Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sporttyp som jag ser det:
En häst med massa och muskler som avlats med tanke på att den ska prestera något inom någon gren som kräver någon form av ordentligt kroppsarbete. Fokus har lagts på att få en exteriör som ger hästen så optimala förutsättningar som möjligt för att ex kunna gå galopp men att man ändå ska se att hästen är en arab. Hästens anfädrar har dessutom själva använts i sporten, man har inte endast valt någon för att den ser bra ut. Hästen har inte endast långa ben på en tunn kropp med svanhals och gäddhuvud.
Och som jag skrev tidigare så har jag inte erfarenheten och kunskapen att kunna diskutera exteriör i detalj utan det här jag skriver nu är mer än helhetssyn som ur mitt perspektiv.
Det finns ju dessutom ett begrepp som heter "god ridhästmodell" och som
används av exteriördomare.
Det är också så otroligt tråkigt att det fixeras vid att hästar som vinner show har gäddskallar.
Gwarant har jag träffat både i bra kondis och under betäcknings säsong, iofs tar både ock mkt på krafterna, men har inte fått nån *pang* känsla utav honom, men har även sett honom på utställning och då har det varit annat.
Men det går ju inte att sticka under stol med att det är en bra hingst som är snygg OCH preserar! Elgoe till Ella som tagit fram honom.
Hiba min (snart) tvåriga unghäst som letar ägare undan mitt meriterade sto e. Glaz
Har dåligt med bilder
Men ifrån i sommras, ett år
från helgen som var, halt på banan men knatade på bra ändå
Har kirrat ny kamera som jag ska försöka lära mig sam thitta dagsljus så kan jag bjuda på fler bilder
Har även varit och kikat på Ekemir, tycker personligen om stammen, temperamentet , men annars så var han rätt alldaglig när jag var där - iofs tråkigt väder, Men hittade inte så mkt som störde massor.
Är en grov häst utan att vara tung som många "svenska" araber är med väldigt trevlig attityd.
Han har gått i anglo (?) aveln utomlands o har ett fåtal avkommor.
Ekemir står nu hos en tjej som tävlar o tränar ett par araber i dressyr. Hon har bla köpt Uhlens Glaz avkomma.
ZigiZan är det ju bara så trist med! Såg mkt gott i den hingsten. Hoppas o dörmmer lite om att han får gå med lite ston o betäcka isommar iaf okanskse "kicka igång" sas, naturen är ju magisk ibland så man vet ju aldrig.
Matisse är jag iaf nyfiken på, vill också se film eller live. Men står på MTC så det är lite långt bort.
MM är jag oxå intresserad utav att se live o bygga egen uppfattning om - för mer än ansikte måste han ha bla om man kollar på möderne samt vilka uppfödare som valt honom till vilka ston - men det är ju långt dit för mig oxå...