Hej igen alla, nu är han borta ett tag så jag kan ta mig tid att svara er. Tack igen för all input och stöttning
Det gör mig oerhört ledsen att läsa historierna av er som varit i destruktiva förhållanden, så ledsen att så många av er har mått dåligt och blivit illa behandlade i en relation. Ni som är så himla fina ska ha det allra bästa och jag beundrar er för er styrka att ha tagit er ur förhållandet och gått vidare. Alla här inne är starka, omtänksamma kvinnor som ska ha likadana män
Tack för att ni öppnar er om era relationer, både bra och dåliga för att ge mig perspektiv igen.
Till er som undrat om jag provat att prata med honom: Ja, i våras när jag fortfarande kände att jag hade kvar lite av en fighter i mig, innan jag började undra om allt var mitt fel och bara fanns i mitt eget huvud. Jag klappade ihop och grinade och sa att jag var ledsen över svartsjukan och över att det inte kändes som att han älskade mig för den jag var. Han grät också och sa att han var hemskt, hemskt ledsen och att han visste att han betett sig dumt åt. Att det var för att han var osäker i sig själv och att han var orolig att det skulle hända mig något. Jag tog försiktigt upp ämnet att han kanske skulle prata med någon men han sa att han förmodligen aldrig skulle kunna öppna sig för någon han inte kände. Efter det blev det bättre, sommaren var helt okej. Under hösten har det blivit stadigt sämre igen. En gång tog jag upp det men då blev han arg eftersom han tyckte att han hade bättrat sig så mycket, att han blev ledsen att jag inte märkt det. Självklart har jag varit noga med att bekräfta honom under tiden sedan första samtalet, hur bra det kändes i förhållandet när han inte var lika svartsjuk, att det märktes att han arbetade med sig själv och så vidare.
Nu känns det som att varje gång jag försöker prata med honom går han i försvar och därför känns det ännu mer som att jag är sinnessjuk. Jag tog aldrig upp händelsen med mobilen och skulle inte göra det heller eftersom det skulle kännas som att jag överreagerade. Under kvällen igår ville han ha sex men eftersom jag kände mig ledsen så kunde jag verkligen inte, jag sa att jag hade ont i ryggen. Då gick han och la sig utan att säga godnatt, längst ut på sängkanten och jag kände mig så dum som ljugit. Imorse pratade han inte med mig så när jag frågade hur det var sa han bara att han var kåt och frustrerad. När han skulle åka (han ska vara borta två dagar) var det som att han ville göra allt bra igen och var extra snäll och fin, frågade om jag var ledsen, hur jag mådde osv. Frågade flera gånger om jag verkligen älskade honom och om jag skulle sakna honom. Han vill ofta sitta och titta mig i ögonen och tittar jag bort blir han sur eller tror att jag är sur eller undanhåller något.