Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Menar du att Thoora kan ha siat Mirtai som ond då?Eller så ska vi fokusera på den andra delen av thooras inlägg:
Och isf är det @cirkus som passar på att lägga en liten snygg röst på Mirtai när vi andra var upptagna med att tramsa runt.
OM både du och Cirkus är onda. Så tror jag ändå att Cirkus skulle utnyttja det faktum att det ser ut som du är siad för att få dig godförklarad. Speciellt med tanke på att det verkligen ser ut som att Thoora vet att du är god. Så det känns troligt att du blivit siad.Jag förstår dock inte varför en ond cirkus skulle godförklara mig. En ond cirkus borde ju vilja kasta mer misstankar åt mitt håll? Eller är det någonslags bakofram-psykologisk grej?
Koppen: fio - cirkus - Sedna - Snurrfian
Habina: Lobelia - missar - Snurrfian - Snurrfian
Sasse: Lobelia - missar - Snurrfian - Snurrfian
LenaH: thoora - cirkus/bollen__ - Sedna - Snurrfian
cirkus: Artline - Mirtai - Sedna - missar
Artline: Blacksmithfarm - Snurrfian - Sedna- Snurrfian
Novali01: Lobelia - bollen__ - Sedna - Snurrfian
Snurrfian: quarter4ever - fio - Sedna - LenaH
bollen__: quarter4ever - fio - Sedna - Snurrfian
Hjartagna: Sasse - fio - Sedna - Snurrfian
Blacksmithfarm: Lobelia - bollen__/fio - Sedna - Snurrfian
thoora som vi vet var siare startar den.Jag måste lyfta en fundering känner jag... Utifrån hur fio skrev utgår jag från att hon stoppade käket i går. I dag blev det heller inget käk och det kan innebära att vi bara är en omvandling + ett käk/en missad lynch från att onda vinner. Det finns ju några roller som har möjlighet att hitta Angel, om någon gör det skulle det vara idé att rösta ut honom i förebyggande syfte? Alltså även utan att förvandling har skett?
Novali, som vi vet var spion skriver detta:Men du, jag har precis kommit på den tanken!
Grejen är om de försökt käka dråparen/Faith igår så är den oskyddad i natt om inte Angel fattat vem det är och då blir Faith käk i natt och Angel imorgon och sen kan inte goda vinna.
Nu gissar jag att hon kanske vänder på det och menar att det inte är otroligt att Faith vet vem angel är?Men det kanske inte är helt otroligt att Angel vet vem Faith är.
Det finns ju säkert någon annan som vet vem Angel är.
Nej, jag tror att Faith kan ha lyckats och då kan också spionen veta. Om spionen fått den raden i sin info vill säga.
Jag tror Q hade räknat ut att cirkus visste något om Mirtai. Hon frågar c om c tror att M är spöke, c svarar:En annan fundering - hur kan man tänka sig att ledarvargen visar sig för lyan - kan det vara genom att rösta likadant som första ulven som röstar. Nu vet vi ju inte vem som var första ulven att rösta och Lobelia röstade som nummer 3 på fio så det spåret ger ju inget alls. Dessutom så inser jag att det är tveksamt att en ulv lägger en tredjeröst på en annan ulv.Kan det vara så att Snurrfian följer Mirtai? och Snurris i så fall är ledarvargen och Mirtai kanske rent av är spökulven - hon håller ju väldigt låg profil?
Äh jag måste rösta nu. Innan mitt rödvin gjort hjärnan helt platt.
cirkus röstar på Mirtai enligt tanken att snurrifan eh . jag menar Snurrfian kanske följer en annan ulv (Mirtai) för att visa att hon är ond utanför lyan. Och eftersom vi helst vill ha ut spökulven så tänker jag att Mirtai är ulv och Snurris utanför lyan
För övrigt är samma resonemang applicerbart på de som röstade på fio...
Intressant att cirkus redan här nämner både mirtai och sedna...Näe, men ulv. Eller ännu mer troligt Sedna som ulv.
Men jag tror faktiskt inte någon av dom är spöket eftersom jag tror inte spöket lagt första rösten av ulvarna (inte i DL1 i allafall) just med risken att bli utpekad på de tankar jag har.
Att jag valde Mirtai i DL var för att jag hade mer skäl att tro att du är god än fio innan DL2's resultat kom (och alltså var paret Mirtaii/Snurris mests misstänkta då. NU när det visar sig att fio var god så lutar mina misstankar faktiskt mer åt Sedna/Koppen. Men Mirtai/Snurris är inte friskrivna
Tyvärr koppen, jag vet inte Sednas roll men jag vet min och jag är inte ond.
Däremot har jag inget emot att lynchas om det hjälper goda sidan. Dock tror jag att jag kan behövas senare.
Förhoppningsvis kanske någon kommer in med lite info sen. jag vet inte hur jag ska förklara bättre.
Och Hjartagna är inte alls snabb på idén, hon ifrågasätter den mer. tycker jag. Frågan är om Nova räknat ut något som hon försöker förmedla?Nu blir jag väldigt förvirrad här, varför skulle vi vilja rösta ut Angel? Känns som Hjartagna lite väl snabbt hoppar på den idéen, för inte sa väl LenaH så egentligen??
Detta borde betyda att Sasse inte är den sista ulven - eller?Kan någon hjälpa mig tänka? Känner mig lite bortkopplad efter typ 12 timmars sömn... Är det 1 eller 2 ulvar kvar i lyan nu?
du tror alltså att Cirkus kan vara ledarvargen eller tolkar jag dig fel?Om vi börjar med mig.
@Koppen tycker att jag har den sämsta statistiken? (eller missförstod jag där?)
Jag la en säkerhetsröst på bollen_ dl2 för att inte missa röstningen. När jag sedan hann in och såg vad som skett i leken - att flera verkade tro att jag hade info - då kände jag mig tvungen att ändra min röst för att visa att jag inte försökte låtsas vara någon jag inte var. Mitt val att ändra till fio var väl mindre bra, det kan jag hålla med om.
Sedan kommer mina två dagar med mycket jobb IRL, då erkänner jag att jag var glad att det var drev igång som jag kunde hänga på -. just för att jag inte hade tid att sätta mig in i vad som skett ordentligt. Varför jag ska få lida mer av min röst på Snurrfian än alla andra goda som också röstade där förstår jag inte?
Mitt pussel:
Koppen - jag tror att du är god. Det baserar jag på att du med din röst på Sedna lyckades få ut en ulv DL3. Och den tidpunkten stämmer väl in på en av rollerna som har en form av extra info.
LenaH - jag tror att jag har förstått vad det är som LenaH vill få fram. Och om det är som jag tror så gör det även Habina god.
Citerar vad jag tycker är intressanta delar av " ska vi käka anglel"-diskussionen:
thoora som vi vet var siare startar den.
LenaH är snabb på att tycka att det är en bra idé.
Novali, som vi vet var spion skriver detta:
Nu gissar jag att hon kanske vänder på det och menar att det inte är otroligt att Faith vet vem angel är?
cirkus - Jag undrar om inte hennes kommentarer om thoora och novali (som jag citerade ovan) indikerar att hon har en roll med diffus extra information. Jag tror att cirkus är smart nog att läsa ut så mycket hon kan ur den informationen. Det som skaver är då hennes röst på mig? Det går nämligen inte ihop.
Här tänker jag att cirkus kanske hade sina aningar om Mirtai p.g.a. sin roll
Jag tror Q hade räknat ut att cirkus visste något om Mirtai. Hon frågar c om c tror att M är spöke, c svarar:
Intressant att cirkus redan här nämner både mirtai och sedna...
bollen__ Nu när jag tänker till lite så blir den här kommentaren ganska intressant när man ska lista ut vilken roll bollen kan tänkas ha
Artlines röst skulle kunna vara ett hintförsök? Sedna röstar på fio, så artline röster på den som fio har röstat på??
.
Nja, första (och troligaste) alternativet jag har på cirkus är en god roll.du tror alltså att Cirkus kan vara ledarvargen eller tolkar jag dig fel?
Men vem tusan är ledarvarg då?Nja låter väldigt långsökt. Väldigt tveksam till om någon ulv hade fattat en sådan hint.
Vem är ledarvargen. Ja det undrar jag med. Var verkligen säker på snurris.Nja, första (och troligaste) alternativet jag har på cirkus är en god roll.
Men jag utesluter inte att hon är ond och försöker luras. Och då är ju ledarvarg en möjlighet...
Men vem tusan är ledarvarg då?
Cirkus kan ju luras. Men jag tycker hon passar så bra in på den goda pusselbiten just nu...
bollen__? Hon passar också väldigt bra på en god roll...
Har Koppen totallurat oss? Tveksamt, då borde den som haft den rollen, som flera av oss tror Koppen har, ha protesterat
Eller, så har ledarvargen helt enkelt inte hintat alls?
Högt spel?Vem är ledarvargen. Ja det undrar jag med. Var verkligen säker på snurris.
Jag vill tro att cirkus är god. Men om cirkus är ledarvarg. Varför skulle hon då peka ut ulvarna?
Nej, det är ju möjligt, men det skulle ju vara rätt märkligt att inte försöka hinta på något sätt alls? Rösthintar är vanligare tycker jag än hintar gömda i inlägg. De spelare som är kvar vet rimligen hur man kan hinta, så jag tycker det är troligt att ledarvargen försökt hinta på något sätt, även om jag hade fel om Snurrfian just.Men det kan ju vara så att ledaren inte har hintat. Jag tror att Sasse har varit inne på det? Kan det i så fall vara en slags hint? Men varför rösta på Lobelia?
Har du någon gissning om vem som kan vara ledarvargen då? Eller är det möjligt att den inte hintat alls?Nej, det är ju möjligt, men det skulle ju vara rätt märkligt att inte försöka hinta på något sätt alls? Rösthintar är vanligare tycker jag än hintar gömda i inlägg. De spelare som är kvar vet rimligen hur man kan hinta, så jag tycker det är troligt att ledarvargen försökt hinta på något sätt, även om jag hade fel om Snurrfian just.
Ja, möjligheten finns ju att den inte hintat, men jag tycker det vore otroligt att personen som har den rollen har valt att låta bli. Jag tycker det borde finnas en hint, antingen i en röst eller i ett inlägg.Har du någon gissning om vem som kan vara ledarvargen då? Eller är det möjligt att den inte hintat alls?
Jag tänker på Cirkus. Hon pekade ut både Sedna och mirtai. Är det möjligt att en ledarvarg kan ha gjort det för att visa lyan att hon vet vilka det är? Känns väldigt vågat spelat.Ja, möjligheten finns ju att den inte hintat, men jag tycker det vore otroligt att personen som har den rollen har valt att låta bli. Jag tycker det borde finnas en hint, antingen i en röst eller i ett inlägg.
Ska gå igenom kvarvarande deltagare så jag återkommer.
Amäh, hur svårt ska det vara?!Deltagare kvar:
1. cirkus
2. Artline
3. Koppen
4. Hjartagna
5. Blacksmithfarm
6. bollen__
7. Habina
8. LenaH
9. Sasse
GODA - Angel Investigations
Angel - Förkämpen (NattDL)
Cordelia - Spionens ättling
Wesley - Besserwissern (NattDL)
Gunn - Spåraren (NattDL)
Fred - Röstfifflaren (DagDL)
Faith - Dråparen (NattDL)
ONDA - Wolfram & Hart
The Wolf - Ledarvargen
Lindsey - Beskyddtjuv (NattDL)
Advokater - Ulvar (NattDL)
6-3 borde det väl stå, om det var 4 ulvar och 2 utanför lyan från början. Plus att de har ulvspöket som får rösta, men goda sidan har röstfifflaren som har en extraröst.
Ang Cirkus så tror jag inte att hon har någon som helst information, iaf inte ännu om nu är på en god roll. Kvarvarande roll som kan ha info har jag nämligen på en helt annan spelare.Om vi börjar med mig.
@Koppen tycker att jag har den sämsta statistiken? (eller missförstod jag där?)
Jag la en säkerhetsröst på bollen_ dl2 för att inte missa röstningen. När jag sedan hann in och såg vad som skett i leken - att flera verkade tro att jag hade info - då kände jag mig tvungen att ändra min röst för att visa att jag inte försökte låtsas vara någon jag inte var. Mitt val att ändra till fio var väl mindre bra, det kan jag hålla med om.
Sedan kommer mina två dagar med mycket jobb IRL, då erkänner jag att jag var glad att det var drev igång som jag kunde hänga på -. just för att jag inte hade tid att sätta mig in i vad som skett ordentligt. Varför jag ska få lida mer av min röst på Snurrfian än alla andra goda som också röstade där förstår jag inte?
Mitt pussel:
Koppen - jag tror att du är god. Det baserar jag på att du med din röst på Sedna lyckades få ut en ulv DL3. Och den tidpunkten stämmer väl in på en av rollerna som har en form av extra info.
LenaH - jag tror att jag har förstått vad det är som LenaH vill få fram. Och om det är som jag tror så gör det även Habina god.
Citerar vad jag tycker är intressanta delar av " ska vi käka anglel"-diskussionen:
thoora som vi vet var siare startar den.
LenaH är snabb på att tycka att det är en bra idé.
Novali, som vi vet var spion skriver detta:
Nu gissar jag att hon kanske vänder på det och menar att det inte är otroligt att Faith vet vem angel är?
cirkus - Jag undrar om inte hennes kommentarer om thoora och novali (som jag citerade ovan) indikerar att hon har en roll med diffus extra information. Jag tror att cirkus är smart nog att läsa ut så mycket hon kan ur den informationen. Det som skaver är då hennes röst på mig? Det går nämligen inte ihop.
Här tänker jag att cirkus kanske hade sina aningar om Mirtai p.g.a. sin roll
Jag tror Q hade räknat ut att cirkus visste något om Mirtai. Hon frågar c om c tror att M är spöke, c svarar:
Intressant att cirkus redan här nämner både mirtai och sedna...
bollen__ Nu när jag tänker till lite så blir den här kommentaren ganska intressant när man ska lista ut vilken roll bollen kan tänkas ha
Det skulle inte förvåna mig alls om cirkus är ond hon har utgett sig för att ha en god roll med info som hon inte bör kunna ha. Då återstår ulv i lyan eller ledarvarg. Om hon nu inte är god utan info som bara lyckas läsa spelet så mycket bättre än vi andraJag tänker på Cirkus. Hon pekade ut både Sedna och mirtai. Är det möjligt att en ledarvarg kan ha gjort det för att visa lyan att hon vet vilka det är? Känns väldigt vågat spelat.
Jag tror cirkus är god för annars har hon spelat väldigt märkligt.
Kan hon inte bara ha varit väldigt uppmärksam? Det har funnits ganska tydliga hintar. Finns inte så många roller kvar som kan ha info som hon kan vara. De med mest info är ju döda.Det skulle inte förvåna mig alls om cirkus är ond hon har utgett sig för att ha en god roll med info som hon inte bör kunna ha. Då återstår ulv i lyan eller ledarvarg. Om hon nu inte är god utan info som bara lyckas läsa spelet så mycket bättre än vi andra