Alla former av dating, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tycker överlag det är lite trist attityd det @Hero har, och så otroligt många andra killar, den om att tjejer har råd att vara selektiva, att vi kan vara kräsna, att vi alltid hittar vad vi önskar osv osv. Förstår ni/de inte vilken ångest det framkallar? Här sitter jag liksom och verkar inte hitta något vettigt, och när det väl blir till att prata med någon så sitter jag och nojar över "hittade han inget bättre än mig, stackarn som måste sitta här"..

Tinder är tyvärr väldigt tuff på det viset att det är utseendet som avgör till stor del. Att det är lättare för tjejer baserar jag mest på att det alltid funnits ett överskott av killar på dejtingsidor. Vilket resulterat i att tjejer har mkt fler att välja på, dvs man kan vara mera selektiv.
Men har man inte utseendet på sin sida. Så är det jäkligt tufft då man sällan får träffar på tinder. Skulle jag dissa 49/50 swipes skulle jag förmodligen inte ha en enda match. Men såklart att samma gäller ju för tjejer även om utbudet är större.
Min förhoppning står ju då istället till att träffa nån som inte går så mkt efter utseendet och gillar mig för att jag ser intressant ut med intressanta intressen.

Tinder är tyvärr väldigt tuff på det viset att det är utseendet som avgör till stor del. Att det är lättare för tjejer baserar jag mest på att det alltid funnits ett överskott av killar på dejtingsidor. Vilket resulterat i att tjejer har mkt fler att välja på, dvs man kan vara mera selektiv.
Men har man inte utseendet på sin sida. Så är det jäkligt tufft då man sällan får träffar på tinder. Skulle jag dissa 49/50 swipes skulle jag förmodligen inte ha en enda match. Men såklart att samma gäller ju för tjejer även om utbudet är större.
Min förhoppning står ju då istället till att träffa nån som inte går så mkt efter utseendet och gillar mig för att jag ser intressant ut med intressanta intressen.

Ibland undrar jag om inte appar och dejtingsidor är kontraproduktivt. Om man vill bli kär, alltså. Jag upplever i mitt eget fall att jag tror att jag vet vad jag faller för, och har därmed tidigare dejtat den typen av killar. Men blir inte kär. När hjärtat väl tickar igång så är det för något helt oväntat. Mao, swipar man efter snyggisar så kommer man nog inte så långt på den fronten. Sen är det ju ett smidigt sätt att öht träffa nya människor. Men jag tror inte alltid att gallringen, i alla fall inte min egen, är optimal.

Ibland undrar jag om inte appar och dejtingsidor är kontraproduktivt. Om man vill bli kär, alltså. Jag upplever i mitt eget fall att jag tror att jag vet vad jag faller för, och har därmed tidigare dejtat den typen av killar. Men blir inte kär. När hjärtat väl tickar igång så är det för något helt oväntat. Mao, swipar man efter snyggisar så kommer man nog inte så långt på den fronten. Sen är det ju ett smidigt sätt att öht träffa nya människor. Men jag tror inte alltid att gallringen, i alla fall inte min egen, är optimal.
Så mycket hålla med både för mig själv och vad jag har upplevt från vänners sida.

Men jag tror inte alltid att gallringen, i alla fall inte min egen, är optimal.
Jag tror inte att nån slags utseendegallring är optimal, eftersom det är helt andra faktorer som bestämmer om A vill ha en relation med B. Och man ska inte heller glömma bort att om det ska bli nåt, ska också B vilja ha en relation med A.

Det är därför det är så bra att träffa människor, för då gör man med automatik den där gallringen i en bakgrundsprocess med ryggmärgen.

Ja alltså, det här med tinder och bilder osv... Den mannen jag träffar en del hade jag aldrig tagit kontakt med om jag bara sett honom på bild. Han är nog den mest attraktiva jag träffat, men alltså, han gör sig inte alls bra på bild i de allra flesta fall :p Det är lite lustigt hur det kan vara med sådant där.

Men hallå... Nu svajpar jag! Men hur gör jag om jag svept åt fel håll av misstag?!
:(
Jag sumpade en kille som inte verkade vara helt dum i huvet eller se allvaroligt äcklig ut! Kan jag ångra ett vänstersvep?!

Ja alltså, det här med tinder och bilder osv... Den mannen jag träffar en del hade jag aldrig tagit kontakt med om jag bara sett honom på bild. Han är nog den mest attraktiva jag träffat, men alltså, han gör sig inte alls bra på bild i de allra flesta fall :p Det är lite lustigt hur det kan vara med sådant där.

En kk jag hade var jag måttligt intresserad av första gången vi träffades, av det jag sett på bilder tyckte jag inte alls han var min typ. Men gick med på att träffas på en bar och direkt jag såg honom tänkte jag "oj wow vad snygg :o". Dessutom ganska normsnygg, men bilder var verkligen inte hans grej. Bryr mig mindre om folks bilder efter detta.

Och jag vill ha smajlisar! Hur får man det? Jag har redan fått svar av en snubbe som undrade om jag hade lust att... nä. Det hade jag visst inte.

Jag tror inte att nån slags utseendegallring är optimal, eftersom det är helt andra faktorer som bestämmer om A vill ha en relation med B. Och man ska inte heller glömma bort att om det ska bli nåt, ska också B vilja ha en relation med A.

Det är därför det är så bra att träffa människor, för då gör man med automatik den där gallringen i en bakgrundsprocess med ryggmärgen.

Nja, utseendet är en stor del för mig om jag vill ha en relation med någon. Inte allt såklart.

Nu träffar jag väldigt mycket folk i tjänsten, raggar inte när jag jobbar och avskyr när folk försöker ragga på mig.
Men jag kan ändå titta på män och tycker jag inte de ser bra ut så är jag inte ens i intresserad av att prata med dem.

Samma med Herr Perfekt. Jag tycker att han är stilig, men sådär på en bild på Tinder hade jag nog inte tyckt att han utmärkt sig tillräckligt mycket för att jag ska orka matcha och inleda konversation. Det jag gillar mest med honom är att han utmanar mig intellektuellt, och det hade man ju aldrig vetat på Tinder.

Hade jag skrivit "söker folk som utmanar mig intellektuellt" så hade väl varenda snubbe ändå tyckt att dom var rätt man för jobbet :D :wtf:

När nån söker en "glad, social och utåtriktad tjej" och jag svarar att jag är nog inte riktigt vad du söker, jag är osocial, introvert och blyg. "Men det går bra!" Eh, varför ens tala om vad han söker från början då? Jag är ju raka motsatsen till önskemålen :banghead:

:p Jag gör det misstaget jämt.
Men jag bläddrade igenom hela länets alla snubbar på ungefär 22 sekunder i rena glädjeyran! Så mycket singlar! Tänkte gå tillbaka å storspana nu, men det finns ju inga att titta på! Jag har gjort slut på allihopa! :(
Utom en då som tyckte att jag skulle göra nåt som inte jag var så sugen på...
:wtf::turd:
Kan man inte ens titta på de man "högrat" en gång till?

Men jag bläddrade igenom hela länets alla snubbar på ungefär 22 sekunder i rena glädjeyran! Så mycket singlar! Tänkte gå tillbaka å storspana nu, men det finns ju inga att titta på! Jag har gjort slut på allihopa! :(
Utom en då som tyckte att jag skulle göra nåt som inte jag var så sugen på...
:wtf::turd:
Kan man inte ens titta på de man "högrat" en gång till?

Bara om du matchar.

Det här blir ju lite OT men sommaren 2013 träffade jag det som jag då trodde skulle bli mannen i mitt liv. Det visade sig dock att vi inte ville riktigt samma sak. Han ville väl ha något slags "öppet" förhållande vilket inte jag alls var intresserad av.
Så jag bröt med honom. Inga hard feelings alls men jag sa verkligen tack å hej.
Han kontaktade mig igen efter fem månader och sa att han saknade mig och undrade om vi inte kunde träffas helt förutsättningslöst. Att vi inte behövde bestämma hur det hela skulle sluta så att säga, utan bara umgås och se vad som händer.
Men jag hade släppt honom och gått vidare och hade jättesvårt att hitta tillbaka till den där känslan jag hade när vi dejtade under sommaren, så det blev liksom inget.
Hursomhelst, nu verkar han ha hittat kvinnan i sitt liv. Kul för honom. Men det stör mig som fan. Och det stör mig ännu mer att det stör mig! :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V