Alla former av dating, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Hero Fasen vad uselt att dyka upp så sent på dejt utan vettig ursäkt!

Apropå vara rädd att swipa fel så kör jag nu på att trycka på X eller :heart så är det inte så stor risk att det blir tokigt.

Ja, särskilt när hon pratade innan om att hon avskyr när folk är sena. Jag var där 10 minuter före tiden dessutom!
Jag var måttligt besviken på hennes beteende :meh:

Sitter och swipar lite just nu och känner mig uppgiven över hur få personer som jag upplever som min kopp te. Det känns som att det är så otroligt mycket som ska stämma för att jag ska vilja hänga med någon och jag blir mer och mer kompromisslös. Nu vet man ju inte hur personer är genom enbart ha sett lite bilder, men det är sånna mängder med människor här i stan att jag inte ens vet hur jag ska orientera mig.

Jag tror jag ska hitta lite roliga sammanhang IRL att lära känna nya människor. Det känns rimligare just nu. Är det någon som har något tips på vart jag kan finna följande person:

Rolig
Empatisk
Intelligent
Feminist
Antirasist
Välklädd
Ordningsam
Öppensinnad
Socialt kompetent
Intresserad av samhällsfrågor
Djurvän
Lite krut i
Berest
Har (någorlunda) lätt att prata om känslor
Bra i bingen
Omtänksam
Öppen för vegetarisk mat

Ja, det var väl det viktiga! Borde väl inte vara helt orimligt?

Sitter och swipar lite just nu och känner mig uppgiven över hur få personer som jag upplever som min kopp te. Det känns som att det är så otroligt mycket som ska stämma för att jag ska vilja hänga med någon och jag blir mer och mer kompromisslös. Nu vet man ju inte hur personer är genom enbart ha sett lite bilder, men det är sånna mängder med människor här i stan att jag inte ens vet hur jag ska orientera mig.

Jag tror jag ska hitta lite roliga sammanhang IRL att lära känna nya människor. Det känns rimligare just nu. Är det någon som har något tips på vart jag kan finna följande person:

Rolig
Empatisk
Intelligent
Feminist
Antirasist
Välklädd
Ordningsam
Öppensinnad
Socialt kompetent
Intresserad av samhällsfrågor
Djurvän
Lite krut i
Berest
Har (någorlunda) lätt att prata om känslor
Bra i bingen
Omtänksam
Öppen för vegetarisk mat

Ja, det var väl det viktiga! Borde väl inte vara helt orimligt?

De där finns det tyvärr inte överflöd av. Men det är fina kriterier du har. Jag hade haft detsamma om jag nu inte var upptagen. Min sambo faller bort på en del av punkterna, men är otroligt mycket av några andra punkter. :angel:

Det är vad vi alla undrar :angel: eller jag har iofs inte lika många önskemål, men flera liknande.

Jag längtar till skidsäsongen, jag brukar vara bra på att hitta snubbar i liften :D

Haha, det har jag aldrig varit med om! Då har jag åkt slalom sen barnsben :) . Däremot körde en jättesöt tjej in i mig för många år sen. Hon bad om ursäkt med jag fick inte ur mig ett ord :o.

Jag tror inte att nån slags utseendegallring är optimal, eftersom det är helt andra faktorer som bestämmer om A vill ha en relation med B. Och man ska inte heller glömma bort att om det ska bli nåt, ska också B vilja ha en relation med A.

Det är därför det är så bra att träffa människor, för då gör man med automatik den där gallringen i en bakgrundsprocess med ryggmärgen.
Jag tänker att mycket i någons utseende, hur hen väljer att visa upp sig samt sociala signaler genom klädsel etc, säger rätt mycket. Där gallrar i alla fall jag likadant på nätet som irl. Klart att jag missar människor jag kunde ha gillat på det viset, men jag måste ju "sortera" i livet på något vis, och då tycker jag att min metod funkar hyggligt bra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V