Alla former av dating, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det går ju att leka detektiv och leta reda på deras facebook, instagram tex. Men det orkar man ju bara om dom bor i närheten. Det är ganska tidskrävande och tinder är nog tidskrävande som det är :p . Jag har heller ingen lust att fråga om det. För dom har säkert uteslutit helkroppsbild av en anledning.

Jag vill såklart ha många matches. Men matches som jag är intresserade av dejta. Så ja det är en differans ;) .
Jag vet att många killar swipar ja på alla tjejer. Men jag är väldigt selektiv och tar god tid på mig. Dock mkt mindre selektiv än @Singoalla :D.
Det finns nog många tjejer som inte tänker tanken att det krävs helkroppsbild på tinder, eller som aktivt valt bort det oavsett egen figur för att motverka sunkiga strukturer.

Alla kanske inte ens har ngn helkroppsbild som de tycker representerar dem på ett vettigt sätt?

Uteslutit helkroppsbilder av vilken anledning menar du? Jag har inte ens reflekterat över det förrän jag läste här, och har således inte heller lagt upp helkroppsbilder bara för att folk ska kunna recensera min kropp. Jag hade lika gärna kunnat utesluta helkroppsbilder helt omedvetet, och om jag tolkar dig rätt skulle det då handla om att jag vill dölja hur jag ser ut? Konstigt resonemang i mina ögon, men det kanske är fler än du som tänker så.

Oavsett anledningen blir det oftast vänster swipe iaf.
Men jag får ändå en känsla av att man gör det för att man har komplex över sin kropp?
För när du blir fotograferad i diverse sammanhang så klipper man oftast inte av kroppen . Utan du vill väl ha med hela personen på bild?

Hero i all välmening så gör du bäst i att bara förhålla dig till det du vet angående liknande fenomen. Du behöver inte sätta dig in i VARFÖR det inte finns några helkroppsbilder, nöj dig med att säga och tänka att du helst vill se sådana för att svepa höger. Om det inte finns några så vet inte du anledningen och det fyller ingen direkt funktion att gissa och spekulera i varför, förhåll dig till vad du själv tycker och tänker inte varför andra agerat som de har gjort.

Men jag får ändå en känsla av att man gör det för att man har komplex över sin kropp?
För när du blir fotograferad i diverse sammanhang så klipper man oftast inte av kroppen . Utan du vill väl ha med hela personen på bild?

Det gör mig inget om personer som tänker såhär vänsterswipar på mig. Jag kanske till och med ska ta bort de helkroppsbilder jag har för att undvika matchningar :up:

För att svara på dina frågor: Nej, mina bilder är inte klippta eller avhuggna, nej jag har inte komplex för min kropp. Jag är bara spyfärdig på objektifieringen och kroppsrecentionerna som man utsätts för tamigfan överallt.

Fast jag vet många som bara har ansiktsbild trots att de inte har komplex för sin kropp på ngt vis.

Jag tror jag bara hade en helkroppsbild för att jag på den råkade sitta till häst och ville få med hästeriet.
Jag var inte komplexfylld. Däremot kunde jag gärna sålla bort de som bara ville ha en snygg tjej.

Hero i all välmening så gör du bäst i att bara förhålla dig till det du vet angående liknande fenomen. Du behöver inte sätta dig in i VARFÖR det inte finns några helkroppsbilder, nöj dig med att säga och tänka att du helst vill se sådana för att svepa höger. Om det inte finns några så vet inte du anledningen och det fyller ingen direkt funktion att gissa och spekulera i varför, förhåll dig till vad du själv tycker och tänker inte varför andra agerat som de har gjort.

Kloka svar som vanligt :)
Jag bara spekulerar och säger hur jag går tillväga. Alla killar tänker säkert inte som mig :).

Näe, @Hero, jag har absolut inga komplexer över min kropp, är smal och relativt vältrenad och nöjd med min figur. ;) Men har inga helkroppsbilder på Tinder pga. att jag typ aldrig blir fotograferad, och tycker inte om helkropps-selfies då det blir för mkt "posering". :p

Tror du läser in för mkt värderingar i andras presentationer som kanske inte alls stämmer med verkligheten. :)

Näe, @Hero, jag har absolut inga komplexer över min kropp, är smal och relativt vältrenad och nöjd med min figur. ;) Men har inga helkroppsbilder på Tinder pga. att jag typ aldrig blir fotograferad, och tycker inte om helkropps-selfies då det blir för mkt "posering". :p

Tror du läser in för mkt värderingar i andras presentationer som kanske inte alls stämmer med verkligheten. :)

Okej :).
Tycker det är märkligt att folk inte har en enda helkroppsbild på sig själv. Om det är du på hästen så har du ju en ;)

Fast jag vet många som bara har ansiktsbild trots att de inte har komplex för sin kropp på ngt vis.

Jag tror jag bara hade en helkroppsbild för att jag på den råkade sitta till häst och ville få med hästeriet.
Jag var inte komplexfylld. Däremot kunde jag gärna sålla bort de som bara ville ha en snygg tjej.

Ja men precis! När jag internetdejtade hade jag först helkroppsbilder men valde sedan att ta bort dem för att jag tyckte att jag fick för mycket objektifierande kommentarer som jag var ointresserad av. Jag upplevde att jag fick betydligt bättre sållning av männen som skrev till mig utan helkroppsbild faktiskt, då var det fler vettiga som inte kommenterade och bedömde mitt utseende.

I övrigt funderar jag på om jag borde flytta hem. Alla skäggiga män med vettiga presentationer verkar bo norrut. Sista dejten var dock lång, bredaxlad med skägg. Inser att jag är lite svag för den looken och att jag verkligen saknar beröring. Inser också att jag inte räknar den beröring jag fått av tidigare dejt vilket gör mig ännu mer säker på att jag gör rätt som avslutar.

Senast ändrad:
Jag tror inte dina tankar är helt ovanliga däremot är många killar smidigare än att lufta alla sina tankar på ett forum som buke :)
Men hur smidigt är det att inte lufta sina tankar och gå runt och tro saker som inte stämmer med verkligheten? :confused:

Nu lär sig ju åtminstone @Hero något medan många killar då tydligen bara antar att alla tjejer som inte har helkroppsbilder är

a, "fula"
eller
b, komplexfyllda

sen går dom och klagar över att dom inte får matches och att tjejer har så mycket att välja mellan och är så kräsna och ytliga och blablablaha :meh:

dom har säkert uteslutit helkroppsbild av en anledning.

Jag har nog aldrig haft nån synlig helhetsbild på nån dejtingsite och mig veterligen har jag inte blivit ratad nån gång pga en misstanke att jag har en oattraktiv kropp.

De flesta män är lustiga sådär tycker jag. Är man snygg, tar de för givet att man också har en attraktiv kropp och har man en attraktiv kropp, så tar de för givet att man är snygg. Är nog mer ovanligt att de tror att ett snyggt ansikte sitter på en träsktrollskropp.

Men hur smidigt är det att inte lufta sina tankar och gå runt och tro saker som inte stämmer med verkligheten? :confused:

Nu lär sig ju åtminstone @Hero något medan många killar då tydligen bara antar att alla tjejer som inte har helkroppsbilder är

a, "fula"
eller
b, komplexfyllda

sen går dom och klagar över att dom inte får matches och att tjejer har så mycket att välja mellan och är så kräsna och ytliga och blablablaha :meh:
Många killar är smidigare än att yttra mycket av det som de tänker just pga man vet att det då direkt får negativa reaktioner. Bästa är självklart om man inte har vissa tankar och idéer som folk ofta ogillar, det näst bästa (för sin egen skull) är att inte yttra dessa.

Näe, mina tankar är sällan uppskattade här :)
Alltså jag tycker det är bra att du tar upp dina tankar här så du får input från andra som inte ser allt som du :up:

Man skulle inte lära sig ett skit om man bara fick ryggdunk ---> du vinner i längden på att diskutera och bli ifrågasatt och få andras perspektiv och jo visst kan det vara irriterande -- för tro mig vi är många som också vet hur det är att jobba i motvind och man vill gärna ha rätt -- men så kommer man på sen att man lär sig saker av det :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V