Alla former av dating, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Måste bara fråga. Raggar du i motionspåret ? Jag är mest bara orolig att en ensam tjej ska se mig som en potentiell våldtäktsman om jag springer om dom. Så jag brukar hålla avståndet och säga hej typ för att inte verka otrevlig.
Nä, däremot händer det absolut att jag hälsar på de jag möter. Jag har extremt lätt för att minnas människor jag sett och ser jag någon två gånger så kan det hända att jag pratar lite. Sedan är ofta hundarna med, och då är det inte ovanligt att folk kommer fram och pratar om dem, sedan går det ju att styra in samtalet på annat om det verkar lockande. Att direkt prata med någon sker nog bara om vi båda står och stretchar, stannar för att klura ut vilket håll det är lämpligt att springa åt eller av annan anledning stannar till.

M stämde in på alla dom där punkterna märkte jag efter att jag skrivit dom :( Förutom då just punkten att prata om känslor (och höra om andras) :cautious:

Bra med tips om tränings-sammanhang! Är ju lite tränings-junkie själv så jag kanske ska börja köra lite mer gruppträning.
Och den punkten är så jäkla viktig! Han jag träffar "klagar" alltid på att jag är så dålig på att prata om saker och ting. Med andra har jag alltid framstått som den som driver samtal även om känslor m.m.

Fördelen med om du går på gruppträning är ju att det oavsett hur du gör inte direkt riskerar att slösa bort din tid :p

Och den punkten är så jäkla viktig! Han jag träffar "klagar" alltid på att jag är så dålig på att prata om saker och ting. Med andra har jag alltid framstått som den som driver samtal även om känslor m.m.

Fördelen med om du går på gruppträning är ju att det oavsett hur du gör inte direkt riskerar att slösa bort din tid :p

Jag förstår! Jag behöver någon som vill prata om saker och yttrar känslor mm. men gärna inte mer än mig. Då är nog risken att vi skulle vända och vrida på saker för länge :D Samhällsfrågor och politik kan jag gärna vrida på i oändlighet. Känslor där emot är nog bra att sätta stopp på ibland :p

Haha ja det är sant :laugh:

Jo, jag matchade med en tjej för ett tag sen. Vi kan kalla henne läkaren. Hon inledde med att skriva till mig med en väldigt finurlig fråga :) . Men hon är väldigt seg på att svara. Fick svar nu först 3 dagar senare. Hmm, känns inte som man är så intresserad då :)

Jo, jag matchade med en tjej för ett tag sen. Vi kan kalla henne läkaren. Hon inledde med att skriva till mig med en väldigt finurlig fråga :) . Men hon är väldigt seg på att svara. Fick svar nu först 3 dagar senare. Hmm, känns inte som man är så intresserad då :)
Eller så ser man bara på det olika. Hon har andra intressen, jobbar mkt etc eller har inte tid.
Tycker det var märkligt med män som tog för givet att man skulle hänga på dejtingsidan varje kväll för annars var man inte intresserad. Folk är olika.

Fan var arg jag är! Min kk har visst ghostat mig:rage:
Inte läst eller svarat på meddelande på över ett halv dygn. Vi skulle träffas ikväll...
Ännu värre är det då jag typ avslutade honom för några veckor sen eg, men han bad on ursäkt och fjäskade. Vi har haft bra kontakt sen dess, och nu gör han så här.... Trodde åtminstone han skulle ha stake nog att säga till på vettigt sätt och inte bara låta bli att svara.

Eller så ser man bara på det olika. Hon har andra intressen, jobbar mkt etc eller har inte tid.
Tycker det var märkligt med män som tog för givet att man skulle hänga på dejtingsidan varje kväll för annars var man inte intresserad. Folk är olika.

För egen del är det nog en kombination. Om jag inte svarar på länge beror det ofta på ointresse, men inte för personen i sig utan för dejting generellt. Det pendlar lite hur intresserad jag är och hur mycket jag orkar. Ibland kan det ha gått veckor innan jag plötsligt blir dejtingsugen och då kan jag komma på att jag faktiskt matchat/pratat med någon intressant :p

Fan var arg jag är! Min kk har visst ghostat mig:rage:
Inte läst eller svarat på meddelande på över ett halv dygn. Vi skulle träffas ikväll...
Ännu värre är det då jag typ avslutade honom för några veckor sen eg, men han bad on ursäkt och fjäskade. Vi har haft bra kontakt sen dess, och nu gör han så här.... Trodde åtminstone han skulle ha stake nog att säga till på vettigt sätt och inte bara låta bli att svara.

Ett halvt dygn är ju inte jättelänge. Han kanske hade fullt upp igår och kommer att svara när som helst? :)

Ett halvt dygn är ju inte jättelänge. Han kanske hade fullt upp igår och kommer att svara när som helst? :)
Vi har träffats i minst fem månader, oftast med nästan daglig kontakt. Han är/var bra på att svara, drygar sig aldrig och jag vet han har koll på sin telefon ofta. Har skrivit innan att jag uppskattar den stilen i tråden.
Vi pratade först om att ses igår, sen i tisdags eller nåt så sa han att han inte kunde så vi bestämde fredag.
Magkänslan säger mig att han träffade nån annan igår, och att det tydligen gick bra. För så här har han aldrig gjort innan. Och kommer inte göra mot mig igen:devil:

Vi har träffats i minst fem månader, oftast med nästan daglig kontakt. Han är/var bra på att svara, drygar sig aldrig och jag vet han har koll på sin telefon ofta. Har skrivit innan att jag uppskattar den stilen i tråden.
Vi pratade först om att ses igår, sen i tisdags eller nåt så sa han att han inte kunde så vi bestämde fredag.
Magkänslan säger mig att han träffade nån annan igår, och att det tydligen gick bra. För så här har han aldrig gjort innan. Och kommer inte göra mot mig igen:devil:

Ja, magkänslan brukar ju tyvärr stämma oftast :down:

Det finns feta människor i den här tråden. Bara lite FYI sådär.
Ja, nu är ju jag rätt trind själv och har en ganska avslappnad inställning till folks kroppshyddor i allmänhet. Det jag tyckte var lite roligt var hur exet lagt ut en bild på sin torso, innan han ätit upp sig, som vi gjorde i varandras sällskap. Hoppas nån ser humorn i detta, vad han gjorde, inte att han är rund. Som alltså även jag är. Och några som tydligen far väldigt illa av att jag skrev det. Ber återigen, men minst hundra gånger, om ursäkt. Kan vi släppa det nu???

Ja, magkänslan brukar ju tyvärr stämma oftast :down:
Ja.... Så arg nu, finns liksom inte nån trovärdig ursäkt som man försöker lura sig själv med, som tappad telefon, olyckor, plötsligt sjuk, icke fungerande app osv. Den enda förklaringen är att han är en mesig idiot. Frågan är bara om jag borde upplysa honom om det eller bara låta bli att kontakta? Vilket är obekvämast för honom?:devil:

Det jag tyckte var lite roligt var hur exet lagt ut en bild på sin torso, innan han ätit upp sig, som vi gjorde i varandras sällskap.

Jag kan tycka att det är lite fel marknadsföring om man lägger in en föråldrad bild. Särskilt om man gjort en större kroppslig förändring. Jag har väl varit med om nåt liknande och det var inte positivt i mina ögon :p.

Jag hade ju funderat på att göra en omstart av tinder. Men så skriver hon igen... så nu vet jag inte. Avvaktar väl lite kanske. Förhoppningsvis tar det inte 3 dagar till :p

Jag hade ju funderat på att göra en omstart av tinder. Men så skriver hon igen... så nu vet jag inte. Avvaktar väl lite kanske. Förhoppningsvis tar det inte 3 dagar till :p

Men vissa loggar ju ut, då får man inga aviseringar. Sen loggar de in när de har tid över.
Själv har jag inte tålamod med den typen. Snabba svar, annars kan det vara.

Jag kan tycka att det är lite fel marknadsföring om man lägger in en föråldrad bild. Särskilt om man gjort en större kroppslig förändring. Jag har väl varit med om nåt liknande och det var inte positivt i mina ögon :p.

Det trista är ju att behöva dyka upp på dejten sen och se annorlunda ut :p Det klart att man väljer fördelaktiga bilder på sin Tinder, men jag försöker ändå tänka på att de måste vara representativa för hur jag ser ut. Jag vill ju inte dyka upp sen och göra dejten besviken. Jag har några bilder som är förbaskat snygga där jag visst lyckades kombinera båda dagsform, vinkel och filter. Men dessa skulle jag inte använda på Tinder för det är inte så jag ser ut när jag dyker upp i entrén på en bar sen :p

Ja, lite sidospår kanske. Jag har varken gjort någon betydande kroppslig förändring och eftersom jag inte är så gammal så har åldern inte riktigt satt in sin rätt ännu heller. Men min poäng är att realistiska bilder alltid är att föredra.

Precis vad jag menade. Det är det som är det komiska. Men det är vanligt att första bilden är en riktig hunk och följande fem bilder är på en tunnhårig farbror med långt, grått skägg.
Nu kan ju även en tunnhårig farbror med långt grått skägg vara en hunk. Men det jag menar är att man kanske lägger upp äldre bilder som inte riktigt stämmer med verkligheten. Och det kan man ju se som tragiskt eller roligt eller vara helt likgiltig för, eller hur man nu reagerar på gamla bilder...

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V