till hela ditt inlägg! Det borde finnas en speciell Wall of fame här på buke där speciellt kloka inlägg nålades fast, som en sorts "bukes 10 budord"!
Halvt KL men en liten spinn off på samma ämne.
Tror det var @niphredil som för något år sedan argumenterade hårt emot att otrohet är det värsta som kan drabba ett förhållande. Att det är helt orimligt att upphöja det till Det Värsta i ett förhållande när det finns kvinnor som behandlas på det sätt som beskrivs här i tråden. Och några (kommer inte ihåg vilka) har ju skrivit det också här i tråden, att ett manipulativt och svartsjukt beteende kan förklaras med att vederbörande blivit bedragen tidigare. Som att det är Så Himla Hemskt att det automatiskt innebär ett frikort till att behandla nästa partner som skit.
Måste bara kommentera detta. Jag tror ingen tycker att det är okej att behandla andra dåligt bara för att man själv blivit dåligt behandlad! Det är bara en förklaring till varför de beter sig som de gör. Trasiga svaga människor. Inte onda. Däremot gör det som sagt ingen skillnad när de är så illa som TS pojkvän. För varje inlägg jag läser blir bilden av honom allt mörkare...
Jag är förlåtande och tror på att reda ut saker i ett förhållande när det blir tufft istället för att sticka. Många människor är svaga och har fel. Om de är medvetna om sina brister och försöker så gott de kan att utvecklas samt har många bra sidor så tycker jag att det kan väga upp.
Men TS han behandlar dig ju inte bara dumt och omoget, han är extremt kontrollerande och försöker styra hela ditt liv. Oavsett vilka själsliga ärr han har så är det aldrig acceptabelt att förstöra ditt liv!
Han vill bestämma vem du får träffa, prata med, när ni ska ha sex, hur du ska klä dig och vad du får jobba med. Du får inte ha en egen vilja, ett eget liv. Förstår du hur sjukt det är? Detta är mycket mycket värre än om han tex flirtar med andra kvinnor eller har ett ons. Sånt är fruktansvärt sårande men det påverkar inte dig och ditt liv mer än att du självklart bli ledsen. Det han gör är att ändra dig så mycket att du inte ens vet vem du är. Se det såhär, tror det kan hjälpa dig att lämna honom. Han älskar inte DIG. När du är den du egentligen är och är sann mot dig själv så vägrar han prata med dig och är skitsur. Han älskar bara den personen han försökar tvinga dig att vara.