Alla former av dating, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo, absolut. Men då tänker man sig att dom borde fråga om jag är ute på resa.
Fast då hade jag nog aldrig fått träffa den förra sthlm`s tjejen :D.

Varför borde man det? De allra flesta tjejer har inte tinder plus så man vet nog inte ens om funktionen att kunna svepa någon annanstans där man bor, det är du som gör något "konstigt" så det blir mer upp till dig att klargöra det imo.

Avståndet är väligt konstigt ibland på tinder. Flyttar man t.ex. på sig visar det nämre/längre bort än man bor och på vissa ändras avståndet hela tiden. Jag har mitt maxanvstånd på 20km eller liknande, men ändå visar det folk 100+km bort, eller t.om folk som bor i småland (jag bor norr om stockholm). Superkonstigt.
Därför föredrar jag att man skriver vart man bor eller har t.ex. har platsen nämnd i vart man jobbar/skola man gick på.

Det är nog inte så konstigt. Dom kan ha varit inom ditt maxavstånd när dom swipade på dig. Alt att dom använder tinder plus då du kan swipa över hela världen.

Ja, såklart man har fördelaktiga bilder på Tinder. Jag länkar även till min instagram där jag har mindre fördelaktiga bilder, utan ser mer alldaglig ut.

Jag brukar heller inte swipa höger på tjejer som saknar helkroppsbild. Känns som ett lotteri när man inte vet vad man får :p
Alltså....är du helt utseendefixerad? Varför är kvinnans utseende så viktigt för dig? Du skriver så mycket om din längd, hur du se ut etc och hur dina flickvänner har sett ut. Kära nån. Du är väl inte tonåring?

Alltså....är du helt utseendefixerad? Varför är kvinnans utseende så viktigt för dig? Du skriver så mycket om din längd, hur du se ut etc och hur dina flickvänner har sett ut. Kära nån. Du är väl inte tonåring?

Därför att det måste finnas attraktion. Jag är absolut inte kräsen.
Varför bryr du dig så mkt om mina preferenser ?

Nu är jag inte hero... Men alltså det ÄR viktigt med utseendet (och längden) förstår inte vad ni hänger upp er på ... Är det för att han är kille som ni hoppar på honom hela tiden ?
För mej är utseendet prio 1 när jag letar partner.
Finns inte utseendet kommer personligheten ALDRIG väga upp utseendet...

Därför att jag inte gillar den kvinnosynen du ger uttryck för här. Du vill veta man får för något dvs hon ska ha en helkroppsbild. Tycker det är rätt hemskt uttryckt.

Ja, det var lite klumpligt uttryck. Syftade på lotteriet.
Vad jag syftade på var att hon kan vara mullig/överviktig tex, och det är inget jag faller för.

Vad jag noterat med tinder och avstånd är att om jag varit någon annanstans, som ex Dublin för mig i somras. Jag swipade inte slut på folk och när jag sen kom hem låg de liksom kvar i "kön" så fick upp massa irländare blandat med hemmafolk i början när jag kommit hem. Kan ju förklara varför även andra kan få upp en trots att de har kort avstånd, som man råkat befinna sig i när de hade appen uppe men utan att ha hunnit swipa på en.

Här går det fö katastrof med min. Mest mitt eget fel för jag inte kan va som vanligt folk. :cry:

Därför att jag inte gillar den kvinnosynen du ger uttryck för här. Du vill veta man får för något dvs hon ska ha en helkroppsbild. Tycker det är rätt hemskt uttryckt.

Hur kan det va hemskt ? Jag vill inte heller ha en kille som rullar fram...

Träffade en kille på tinder... Helt ok utseende, han bodde ca 10-15 min gångväg från mej så vi bestämde träff redan samma kväll... Hem till mej kom en kille som lätt vägde 150 eller mer... Och nej jag är ingen lättviktare själv (över 100) men det innebär inte för de att jag är ok med feta personer som en partner... Är det HEMSKT att jag tycker så ? Nej ... Som sagt utseendet ÄR viktigt för mej... Jag har en massa preferenser som måste funka... Återigen, därför är jag singel... Jag HAR svårt att hitta "rätt person"... Och nej släppa på mina "krav" är inte ett alternativ...

Nu är jag inte hero... Men alltså det ÄR viktigt med utseendet (och längden) förstår inte vad ni hänger upp er på ... Är det för att han är kille som ni hoppar på honom hela tiden ?
För mej är utseendet prio 1 när jag letar partner.
Finns inte utseendet kommer personligheten ALDRIG väga upp utseendet...

Prio 1 skulle jag inte säga att det är för mig. Men jag tycker inte heller att det är konstigt att det är en viktig preferens, för både män och kvinnor.

Angående bilder på Tinder, för min del sorteras alla (oavsett kön) bort som jag uppfattar vara väldigt fokuserade på sitt eget utseende (typ halvnakna gymbilder eller selfies med div filter). Tror nog att de bilderna jag har motsvarar ungefär det jag själv letar efter hos andra (var tvungen att kolla vilka bilder jag har, och jag har förvisso två helkroppsbilder men där syftet är att visa vad jag gör och inte hur min kropp ser ut, på ena rider jag och den andra har jag vinterkläder på mig). Tanken har faktiskt inte slagit mig att folk behöver helkroppsbilder för att avgöra hur de ska swipa.

Senast ändrad:
Därför att det måste finnas attraktion. Jag är absolut inte kräsen.
Varför bryr du dig så mkt om mina preferenser ?
Lite typiskt ändå att du klagar över att du tror att tjejer har massa män att välja mellan och att du tror dom väljer bort dig pga utseendet när du då till och med väljer bort tjejer som inte har helkroppsbild eftersom bara misstanken om att dom kanske inte ser tillräckligt "bra" ut räcker för att inte vilja prata med dom eller ses

Det är ju inte ens att välja bort någon pga utseendet för du vet inte hur deras kroppar ser ut --> bara risken att dom inte passar in i mallen räcker för ett nej liksom

Välj som du vill men blir lite konstigt när du skriver att du vill ha så många matches som möjligt och dessutom tror tjejer har supermycket att välja bland och så väljer du själv bort alla tjejer utan helkroppsbilder....

Lite typiskt ändå att du klagar över att du tror att tjejer har massa män att välja mellan och att du tror dom väljer bort dig pga utseendet när du då till och med väljer bort tjejer som inte har helkroppsbild eftersom bara misstanken om att dom kanske inte ser tillräckligt "bra" ut räcker för att inte vilja prata med dom eller ses

Det är ju inte ens att välja bort någon pga utseendet för du vet inte hur deras kroppar ser ut --> bara risken att dom inte passar in i mallen räcker för ett nej liksom

Välj som du vill men blir lite konstigt när du skriver att du vill ha så många matches som möjligt och dessutom tror tjejer har supermycket att välja bland och så väljer du själv bort alla tjejer utan helkroppsbilder....

Det går ju att leka detektiv och leta reda på deras facebook, instagram tex. Men det orkar man ju bara om dom bor i närheten. Det är ganska tidskrävande och tinder är nog tidskrävande som det är :p . Jag har heller ingen lust att fråga om det. För dom har säkert uteslutit helkroppsbild av en anledning.

Jag vill såklart ha många matches. Men matches som jag är intresserade av dejta. Så ja det är en differans ;) .
Jag vet att många killar swipar ja på alla tjejer. Men jag är väldigt selektiv och tar god tid på mig. Dock mkt mindre selektiv än @Singoalla :D.

Sitter och swipar lite just nu och känner mig uppgiven över hur få personer som jag upplever som min kopp te. Det känns som att det är så otroligt mycket som ska stämma för att jag ska vilja hänga med någon och jag blir mer och mer kompromisslös. Nu vet man ju inte hur personer är genom enbart ha sett lite bilder, men det är sånna mängder med människor här i stan att jag inte ens vet hur jag ska orientera mig.

Jag tror jag ska hitta lite roliga sammanhang IRL att lära känna nya människor. Det känns rimligare just nu. Är det någon som har något tips på vart jag kan finna följande person:

Rolig
Empatisk
Intelligent
Feminist
Antirasist
Välklädd
Ordningsam
Öppensinnad
Socialt kompetent
Intresserad av samhällsfrågor
Djurvän
Lite krut i
Berest
Har (någorlunda) lätt att prata om känslor
Bra i bingen
Omtänksam
Öppen för vegetarisk mat

Ja, det var väl det viktiga! Borde väl inte vara helt orimligt?

Det är inte orimligt! Såna människor finns, för jag har en sån. :D (Eller, han faller kanske på det där med vegetarisk mat. Han äter glatt vegetariskt om det är det som serveras och har aldrig hört honom klaga, men han gillar ju verkligen kött av alla de sorter också.)

Det är inte orimligt! Såna människor finns, för jag har en sån. :D (Eller, han faller kanske på det där med vegetarisk mat. Han äter glatt vegetariskt om det är det som serveras och har aldrig hört honom klaga, men han gillar ju verkligen kött av alla de sorter också.)

Dela med dig dååååå :D

Det går ju att leka detektiv och leta reda på deras facebook, instagram tex. Men det orkar man ju bara om dom bor i närheten. Det är ganska tidskrävande och tinder är nog tidskrävande som det är :p . Jag har heller ingen lust att fråga om det. För dom har säkert uteslutit helkroppsbild av en anledning.

Jag vill såklart ha många matches. Men matches som jag är intresserade av dejta. Så ja det är en differans ;) .
Jag vet att många killar swipar ja på alla tjejer. Men jag är väldigt selektiv och tar god tid på mig. Dock mkt mindre selektiv en @Singoalla :D.
Uteslutit helkroppsbilder av vilken anledning menar du? Jag har inte ens reflekterat över det förrän jag läste här, och har således inte heller lagt upp helkroppsbilder bara för att folk ska kunna recensera min kropp. Jag hade lika gärna kunnat utesluta helkroppsbilder helt omedvetet, och om jag tolkar dig rätt skulle det då handla om att jag vill dölja hur jag ser ut? Konstigt resonemang i mina ögon, men det kanske är fler än du som tänker så.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V