Angel Investigations (Ulvlek!)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja. Det håller jag med om. Jag tyckte faktiskt att Snurris lät ganska övertygad om att LenaH var ond, men jag tyckte hennes teori var tunnare än de teorier som fanns mot henne, så därför trodde iaf att jag att hon kanske var ond ändå.
Cirkus skrev ju något inatt om att hon hade en passande roll till LenaH. Men om LenaH är ond. Vad är cirkus? Tycker inte cirkus verkar speciellt ond men hon är bra på att luras iofs.

Riktigt - jag hade en passande roll till LenaH.
Men dagens röstning vetefan längre.

Jag ska försöka hinna igenom det mesta igen

Riktigt - jag hade en passande roll till LenaH.
Men dagens röstning vetefan längre.

Jag ska försöka hinna igenom det mesta igen
Jag har fortfarande samma roll men blev nog lite störd över att Snurris inte hade fattat och tyckte det var ulvigt som attan att inte se det.

Kortsynt antagligen.

Det gör mig också lite fundersam på @Sasse som röstat Snurr i två DL (@Habina har jag som odiskutabelt god än så länge) men hade en ond spelare velat sticka ut så som Sasse gjort isf?

Jag har lagt pussel (och druckit upp mitt vin:angel:) så jag tror att jag iaf fattar vad du hade för roll på henne inatt. :up:
Nu har jag funderat några varv på hur jag ska kunna övertyga goda om att jag har den roll ni borde ha fattat.

Om jag inte hade den utan var en ond som utgav mig för att ha den så borde den som har den rollen ha riktat misstankar mot mig. Ganska ordentliga sådana.

De enda som har misstänkt mig sen jag försökte klargöra min roll är
1. Snurrfian - som ju inte hade den rollen
2. Koppen - som vi också vet inte har den rollen

Det innebär väl alltså att jag har den roll ni borde se att jag har. Det innebär också att det borde utkristallisera sig tydligare för er som inte är jag, @Koppen eller @Habina, eller hur?

Nu har jag funderat några varv på hur jag ska kunna övertyga goda om att jag har den roll ni borde ha fattat.

Om jag inte hade den utan var en ond som utgav mig för att ha den så borde den som har den rollen ha riktat misstankar mot mig. Ganska ordentliga sådana.

Det innebär väl alltså att jag har den roll ni borde se att jag har. Det innebär också att det borde utkristallisera sig tydligare för er som inte är jag, @Koppen eller @Habina , eller hur?

Jo, jag tror jag fattar vettu :D

Det innebär väl alltså att jag har den roll ni borde se att jag har. Det innebär också att det borde utkristallisera sig tydligare för er som inte är jag, @Koppen eller @Habina, eller hur?

Jag är inte tveksam.
Du har helt rätt i att någon borde protesterat.

Du har en god roll in my book.

Spionen borde ju sitta på lite juicy information.
Den kan ha sett vem Snurris försökt stjäla av. .
Den kan också sett vem som ulvarna försökt käka de gånger det inte blivit något käk.
Det är uppenbart att hon tjuvat av beskyddstjuven men INTE av någon ulv. Så alla utom en borde vara goda av de som hon stulit av
Jag hoppas att spionen i fråga kan klämma ur sig någon liten godförklaring på de som ulvarna försökt käka när käket misslyckats.
Så om spionen fått den infon borde det förmedlas på något listigt vis.

Sasse:
Lobelia - missar - Snurrfian - Snurrfian

Ingen vidare statistik. Båda röstarena idag och igår kom tidigt. Frågan är om onda redan igår försökte starta ett drev mot snurrfian? För att rädda Sedna?
Hon lägger dagens första röst på just snurrfian.
Jag vet att det var en säkerhetsröst, för att hon inte ville riskera att missa dl. Men det skaver ändå...
Det gör mig också lite fundersam på @Sasse som röstat Snurr i två DL (@Habina har jag som odiskutabelt god än så länge) men hade en ond spelare velat sticka ut så som Sasse gjort isf?
Svarar dig och @Blacksmithfarm tillsammans.

Jag trodde verkligen Snurrfian var ledarvargen, varför jag röstat på henne i två dl's. Blev rätt förvånad när det visades att hon inte alls hade den rollen, utan någon annan sitter på den istället :crazy: Jag tyckte det var ett troligt scenario att ledarvargen försökt hinta genom att rösta som en ulv, och då såg Snurrfians röststatistik mest sannolik ut imo. Jag har ingen aning vad jag ska tänka just nu, måste gå igenom leken helt tror jag.

Däremot Blacksmithfarm, jag slutade köra med räddningsröster för länge sedan. Jag är mer för att alibirösta om det ska vara så. Ang. din teori om att jag skulle försöka mig på ett drev mot Snurrfian, så nej, jag trodde som sagt hon var ledarvargen. Jag röstade tidigt för att jag behövde göra det, även i den lynchen som var idag.

@LenaH Vad är dina teorier om Habina egentligen? Vet att du skrivit något om det innan, men kan du ta det kort igen?
Jag håller med, det borde ha blivit ett starkt motstånd. Nu är jag för trög för att kunna ha listat ut din roll, även om jag har en idé, men det borde inte ha varit så lätt för dig att skriva som du gjort, om någon annan haft rollen, sas.

Uppdatering

Angel Investigations hade fått nys om att Wolfram & Hart hade något fuffens för sig i en lagerlokal nere vid hamnen, så Angel, Cordelia och Doyle begav sig dit för att kolla upp saken närmare. Väl där möttes de av en enormt lysande glasklot som hängde i luften, och en skrattande lakej som berättade att det enda sättet att förhindra att klotet exploderade och jämnade hela staden vid marken var en knapp framme vid klotet. Och att vem som än försökte komma nära genast skulle dö av den starka strålningen.
Angel förberedde sig på att hoppa, men stoppades av Doyle. Angel var alldeles för värdefull för att offras, och på något sätt var det som att Doyle visste att det här var hans uppgift. Men han måste också se till att Angels länk till The Powers That Be inte förvann med honom, så han gjorde det som han velat göra sedan den första gången han såg henne: han kysste Cordelia. På så sätt lät han förmågan att ta emot visionerna föras över till henne.
Sedan gjorde han hoppet, och räddade staden genom att offra sig själv.
Det Doyle inte visste var dock att visionerna inte var menade att komma till någon som bara var människa, och att han nyss hade skrivit under Cordelias dödsdom likväl som sin egen.

Novali01 var Doyle - Spionen
Cordelia har blivit aktiverad som hans ättling och kommer få sin första vision idag

DagDL 21.30

tumblr_mbf8dhVmZj1rh231mo4_250.gif

doyle.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 535
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 581
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ringkota, operation!?