Alla former av dating, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Många killar är smidigare än att yttra mycket av det som de tänker just pga man vet att det då direkt får negativa reaktioner. Bästa är självklart om man inte har vissa tankar och idéer som folk ofta ogillar, det näst bästa (för sin egen skull) är att inte yttra dessa.

Eller så är det bästa att yttra sina tankar, oavsett medhåll eller mothugg, så kanske man lär sig någonting från någon som har ett annat perspektiv på frågan? :)

Men det förutsätter ju att man är mottaglig för andras åsikter också.

Uteslutit helkroppsbilder av vilken anledning menar du? Jag har inte ens reflekterat över det förrän jag läste här, och har således inte heller lagt upp helkroppsbilder bara för att folk ska kunna recensera min kropp. Jag hade lika gärna kunnat utesluta helkroppsbilder helt omedvetet, och om jag tolkar dig rätt skulle det då handla om att jag vill dölja hur jag ser ut? Konstigt resonemang i mina ögon, men det kanske är fler än du som tänker så.
Samma här, enda helkroppsbilderna jag hittat är när jag rider min häst (inte sådär superkul på tinder), gruppbilder (b.la på diverse fester, men gillar inte gruppbilder på tinder heller) eller selfies framför en stor spegel och njaa :D
Jag har absolut inga problem med min kropp, den är rätt så fin faktiskt, men jag vill inte se ut som någon som säljer min kropp med helkroppsselfies bara för att män "ska veta vad de får", som en produkt :yuck:

Eller så är det bästa att yttra sina tankar, oavsett medhåll eller mothugg, så kanske man lär sig någonting från någon som har ett annat perspektiv på frågan? :)

Men det förutsätter ju att man är mottaglig för andras åsikter också.
Idealiskt sett så är det bäst men se mitt svar till alexis.

Samma här, enda helkroppsbilderna jag hittat är när jag rider min häst (inte sådär superkul på tinder), gruppbilder (b.la på diverse fester, men gillar inte gruppbilder på tinder heller) eller selfies framför en stor spegel och njaa :D
Jag har absolut inga problem med min kropp, den är rätt så fin faktiskt, men jag vill inte se ut som någon som säljer min kropp med helkroppsselfies bara för att män "ska veta vad de får", som en produkt :yuck:

lol, alla gör ju naturligtvis vad som känns bäst för var och en.
Men sist jag kollade så har alla människor en kropp som hör till ett huvud och ett huvud som hör till en kropp. Det verkar verkligen känsligt det där med kroppar på buke :D.

Hästbild är väl toppen. Visar ju ditt intresse också :)

Bäst för sitt ego kanske men inte för sin utveckling

Läste ett så förbaskat bra citat. Faktiskt på Tinder av alla ställen.

"Open minded people don´t care to be right they care to understand. There´s never a right or wrong answer. Everything is about understanding."

Jag blev omåttligt förtjust i det citatet. Sen innebär det inte att man måste göra avkall på sin ståndpunkt och lägga sig platt så fort någon tycker någonting annat. Men "Jag hör dig och jag reflekterar över din åsikt" är en himla bra inställning i livet, tycker jag.

Men sist jag kollade så har alla människor en kropp som hör till ett huvud och ett huvud som hör till en kropp. Det verkar verkligen känsligt det där med kroppar på buke :D.

Fast trots att jag i min nätpresentation då jag nätdejtade och var singel tydligt fick fram att jag var intelligent, hade åsikter och behov märkte jag att en del män mest bara var intresserade av mitt yttre.
De ville ha ngt fint att ha med sig på middagar etc och att visa upp för status.
Jag är inte den typen av tjej.
Så ja, att bedömas för sitt yttre kan vara jäkligt frustrerande när man söker partner, oavsett om man anses se bra ut eller ej i betraktarens ögon.

Ja, det låter fult att gnälla om att man ser bra ut. Men det är inte det gnället handlar om. Det handlar om att inte ses för den man ÄR.
Såna killar vill inte vara med MIG och bryr sig egentligen inte om vad jag mår bra av. De vill vara med vem som helst som ser ut på ett visst vis.
Såna kan man lättare sålla bort genom vissa bildval. Bl.a. inga "snygga" kroppsbilder a la snygga kläder och justa vinklar.

Jag kan se många söta ansikten på tinder. Men det är inte alltid lika med snygg kropp.

Det var dock inte vad jag skrev heller, bara att de allra flesta män jag stött på tar för givet att det är så.

Varför begriper jag inte och jag får aldrig några vettiga svar när jag frågar heller, men på män stämmer det då rakt inte :cool:

Fast trots att jag i min nätpresentation då jag nätdejtade och var singel tydligt fick fram att jag var intelligent, hade åsikter och behov märkte jag att en del män mest bara var intresserade av mitt yttre.
De ville ha ngt fint att ha med sig på middagar etc och att visa upp för status.
Jag är inte den typen av tjej.
Så ja, att bedömas för sitt yttre kan vara jäkligt frustrerande när man söker partner, oavsett om man anses se bra ut eller ej i betraktarens ögon.

Ja, det låter fult att gnälla om att man ser bra ut. Men det är inte det gnället handlar om. Det handlar om att inte ses för den man ÄR.
Såna killar vill inte vara med MIG och bryr sig egentligen inte om vad jag mår bra av. De vill vara med vem som helst som ser ut på ett visst vis.
Såna kan man lättare sålla bort genom vissa bildval. Bl.a. inga "snygga" kroppsbilder a la snygga kläder och justa vinklar.

Word sister :bow:

Förlåt, men jag har träffat så många sånna. Därför jag också fick lite utslag när Herr Perfekt var full och jämrade "Du är så snygg!" hela kvällen. Sen förstår jag att alla har preferenser och attraktion är viktigt, vilken till viss del bygger på utseende. Men jag är ingens kuttersmycke. Inte idag. Inte i morgon. Aldrig.

Hur menar du att det verkar känsligt med kroppar här på Buke?

"Open minded people don´t care to be right they care to understand. There´s never a right or wrong answer. Everything is about understanding."

Jag blev omåttligt förtjust i det citatet. Sen innebär det inte att man måste göra avkall på sin ståndpunkt och lägga sig platt så fort någon tycker någonting annat. Men "Jag hör dig och jag reflekterar över din åsikt" är en himla bra inställning i livet, tycker jag.
Jamen precis och sen är det inte så farligt att tycka annorlunda eller att ha fel heller --> ibland beter sig folk som om dom blivit skjutna i hjärtat när dom inte får medhåll men i slutändan är det inte så jävla dramatiskt att säga "där hade du en poäng , jag håller med" eller "nej jag håller inte med" och gå vidare i livet

Man tjänar i längden på att vara öppen med vad man tycker och tror på och att vilja lära sig liksom :)

Hur menar du att det verkar känsligt med kroppar här på Buke?

Flera bukefalister som inte var så aktiva i tråden har börjat skriva. När jag poängtera att helkroppsbild var viktigt för mig.
Jag tycker vissa typer av kroppar är attraktivare än andra. Det har jag gjort sen jag var ett litet barn. Så jag vet inte om det är inprogrammerat eller vad det är. Kan vara det där med att föra vidare gener och få en lämplig avkomma också. Men på tinder sker ju bara en första gallring. Sen ska ju allting annat stämma :).

Jamen precis och sen är det inte så farligt att tycka annorlunda eller att ha fel heller --> ibland beter sig folk som om dom blivit skjutna i hjärtat när dom inte får medhåll men i slutändan är det inte så jävla dramatiskt att säga "där hade du en poäng , jag håller med" eller "nej jag håller inte med" och gå vidare i livet

Man tjänar i längden på att vara öppen med vad man tycker och tror på och att vilja lära sig liksom :)
Det där låter bra men stämmer väldigt sällan i praktiken. Dock är singoalla en utav få personer här som lever upp till det.

Alltså, utseendefixering i all ära - by all means, alla gillar olika och väger olika egenskaper olika högt. Att uttrycka sig som att man swipear bland varor däremot är rätt jävla skitsunkigt och vittnar väl egentligen om att man har en rätt urusel syn på andra människor.

Ja, nu är ju jag rätt trind själv och har en ganska avslappnad inställning till folks kroppshyddor i allmänhet. Det jag tyckte var lite roligt var hur exet lagt ut en bild på sin torso, innan han ätit upp sig, som vi gjorde i varandras sällskap. Hoppas nån ser humorn i detta, vad han gjorde, inte att han är rund. Som alltså även jag är. Och några som tydligen far väldigt illa av att jag skrev det. Ber återigen, men minst hundra gånger, om ursäkt. Kan vi släppa det nu???
Antingen är det där världens sämsta bortförklaring eller så har du ett väldigt konstigt sätt att uttrycka att nånting är kul när du mest spyr galla över en kroppsform ackopanjerat med en spysmiley ("Tyckte dessutom att exets feta kagge dök upp på en bild. Med rätt namn. Gammalt foto dessutom, han är ännu fetare nu... :yuck:". Mhm, jättekul)

Jag tycker bara att det är sjukt fult att sitta och spy galla över någon annans kroppsform och med det beteendet göra att folk med samma kroppsform inte kan känna sig bekväma med att delta i tråden för att man, ja, spys på. Jag kan helt enkelt inte sitta här och låta fetthat stå oemotsagt på det här viset, på ett vis är det väl för egen del egentligen en form av självförsvar för att slippa suga i mig skiten. Den dag jag accepterar fetthat är den dag jag accepterar att min och fellow tjockisars kroppar ska spys på.

Med det sagt kan jag absolut släppa det nu, tills nästa gång det fetthatas.

Oavsett anledningen blir det oftast vänster swipe iaf.
Men jag får ändå en känsla av att man gör det för att man har komplex över sin kropp?
För när du blir fotograferad i diverse sammanhang så klipper man oftast inte av kroppen . Utan du vill väl ha med hela personen på bild?
Det har inte fallit dig in att alla inte har fotografer efter sig jämt?

Är inte citatet ovan ett tydligt exempel på den kunskapsrelativism som så starkt kritiseras? Eller missförstår jag meningen: "Det finns aldrig ett rätt eller fel svar" ?

Flera bukefalister som inte var så aktiva i tråden börja skriva. När poängtera att helkroppsbild var viktigt för mig.
Jag tycker vissa typer av kroppar är attraktivare än andra. Det har jag gjort sen jag var ett litet barn. Så jag vet inte om det är inprogrammerat eller vad det är. Men på tinder sker ju bara en första gallring. Sen ska ju allting annat stämma :).
Vi har ju alla vissa kroppar/atttibut/ect som vi attraheras av. Det tror jag inte att någon ifrågasätter eller tar illa upp av. Men att (ffa) kvinnor objektifieras av (ffa) män är ju inget unikt för Buke, att det blir reaktioner här handlar kanske om att vi är många här som inte är män och därmed blir utsatta för recensioner av våra kroppar typ dagligen, både på individnivå och på en strukturell nivå. Det är såklart bra att diskutera saker som flera har nämnt (och ja, det här är ju ett diskussionsforum) men det är också skönt med sammanhang där man får vila lite från all skit (tex sexism). Buke kan vara ett sånt viloställe för mig ibland.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka