Jag förstår dock inte varför en ond cirkus skulle godförklara mig. En ond cirkus borde ju vilja kasta mer misstankar åt mitt håll? Eller är det någonslags bakofram-psykologisk grej?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag förstår dock inte varför en ond cirkus skulle godförklara mig. En ond cirkus borde ju vilja kasta mer misstankar åt mitt håll? Eller är det någonslags bakofram-psykologisk grej?
Jag var tvungen att dubbelkolla om jag verkligen bara skrivit ett enda teoriinlägg. Och det har jag inte alls gjort. Eller menade du bara igår kanske? För i så fall stämmer det ju, jag var i princip bara inne vid tiden jag röstade. Men jag har ju teoriat andra dagar också, även om min aktivitet har varit låg?Sasse har gjort väldigt lite avtryck i leken tycker jag . Inte för att jag själv har så väldigt många fler inlägg. Men det enda egentliga teoriinlägget från Sasse är det här:
Nu vet jag inte om jag tror att cirkus är ond, men däremot har jag själv som ulv i tidigare lekar kunnat köra med att godförklara/hålla någon för god, för att framstå i bättre dager för den personen, och kanske andra.Jag förstår dock inte varför en ond cirkus skulle godförklara mig. En ond cirkus borde ju vilja kasta mer misstankar åt mitt håll? Eller är det någonslags bakofram-psykologisk grej?
Aha, ja det låter ju logiskt iofs.Nu vet jag inte om jag tror att cirkus är ond, men däremot har jag själv som ulv i tidigare lekar kunnat köra med att godförklara/hålla någon för god, för att framstå i bättre dager för den personen, och kanske andra.
Om du är ond och i lyan är det ju ett utomordentligt sätt att dels få en ulv att uppfattas som god och dels ett sätt att meddela sig med lyan. Är du med?Jag förstår dock inte varför en ond cirkus skulle godförklara mig. En ond cirkus borde ju vilja kasta mer misstankar åt mitt håll? Eller är det någonslags bakofram-psykologisk grej?
Jo jag tror att jag fattar Hade bara inte insett att man kan spela så!
Vad menar du?
Ja Koppen var ju inget lysande exempel. Novali före hennes död då?Jo jag tror att jag fattar Hade bara inte insett att man kan spela så!
Vad menar du med att hon har dig o Koppen där? Alltså, jag tror jag fattar hur du menar enligt det Sasse skriver men ex. Koppen vore det ju dumt av en ond spelare att inte hålla som god eftersom nog alla fattat vem hon är?
Detta:Vad menar du?
Hon håller mig för god, Koppen och Novali (innan hon dog) likaså apropå vad du skriver ovan.Nu vet jag inte om jag tror att cirkus är ond, men däremot har jag själv som ulv i tidigare lekar kunnat köra med att godförklara/hålla någon för god, för att framstå i bättre dager för den personen, och kanske andra.
Tack! Det är nog en stor del till varför jag vill hålla henne som god, för att hon håller flera som goda, kommenterar att hon lyckats lista ut roller, och verkligen försöker gräva efter onda, eller framstå som att hon gör det om din teori skulle stämma. Jag vet inte. Det känns både smart och osmart, för förr eller senare borde hon gräva in sig i ett hörn om hon håller för många som goda, å andra sidan kanske hon hoppas på att hennes grävande är till hennes fördel. Jag vet faktiskt inte, är lite kluven i det här. Jag minns inte hur cirkus brukar spela som ulv/ond, är hon så smart?Hon håller mig för god, Koppen och Novali (innan hon dog) likaså apropå vad du skriver ovan.
Ja, @cirkus är smart!Tack! Det är nog en stor del till varför jag vill hålla henne som god, för att hon håller flera som goda, kommenterar att hon lyckats lista ut roller, och verkligen försöker gräva efter onda, eller framstå som att hon gör det om din teori skulle stämma. Jag vet inte. Det känns både smart och osmart, för förr eller senare borde hon gräva in sig i ett hörn om hon håller för många som goda, å andra sidan kanske hon hoppas på att hennes grävande är till hennes fördel. Jag vet faktiskt inte, är lite kluven i det här. Jag minns inte hur cirkus brukar spela som ulv/ond, är hon så smart?
Jag tror tyvärr att hon är det jag tyckte att det var jätteroligt när vi satt i lyan tillsammans i en tidigare lek för då var cirkus godförklarad väldigt länge. Tycker att hon brukar vara svår att läsa.Tack! Det är nog en stor del till varför jag vill hålla henne som god, för att hon håller flera som goda, kommenterar att hon lyckats lista ut roller, och verkligen försöker gräva efter onda, eller framstå som att hon gör det om din teori skulle stämma. Jag vet inte. Det känns både smart och osmart, för förr eller senare borde hon gräva in sig i ett hörn om hon håller för många som goda, å andra sidan kanske hon hoppas på att hennes grävande är till hennes fördel. Jag vet faktiskt inte, är lite kluven i det här. Jag minns inte hur cirkus brukar spela som ulv/ond, är hon så smart?
Koppen: fio - cirkus - Sedna - Snurrfian
Habina: Lobelia - missar - Snurrfian - Snurrfian
Sasse: Lobelia - missar - Snurrfian - Snurrfian
LenaH: thoora - cirkus/bollen__ - Sedna - Snurrfian
cirkus: Artline - Mirtai - Sedna - missar
Artline: Blacksmithfarm - Snurrfian - Sedna- Snurrfian
Novali01: Lobelia - bollen__ - Sedna - Snurrfian
Snurrfian: quarter4ever - fio - Sedna - LenaH
bollen__: quarter4ever - fio - Sedna - Snurrfian
Hjartagna: Sasse - fio - Sedna - Snurrfian
Blacksmithfarm: Lobelia - bollen__/fio - Sedna - Snurrfian
Jaha?Uppdatering
Angel Investigations hade fått nys om att Wolfram & Hart hade något fuffens för sig i en lagerlokal nere vid hamnen, så Angel, Cordelia och Doyle begav sig dit för att kolla upp saken närmare. Väl där möttes de av en enormt lysande glasklot som hängde i luften, och en skrattande lakej som berättade att det enda sättet att förhindra att klotet exploderade och jämnade hela staden vid marken var en knapp framme vid klotet. Och att vem som än försökte komma nära genast skulle dö av den starka strålningen.
Angel förberedde sig på att hoppa, men stoppades av Doyle. Angel var alldeles för värdefull för att offras, och på något sätt var det som att Doyle visste att det här var hans uppgift. Men han måste också se till att Angels länk till The Powers That Be inte förvann med honom, så han gjorde det som han velat göra sedan den första gången han såg henne: han kysste Cordelia. På så sätt lät han förmågan att ta emot visionerna föras över till henne.
Sedan gjorde han hoppet, och räddade staden genom att offra sig själv.
Det Doyle inte visste var dock att visionerna inte var menade att komma till någon som bara var människa, och att han nyss hade skrivit under Cordelias dödsdom likväl som sin egen.
Novali01 var Doyle - Spionen
Cordelia har blivit aktiverad som hans ättling och kommer få sin första vision idag
DagDL 21.30
Men så var det ju inte.Satan. Jag hade faktistk fattat att thoora var siaren.
Jag tror att hon har siat bollen__ som god första natten. Bara så ni vet och inte börjar rösta på henne.
Och med tanke på att hon alltså inte var varken siare eller spion (eller tjuv som kanske kunnat lista ut saker via den den stjäl från)(=alla de tre rollerna är döda) så vet jag inte vad jag ska tro om det? Det finns en roll till med info som hon i och för sig skulle kunna ha. Samtidigt är cirkus smart nog att luras...Jag förstod att du var spionen och försökte hjälpa dig lite på traven(hoppas jag inte pekade ut dig för ulvarna). Synd att du hann dö
Nu får vi hoppas på att Cordelia får en massa bra information inatt och kan delge den.
blacksmithfarm har antigit en hal skepnad som jag börjar känna mig misstänksam emot. Kan hennes röstbytande (fio/bollen__) varit ett spel för gallerierna så att det skulle se ut som att hon är en osäker god. Jag tycker inte att hon kommer med något eget nytt. Hon hakar mest på andra och det gör att jag även här blir misstänksam. Hon var mer aktiv i början och känns lite mer går på glas nu, det borde vara tvärt om att hon blir säkrare.
Den av oss kvarvarande som röstat absolut sämst är BSF
Flera av oss har röstat dåligt, men det har åas varit två drev, där ulvar lätt kan slinka in "osynligt". Vi har ju trott att vi har vart säkra på tex Snurrfian och fio
Jag tror att BSF har tagit fördel av detta.
För även om hon skriver fina teorier (om än tunna och försiktiga) om oss alla, och försöker vara aktiv, så tycker jag inte att hon helt och hållet känns ÄRLIG i sitt letande.
Koppen röstar på Blacksmithfarm
Jag tycker BSF har en poäng där @cirkus kan du visa oss hur du menar att du försökte hjälpa Novali01? Jag är rätt säker på att du inte har den sista rollen som har någon typ av info då denne knappast kan ha varit så säker på båda de rollerna som du säger att du tydligt listat ut.Nu är jag här och idag ska jag ha tid att leka hela eftermiddagen
Jaha?
Det hade jag inte förväntat mig.
Nu har jag inte hunnit läsa ikapp ordentligt, men jag trodde cirkus försökte hinta om att hon hade den rollen här:
Men så var det ju inte.
Idag skriver hon dessutom att:
Och med tanke på att hon alltså inte var varken siare eller spion (eller tjuv som kanske kunnat lista ut saker via den den stjäl från)(=alla de tre rollerna är döda) så vet jag inte vad jag ska tro om det? Det finns en roll till med info som hon i och för sig skulle kunna ha. Samtidigt är cirkus smart nog att luras...
Till er båda.
Ja jag har varit mindre aktiv i helgen än innan, det beror på att jag har jobbat
Det verkar vara en stor del i era båda teorier, så jag skulle önska att ni tar med i bakhuvudet att jag haft ont om tid
Med det sagt så är det dags att läsa om leken med nya fräscha ögon, känner jag.