerant mot kvinnan men det tog 45min! Sist hovslagaren var här gjorde hon någon mildare variant, men det var ju många veckor sen, hoppas det är ett övergående beteende. Det vore ju inte bra om hon bestämmer sig för att hata alla nya personer som hon träffar Nu är hon visserligen i någon slags trotsperiod för hon har slutat gnägga och komma när jag ropar, men det var hon inte i när hovis var här....
Pälsglans är det ingen ide på min gris. Hon rullar sig VARJE dag... VARJE dag helt lerig i hela huvudet och benen
Sadeln va lite för vid såg jag när jag longerade med den på, den åkte fram. Så ska köpa en padd
Annars är jag bara så sugen på att komma igång och tömköra/rida. Hon ser ut som ett lerigt staket just nu...
Min är också duktig på att rulla sig. Hon kör tekniken: gnugga panna, ganascher och öron i marken. Den har hon lärt sig av sin 22-årige hagkompis som är skimmel och han vet verkligen hur man skitar ner sig på bästa sätt :-)