Alla former av dating, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
I all välmening, vill du fortsätt träffa killen du dejtar? Förstår att du säkert ser fina saker hos honom, men jag får intrycket av (från det du skrivit här :) ) att det är mer på minus- än pluskontot för honom nu?
Det pendlar ganska kraftigt O_o:D
Vi har trevligt ihop (även om jag tycker det är på en ganska ytlig nivå), mycket attraktion och bra sex. Nu har det heller inte varit några direkta konflikter eller kommunikationssvårigheter och vi har umgåtts väldigt intensivt. Men ja, det är väl trevligt liksom, just nu iaf. Kanske inte mer än så men det räcker uppenbarligen för de behov jag har nu eftersom vi fortfarande träffas :p
Sen kanske det är lättare att spy ur sig det negativa här för att bolla, än att skriva om det som är bra, jag vet inte!

Det pendlar ganska kraftigt O_o:D
Vi har trevligt ihop (även om jag tycker det är på en ganska ytlig nivå), mycket attraktion och bra sex. Nu har det heller inte varit några direkta konflikter eller kommunikationssvårigheter och vi har umgåtts väldigt intensivt. Men ja, det är väl trevligt liksom, just nu iaf. Kanske inte mer än så men det räcker uppenbarligen för de behov jag har nu eftersom vi fortfarande träffas :p
Sen kanske det är lättare att spy ur sig det negativa här för att bolla, än att skriva om det som är bra, jag vet inte!
Tror absolut det kan vara lättare att skriva sina tvivel än det positiva i en sån här grupp som är så bra på att hjälpa en att tänka lite till ;)
Hoppas dejten med tjejen du chattat med ger dig mer tydlighet i vilket håll du vill gå :)

Ibland orkar jag bara inte. Vad är det för fel på folk.
Jag kan inte låta bli att fundera på hur en sådan person fungerar i sitt dagliga liv. På jobbet, på söndagsfika hos föräldrarna, med sina eventuella barn, på korpfotbollsträningen... om det verkligen går att dölja de sidorna fullt ut, eller om han uppfattas som suspekt även vardagligt irl. Jävligt obehagligt.

Jag kan inte låta bli att fundera på hur en sådan person fungerar i sitt dagliga liv. På jobbet, på söndagsfika hos föräldrarna, med sina eventuella barn, på korpfotbollsträningen... om det verkligen går att dölja de sidorna fullt ut, eller om han uppfattas som suspekt även vardagligt irl. Jävligt obehagligt.

Jag tror det sipprar ut, i olika grad beroende på hur mycket sociala skills personen har. Allt från små sexistiska skämt till att antasta kollegor på firmafesten.

H: vill dra ner dig med våld trycka kuken i din hals, örfila dig från alla håll och tvinga på dig en pärlband av orgasmer,
J: Det kallas våldtäkt.
H: jag skiter i vad det heter, när jag ser i dina blick vad du vill och behöver.

Det där låter som en kille som bara får upp den framför skärmen och aldrig har vågat ligga med en tjej.

Blir så himla nojig när jag känner mig låg, eller låg för att jag känner mig nojig. Peppar mig med att lyssna på Linneas sommarprat (jag är lite efter). Senare får jag detta:

H: vill dra ner dig med våld trycka kuken i din hals, örfila dig från alla håll och tvinga på dig en pärlband av orgasmer,
J: Det kallas våldtäkt.
H: jag skiter i vad det heter, när jag ser i dina blick vad du vill och behöver.

Apropå Linnea:

xdGI1k5.jpg

Med tanke på hur mycket sexuella meddelanden många verkar få så har jag verkligen kommit lindrigt undan under mina år med Tinder, men igår så drabbades även jag. Chattade med en kille någon timme på kvällen och han verkade så himla rolig. Tycker det är sällan man får igång kul diskussioner som inte enbart handlar om "Vad jobbar du med då?" och "Har du haft en trevlig helg?". Men vår konversation drog iväg och åt alla möjliga håll och jag satt och fnissade med mobilen i handen. Tänkte att vi säkert skulle ha jätteroligt om vi träffades. Sen från ingenstans kom frågan om jag varit med en svart man någon gång :meh: (han var svart själv). Jag svarade nej, och då kom ett (ganska grovt) utlägg om hur mycket bättre jag kommer att tycka att det är. "If you´d be my wife I would treat you like a queen but in bed I´d show you who´s in charge". :wtf: Jag slutade svara, och när jag öppnade appen i morse hade ha tagit bort vår match.

Nojade igen lite... Min date brukar ju ringa varje kväll, men igår skickade han bara ett lite längre mess. I följande mess skrev han att han var trött och frågade om vi kan höras en annan dag.
Idag messade jag och frågade om vi kan ses för mat eller nåt annat ikväll, för sen är möjligheterna ganska få att ses på över en vecka. Jovisst! Ikväll ska vi äta pizza :)

Med tanke på hur mycket sexuella meddelanden många verkar få så har jag verkligen kommit lindrigt undan under mina år med Tinder, men igår så drabbades även jag. Chattade med en kille någon timme på kvällen och han verkade så himla rolig. Tycker det är sällan man får igång kul diskussioner som inte enbart handlar om "Vad jobbar du med då?" och "Har du haft en trevlig helg?". Men vår konversation drog iväg och åt alla möjliga håll och jag satt och fnissade med mobilen i handen. Tänkte att vi säkert skulle ha jätteroligt om vi träffades. Sen från ingenstans kom frågan om jag varit med en svart man någon gång :meh: (han var svart själv). Jag svarade nej, och då kom ett (ganska grovt) utlägg om hur mycket bättre jag kommer att tycka att det är. "If you´d be my wife I would treat you like a queen but in bed I´d show you who´s in charge". :wtf: Jag slutade svara, och när jag öppnade appen i morse hade ha tagit bort vår match.
:meh:
Jag skrev med en som var rolig och trevlig, hade en jättebra konversation. Så helt plötsligt kom det en kukbild O_o. Alltså blir ju inte det minsta förvånad över det, men sådär mitt i en konversation med nån som verkade normal.

:meh:
Jag skrev med en som var rolig och trevlig, hade en jättebra konversation. Så helt plötsligt kom det en kukbild O_o. Alltså blir ju inte det minsta förvånad över det, men sådär mitt i en konversation med nån som verkade normal.

Ja, precis så! Om någon skriver typ "Hey sexy! ;)" efter en match eller på annat sätt antyder något om sexighet/ligg-hintar så brukar jag inte vara så intresserad av att svara. Men hade jag gjort det och sedan fått en kukbild eller sex-snack så kanske jag inte hade blivit lika förvånad. Men normala konversationer som inte på något sätt antyder på sex, och sedan dyker sånt där upp? Så himla märkligt. Hur tänker dom? :confused:

Vilka dejtingsidor tycker ni är bra, finns det några som är gratis?

Jag använder bara Tinder. Gillar det för att jag slipper bli kontaktad av män jag inte är intresserad av att prata med, främst. Samt att det går snabbt att swipa lite över en kaffepaus på jobbet eller innan man somnar.

Sen är det det enda jag använt sen jag blev singel för snart tre år sen, så jag kanske inte är den bästa personen att utvärdera heller :p

Men hur funkar Tinder? Kan vem som helst som inte har Tinder se att man är med där? Kan de som är med se hela min profil mm på Facebook? Jag vill vara lite hemlig... :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 576
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 760
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 228
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka