Eller handlar det bara om att man bara tycker att en viss typ av kropp är snygg, och inte kan bli attraherad av något annat?
För mig handlar det om att vissa typer av kroppar kan få mig helt knäsvag och skakis typ
Men alla är ju olika som tur är
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eller handlar det bara om att man bara tycker att en viss typ av kropp är snygg, och inte kan bli attraherad av något annat?
Det är en skillnad i hur man uttrycker sig men inte nödvändigtvis en skillnad i vad som orsakar det.Jag vet inte om vi förstår varandra. Min poäng är att inte värdera och recensera kroppar.
"Jag attraheras av en viss kroppstyp" alt
"Hon är för ful för mig"
Jag tycker inte alls att det är samma innebörd. Det ena handlar om vad jag själv föredrar, det andra handlar om att jag värderar den andras utseende. jag kanske har missuppfattat din poäng.
Vilken typ av kropp är det som får dig knäsvag och skakis?För mig handlar det om att vissa typer av kroppar kan få mig helt knäsvag och skakis typ. Det har inget med att jag vill visa upp kvinnan som någon form av objekt för andra. Det handlar bara om ren och skär attraktion.
Men alla är ju olika som tur är![]()
Men ärligt talat, med risk för att bryta mot forumets regler nu - du borde väl kunna tänka längre än näsan räcker själv så dejtingtrådarna slipper tas över av att du ska bli rättad hela tiden?Fast jag blir ju oftad rättad och förklarad för att alla inte tänker så. Vilket jag förstår och även uppskattar att min bild är inte den sanna alltid.
Vilken typ av kropp är det som får dig knäsvag och skakis?
Det tänker jag inte ta upp på buke. Men är ingen ovanlig kroppstyp.
Utan fullt normala kroppar.
Inte riktat enbart till dig, utan mer allmänt. Men varför är det mer okej att objektifiera ansiktet jämfört med kropppen? Är det mer okej att bedöma ansiktet än kroppen och hela personen? Tinder är ju baserat på utseendet uppskattas. Så jag förstår inte riktigt varför ansiktet är okej att bedöma men inte kroppen?Ja men precis! När jag internetdejtade hade jag först helkroppsbilder men valde sedan att ta bort dem för att jag tyckte att jag fick för mycket objektifierande kommentarer som jag var ointresserad av. Jag upplevde att jag fick betydligt bättre sållning av männen som skrev till mig utan helkroppsbild faktiskt, då var det fler vettiga som inte kommenterade och bedömde mitt utseende.
Fast det är inte väl dubbelmoral ?
Bara för att jag går mkt på utseendet måste jag ju inte träffa någon som också gör det ?
Tänkte också på den låten
Men nej. Jag gillar inte big butts eller big boobs heller![]()
Han får ju leva med att han inte vågar säga sin mening och det är knappast mitt problem...Problemet här är att du har fastställt hur du förhåller dig till det hela och det är helt ok men det du inte tänker på är att det är inte vad DU tänker om det hela som kommer påverka dig när det kommer till rätt person för dig. Du tycker att man ska lägga korten på bordet och du gör antagligen det. En kille som kanske inte håller med dig men som tycker om andra aspekter kan då hålla med dig för fridens skull. Det gör inte att du inte är rätt för honom men däremot är han i dina ögon inte rätt för dig.
Precis men på så sätt kan två personer då i slutändan vara rätt personer utan att vara rätt personerHan får ju leva med att han inte vågar säga sin mening och det är knappast mitt problem...
Vore kanske sorgligt för den människan om han gjorde våld på sina egna åsikter för att vara med mig men det är inte så troligt eftersom han skulle tvingas agera efter dom åsikterna också för att vara trovärdig så det hade varit ett jävla jobb att hålla uppe den fasaden..... men som sagt inte mitt problem och om någon gör det som jag tycker är rätt livet igenom för att vara med mig då skulle jag gratulera mig själv för att en människa gjorde ett sånt enormt jobb för att jag var så fantastisk att han hellre är med mig än är sann mot sina åsikter
Inte riktat enbart till dig, utan mer allmänt. Men varför är det mer okej att objektifiera ansiktet jämfört med kropppen? Är det mer okej att bedöma ansiktet än kroppen och hela personen? Tinder är ju baserat på utseendet uppskattas. Så jag förstår inte riktigt varför ansiktet är okej att bedöma men inte kroppen?
Hade dom båda varit raka hade han inte behövt slösat sin tid på att hålla en fasad men whatever floats your boat I guessPrecis men på så sätt kan två personer då i slutändan vara rätt personer utan att vara rätt personerDet vanligaste uttrycket blir att han håller en fasad ett tag tills det tar slut och båda blir ledsna.
Hade dom båda varit raka hade han inte behövt slösat sin tid på att hålla en fasad men whatever floats your boat I guess
Det vanliga är ju att man blir mer objektifierad och sexualiserad pga kroppen än pga ansiktet. För mig har ansiktsbild aldrig gett samma problem med kommentarer som helkroppsbild.Inte riktat enbart till dig, utan mer allmänt. Men varför är det mer okej att objektifiera ansiktet jämfört med kropppen? Är det mer okej att bedöma ansiktet än kroppen och hela personen? Tinder är ju baserat på utseendet uppskattas. Så jag förstår inte riktigt varför ansiktet är okej att bedöma men inte kroppen?
Mina känslor???!!!Eller så är han en player som fått ligga medans du slösar dina känslor. Allt är inte så enkelt även om det är bekvämt att tänka så om man är nöjd så.
Jag syftade på mer allmänt och inte just dig, vet inte hur dina liggainteraktioner brukar te sig.Mina känslor???!!!Om det visade sig att nån la ett sånt desperat jobb bara på att få ligga med mig skulle jag hänga upp ett diplom på väggen
![]()