I början av förhållandet när det märktes att han kunde bli arg, sur eller ignorera mig om vi inte hade sex på ett par dagar diskuterade vi lite kring det och jag förklarade att det inte på något vis handlade om att jag inte tyckte att han var sexig eller att han inte gjorde mig kåt utan att lusten bara går upp och ned beroende på var i cykeln jag är. Ibland vill jag en gång i veckan, ibland två gånger varje dag. Men som minst en gång i veckan och det är sällan, ofta blir det fyra eller fem gånger. Jag frågade om han tyckte att det var för lite eller vad vi skulle göra åt det, men han sa att det var okej. Ändå blir det såhär. Han sa dock att om det vore tvärtom, så skulle han gladeligen tillfredsställa mig på andra vis om han inte hade lust till just sex. Jag känner inte för att gå ned på honom var och varannan dag vilket får mig att känna mig snål och självisk. Hur svårt ska det vara att ställa upp med det? Hur tänker ni där? Nu blev det väldigt personligt, men jag mår oerhört dåligt över det här.
Det är så jäkla vidrigt det han gör mot dig, jag blir verkligen illa berörd och känner igen mig så mycket. Att han säger att han "skulle ställt upp för dig" det säger han för att ge dig skuldkänslor och precis såna tankar som du får om att det väl inte är så svårt att ställa upp. Men du, det är ALDRIG något man ska behöva ställa upp på för husfridens skull, ALDRIG. Jag tänkte precis samma tankar, mitt ex fick mig också att tvivla på mitt nej och fundera över hur jobbigt det egentligen kunde vara, bara gör det så är det ju överstökat och han blir glad sen (med lite tur). Om han inte kan hantera ett nej så är det hans jäkla problem, det ska inte gå ut över dig och du ska absolut inte göra något du egentligen inte vill eller som förminskar dig för att hålla honom på glatt humör.
Självklart säger han vid en första diskussion att det är okej, han verkar accepterande och som att han lyssnar när han i själva verket inte kunde bry sig mindre om något annat än sig själv.
Att han lägger skuld på dig för att du inte ser att han blivit bättre är också en klassiker, han har inte blivit bättre, det lovar jag dig. Vilken vuxen frisk människa skulle begränsa någon de säger sig älska på det viset som han begränsar dig och sen tycka att om du bara gjorde lite mer som han säger hade allt varit bra?
Han kommer inte bli bättre kära du, för han är helt oförstående för vad han gör, han kommer aldrig kunna lyssna och ta in dina synpunkter om hur förhållandet är eftersom han inte är den som är något problem enligt honom.
Jag förstår att du sitter och tvivlar på dig själv, det fanns saker jag undanhöll för till och med min närmsta vän eftersom jag tyckte det var så absurt att jag måste nästan överdrivit och överreagerat i efterhand. Jag inbillade mig själv, med hjälp av exets ord, att jag måste vara känslig bara, mina tankar kommer säkert ur osäkerhet.. Eller? Jag berättade varken de värsta eller bästa sakerna om honom för någon, eftersom jag hela tiden övertalade mig själv att det inte kan vara så farligt. Jag trodde att folk skulle skratta åt mig och säga åt mig att skärpa mig, för han är ju en bra kille, det ser ju alla.
Jag berättade inte att han en gång när jag var hos honom tvingade mig att sova ute i bilen i höstkyla i Småland, för att han var arg och inte ville se mig.
Jag berättade inte om gången då han lämnade mig på en fest på okänd ort med okända människor och ingen möjlighet för mig att ta mig därifrån.
Jag berättade inte för att jag var övertygad om att jag själv i alla dessa scenarion hade ett fingrer med i leken, att om jag bara inte hade gjort på ett visst sätt, om jag bara inte pratat med den där killen på festen eller haft stringtrosor på mig, då hade han ju inte behövt bli arg.
Du är redan en bit på vägen bort från honom
@Hemligaste, du ser mönster och reagerar på saker han gör, det är fantastiskt! Jag tror verkligen att du är stark nog att gå därifrån. Jag hoppas bara du gör det så snart som möjligt. Nu när han är borta är ett ypperligt tillfälle, men jag förstår att det är svårt, att man vill ha en plan. Finns det ingen du känner du kan bo med så länge så finns det garanterat någon bukefalist som kan hjälpa på något sätt, jag vill bara att du bryter dig loss från den här människan, så snabbt det bara går.