Alla former av dating, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte så mycket ego som nu när vi pratar om dejting så kan det vara skillnaden mellan en dejt eller en block.
Nu pratade vi om forumet och om att lufta sina åsikter men ja vi kan prata om dejting med --> det låter extremt jobbigt att gå och hålla inne sina tankar och åsikter där också!

Det är mycket bättre att lägga alla korten på bordet direkt!

Men fatta vilken mardröm att sitta där i förhållandet sen och verkligen inse att partnern inte gillar den man egentligen är men som man aldrig vågade visa för man föredrog att leva i en lögn och få en dejt framför att vara ärlig få ett nej och bli avvisad :nailbiting:

Senast ändrad:
Vi har ju alla vissa kroppar/atttibut/ect som vi attraheras av. Det tror jag inte att någon ifrågasätter eller tar illa upp av. Men att (ffa) kvinnor objektifieras av (ffa) män är ju inget unikt för Buke, att det blir reaktioner här handlar kanske om att vi är många här som inte är män och därmed blir utsatta för recensioner av våra kroppar typ dagligen, både på individnivå och på en strukturell nivå. Det är såklart bra att diskutera saker som flera har nämnt (och ja, det här är ju ett diskussionsforum) men det är också skönt med sammanhang där man får vila lite från all skit (tex sexism). Buke kan vara ett sånt ställe för mig ibland.

Jag har full förståelse för att många tjejer tycker det är jobbigt om killar skricker "snygga rattar" eller poängterar utseendet de första dom gör. Men det är ju enkelt att sortera bort dessa också?

Själv kan jag tänka att hon är ju jätteattraktiv. Men jag skulle aldrig få för mig att kommentera hennes kropp det första jag gör. Jag är inte endast ute efter en kropp.

Nu pratade vi om forumet och om att lufta sina åsikter men ja vi kan prata om dejting med --> det låter extremt jobbigt att gå och hålla inne sina tankar och åsikter där också!

Det är mycket bättre att lägga alla korten på bordet direkt!

Men fatta vilken mardröm att sitta där i förhållandet sen och verkligen inse att partnern inte gillar den man egentligen är men som man aldrig vågade visa för man föredrog att leva i en lögn och få en dejt framför att få ett nej och bli avvisad :nailbiting:

På ett diskussionsforum kan jag hålla med om att där är ofta grundtanken just utbyte av åsikter och reflektioner även om jag själv kan ångra att jag sagt något öht om feminism då det har lett till så mycket irriterande effekter och i princip mobbning från vissa användare, skulle bara nickat och hållt med eftersom jag i stort sett ändå delar grundtankarna.

På samma tema så kan jag använda feminism och singoalla som exempel, för henne är det jätteviktigt att personen identifierar sig som just feminist. Antagligen så är jag i handlande och värderingar nog mer feminist än många som identifierar sig som det bara för att det är vad man ska göra, där handlar det mer om en principsak från min sida. Att då säga till henne att jag är feminist hade gjort stor skillnad (bara teoretiskt nu, stöter inte på singoalla) och hade i praktiken inte lett till några problem på praktisk nivå.

Jag har full förståelse för att många tjejer tycker det är jobbigt om killar skricker "snygga rattar" eller poängterar utseendet de första dom gör. Men det är ju enkelt att sortera bort dessa också?

Själv kan jag tänka att hon är ju jätteattraktiv. Men jag skulle aldrig få för mig att kommentera hennes kropp det första jag gör. Jag är inte endast ute efter en kropp.

Nja sortera bort är inte så lätt. Jag kan få recensioner av min kropp av en arbeteskamrat, av en bekant, av en släkting. Tjejer och kvinnor recenseras i media, på nätet, överallt. När det gäller dejting är det såklart lättare, jag fick ju ett bra tips av dig tex, att ta bort helkroppsbilderna (nu har jag Tinder inställt på bara tjejer så problemet känns inte så stort i mitt fall).

Nja sortera bort är inte så lätt. Jag kan få recensioner av min kropp av en arbeteskamrat, av en bekant, av en släkting. Tjejer och kvinnor recenseras i media, på nätet, överallt. När det gäller dejting är det såklart lättare, jag fick ju ett bra tips av dig tex, att ta bort helkroppsbilderna (nu har jag Tinder inställt på bara tjejer så problemet känns inte så stort i mitt fall).

Jag har inget emot att få komplimanger för min kropp. Men det är sällan jag får det.
Minns när exet sa att mina muskler gav så snygga konturer i ljuset varje morgon när jag drog upp persiennerna. Sjukt smickrande :)
Så jag skulle gladeligen tacka om jag fick fler komplimanger av andra :)

Jag tror att det oftast handlar om olika sätt att uttrycka sig och sätta ord på sina tankar. Du kanske säger att du inte känner någon attraktion medans killen av någon anledning säger rakt ut att hon inte var snygg nog även om båda berodde på utseendet,.

Det går ju att leka detektiv och leta reda på deras facebook, instagram tex. Men det orkar man ju bara om dom bor i närheten. Det är ganska tidskrävande och tinder är nog tidskrävande som det är :p . Jag har heller ingen lust att fråga om det. För dom har säkert uteslutit helkroppsbild av en anledning.

Jag vill såklart ha många matches. Men matches som jag är intresserade av dejta. Så ja det är en differans ;) .
Jag vet att många killar swipar ja på alla tjejer. Men jag är väldigt selektiv och tar god tid på mig. Dock mkt mindre selektiv än @Singoalla :D.
Men det jag tycker är så obegripligt är att du utesluter en kvinna pga avsaknad av helkroppsbilder. Och du skriver om hur söta dina ex har varit mm. Det är för mig helt obegripligt. Som om du värderar andra människor efter utseende på en marknad. Sånt sysslade jag med i tonåren, möjligen. Tänk om du ve och fasa skulle bli störtkär i en tjej som var något fet?! För att just hon var helt fantastisk? Det låter som när du skriver att du helt fastnat i hur en kvinna ska se ut för att du ska attraheras. Det tycker jag är så himla märkligt och något jag inte hört hos vuxna män faktiskt.

På ett diskussionsforum kan jag hålla med om att där är ofta grundtanken just utbyte av åsikter och reflektioner även om jag själv kan ångra att jag sagt något öht om feminism då det har lett till så mycket irriterande effekter och i princip mobbning från vissa användare, skulle bara nickat och hållt med eftersom jag i stort sett ändå delar grundtankarna.

På samma tema så kan jag använda feminism och singoalla som exempel, för henne är det jätteviktigt att personen identifierar sig som just feminist. Antagligen så är jag i handlande och värderingar nog mer feminist än många som identifierar sig som det bara för att det är vad man ska göra, där handlar det mer om en principsak från min sida. Att då säga till henne att jag är feminist hade gjort stor skillnad (bara teoretiskt nu, stöter inte på singoalla) och hade i praktiken inte lett till några problem på praktisk nivå.
Om det är pyttesmå skillnader det handlar om kanske kan fungera men tycker ändå det alltid är bättre att vara rak

Man vill ju liksom kunna slappna av och vara sig själv med en dejt och särskilt sen om det blir ett förhållande för hur jobbigt är det inte att behöva vakta sig själv och vad man säger och hålla tillbaka när man vill säga sin åsikt? Om man inte kan ha riktiga och ärliga diskussioner med dejten är dejten verkligen rätt person?

Senast ändrad:
Halvt knapplån typ:
Jag har aldrig helkroppsbilder på dejtingsajter, hade det förr men orkar inte med snubbar som ska recensera min kropp hela tiden. Nu brukar jag skicka bilder efter att ha pratat ett tag, men ofta leder det (förutom recensioner) till tjat om fler bilder och t.o.m tjat om avklädda bilder :banghead:

Men det jag tycker är så obegripligt är att du utesluter en kvinna pga avsaknad av helkroppsbilder. Och du skriver om hur söta dina ex har varit mm. Det är för mig helt obegripligt. Som om du värderar andra människor efter utseende på en marknad. Sånt sysslade jag med i tonåren, möjligen. Tänk om du ve och fasa skulle bli störtkär i en tjej som var något fet?! För att just hon var helt fantastisk? Det låter som när du skriver att du helt fastnat i hur en kvinna ska se ut för att du ska attraheras. Det tycker jag är så himla märkligt och något jag inte hört hos vuxna män faktiskt.

Fast det här tror jag inte gäller bara män? Kvinnor har alla möjliga krav i sitt huvud som du kan se i den här tråden, inte minst längden.
Jättemånga killar skriver ut längden på Tinder. I alla fall har jag fått den uppfattningen. För jag ser jättemånga kvinnor på Tinder som skriver i sin profil "Vad är grejen med längden egentligen?" , "Varför skriver alla ut sin längd?" För det mkt ovanligt att kvinnor skriver ut sin längd.

Om jag inte attraheras av en fet tjej så har jag svårt att bli kär också... hon kan vara helt fantastik personlighet. Men hon hamnar i vänfacket i så fall :)

Jag har inget emot att få komplimanger för min kropp. Men det är sällan jag får det.
Minns när exet sa att mina muskler gav så snygga konturer i ljuset varje morgon när jag drog upp persiennerna. Sjukt smickrande :)
Så jag skulle gladeligen tacka om jag fick fler komplimanger av andra :)

Ja vi är alla olika. Jag kan bli glad av komplimanger gällande mitt utseende men det handlar oerhört mycket om vem som säger det, vilken relation jag har till den personen och hur det sägs.

Men jag är inte förvånad över ditt tankesätt, det är ju väldigt olika hur vi blivit fostrade och hur strukturer påverkar oss, beroende av vilken kön vi tilldelats.

du skriver om hur söta dina ex har varit mm. Det är för mig helt obegripligt.

Jag tycker det är väldigt begripligt att man tycker den man är/har varit i en relation med ser bra ut och beskrivs som söt/snygg/vacker/sexig.

Skulle tycka det var oerhört mycket märkligare om någon beskrev sin nuvarande eller dåvarande som sjukt ful osv :crazy:

Jag tror att det handlar lite om vad man vill få ut av diskussionen. Ibland vill man ju bara snacka lite skit utan att det behöver leda till politiskt fullskaligt krig. Då brukar jag skippa att kommentera vissa saker för att jag helt enkelt inte orkar eller vill diskutera ämnet. "Ducka" vissa kommentarer osv. Andra gånger är man mer intresserad och öppen för vända och vrida.

Sedan när det kommer just till feminism så är det en väldigt stark feministisk rörelse här på Buke, vilket jag uppskattar även om jag inte alltid håller med varje sak som skrivs. Jag tycker om att ha högt till tak och även kunna ifrågasätta vanliga ställningstaganden inom feminismen. Inte för att jag nödvändigtvis inte håller med, utan för att jag tycker att det är intressantare när man kan vända på argument och även se problematiken i vissa frågor. Detta gör jag väldigt sällan på Buke utan hellre med mina vänner IRL, för att de helt enkelt gärna diskuterar saken med mig utan att kalla mig kvinnohatare.

Jag tror att det oftast handlar om olika sätt att uttrycka sig och sätta ord på sina tankar. Du kanske säger att du inte känner någon attraktion medans killen av någon anledning säger rakt ut att hon inte var snygg nog även om båda berodde på utseendet,.
Det kan vara språkligt såklart, men i ditt andra exempel tycker jag att det ligger en värdering: "inte snygg nog". Jag tycker innebörden blir väldigt olika.

Om det är pyttesmå skillnader det handlar om kanske kan fungera men tycker ändå det alltid är bättre att vara rak

Man vill ju liksom kunna slappna av och vara sig själv med en dejt och särskilt sen om det blir ett förhållande för hur jobbigt är det inte att behöva vakta sig själv och vad man säger och hålla tillbaka när man verkligen vill säga sin åsikt? Om man inte kan ha riktiga och ärliga diskussioner med sin partner är partnern verkligen rätt person?

Rätt person, vad är rätt person? Folk värderar olika saker i förhållanden och just att få partner att hålla med just min poäng kanske är underordnat diverse annat. Att tro att det ska finnas en person som passar dig perfekt utan någon som helst kompromiss är högst orealistiskt och då blir det bara en definitionsfråga om hur mycket och om vad som det kompromissas.

Först det här:

Tinder är tyvärr väldigt tuff på det viset att det är utseendet som avgör till stor del.
----
Men har man inte utseendet på sin sida. Så är det jäkligt tufft då man sällan får träffar på tinder.
----
Min förhoppning står ju då istället till att träffa nån som inte går så mkt efter utseendet och gillar mig för att jag ser intressant ut med intressanta intressen.

Och sedan detta:

Jag brukar heller inte swipa höger på tjejer som saknar helkroppsbild. Känns som ett lotteri när man inte vet vad man får :p

Och detta:

Vad jag syftade på var att hon kan vara mullig/överviktig tex, och det är inget jag faller för.

Du ser ingen dubbelmoral i det där?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2