Alla former av dating, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag syftade på mer allmänt och inte just dig, vet inte hur dina liggainteraktioner brukar te sig.
Ja jag kan inte tala för andra men om nån gör en massa galen skit bara för att vara med mig så är det inte mitt problem och tror inte jag skulle se det som att jag slösat tid heller eftersom jag bara varit mig själv och levt mitt liv efter mina värderingar -- det är liksom allt man kan göra

Ja jag kan inte tala för andra men om nån gör en massa galen skit för att vara med mig så är det inte mitt problem och tror inte jag skulle se det som att jag slösat tid heller eftersom jag bara varit mig själv och levt mitt liv genom allt efter mina värderingar

Det är ett bra och starkt sätt att förhålla sig till verkligheten!

Har inplanerat att träffa den söta killen hemma hos mig efter puben med kompisar ikväll, men är osäker på om jag har lust.

När jag skrev till han att jag inte var helt frisk från min förkylning ännu appropå en annan grej började han noja över att själv bli sjuk. Då skrev jag att vi kunde ses en annan dag om han va nojig, men han svarade att han vill ses.

Jag vet att det är fel på mig (är inte på superbra humör idag), men nu är jag mest irriterad på honom. Vet inte om jag har lust att träffa nån kille och inte heller om jag har lust med sex. Samtidigt kan mitt humör skifta, särskilt om jag går ut och dricker vin med vänner. Då blir jag glad igen. Hur brukar ni göra när ni är osäkra?

Jag tycker det är väldigt begripligt att man tycker den man är/har varit i en relation med ser bra ut och beskrivs som söt/snygg/vacker/sexig.

Skulle tycka det var oerhört mycket märkligare om någon beskrev sin nuvarande eller dåvarande som sjukt ful osv :crazy:
Poängen är att utseendet är så viktigt så det måste poängteras. Hon var söt, inte hon var en fantastiskt generös människa t ex. Ser du skillnaden?

Poängen är att utseendet är så viktigt så det måste poängteras. Hon var söt, inte hon var en fantastiskt generös människa t ex. Ser du skillnaden?

Jag tycker ett av mina ex är något av det hetaste :d som vandrar på denna jord. Gör det mig till en hemsk människa eller honom till en imbecill utan andra kvaliteter?

Är inte så mycket för att överanalysera allt som andra män(niskor) skriver, utan läser det mer rakt av. Att någon skriver att den tycker ett ex är söt/sexig/vacker/what ever är inget jag går i taket över direkt.

Jisses, sånt skrivs ju lite nu men kanske med andra ord då, av kvinnor om män utan att nån höjer på ögonbrynet speciellt högt.

Fast jag blir ju oftad rättad och förklarad för att alla inte tänker så. Vilket jag förstår och även uppskattar att min bild är inte den sanna alltid.

Det är just det som är problemet: du blir rättad om och om igen och du kanske förstår just den situationen som just då förklaras, men av någon anledning tar du inte med dig det du säger att du förstått till nästa situation.

Hade du verkligen förstått hade du i helkroppsbildsdiskussionen inte tänkt "hon skäms" eller "hon har komplex" eller "hon kanske är mullig, det här blir som att spela på lotto" eller whatever. Du hade bara tänkt "Hon har ingen helkroppsbild, så jag vet inte hur hon ser ut nedanför halsen". För det är allt du får veta genom avsaknaden av helkroppsbild. På samma sätt vet du inte om en tjej dissar dig pga din längd, ditt utseende eller något annat om hon inte faktiskt säger det. Du vet bara att du blivit dissad.

Vad man tänker och tycker om folk när information saknas, hur man fyller i luckorna när man inte har hela bilden framför sig, det säger rätt mycket om hur man är som person. Jag tror det är det folk reagerar på, att när du inte vet så börjar du direkt fylla i med en massa saker som du överhuvudtaget inte har någon aning om men som - upplever jag det som - passar din världsbild där du blir dissad för att du är kort och tjejer utan helkroppsbild skäms för hur de ser ut.

Det är just det som är problemet: du blir rättad om och om igen och du kanske förstår just den situationen som just då förklaras, men av någon anledning tar du inte med dig det du säger att du förstått till nästa situation.

Hade du verkligen förstått hade du i helkroppsbildsdiskussionen inte tänkt "hon skäms" eller "hon har komplex" eller "hon kanske är mullig, det här blir som att spela på lotto" eller whatever. Du hade bara tänkt "Hon har ingen helkroppsbild, så jag vet inte hur hon ser ut nedanför halsen". För det är allt du får veta genom avsaknaden av helkroppsbild. På samma sätt vet du inte om en tjej dissar dig pga din längd, ditt utseende eller något annat om hon inte faktiskt säger det. Du vet bara att du blivit dissad.

Vad man tänker och tycker om folk när information saknas, hur man fyller i luckorna när man inte har hela bilden framför sig, det säger rätt mycket om hur man är som person. Jag tror det är det folk reagerar på, att när du inte vet så börjar du direkt fylla i med en massa saker som du överhuvudtaget inte har någon aning om men som - upplever jag det som - passar din världsbild där du blir dissad för att du är kort och tjejer utan helkroppsbild skäms för hur de ser ut.

Fast det var bara en anledning jag tog upp till varför hon inte visar helkroppsbild. Jag förstår ju att det kan finnas alla möjliga orsaker.

Jag förstår också att hon kanske inte alls är mullig utan smal fast hon bara visar huvudet. Men jag orkar oftast inte ta reda på det. Det tar för mkt tid, ibland kan jag nog swipa höger ändå och skulle hon swipa Ja på mig kanske jag kan försöka ta reda på det. Men ibland måste man värdera om det värt sin tid också :).

Fast det var bara en anledning jag tog upp till varför hon inte visar helkroppsbild. Jag förstår ju att det kan finnas alla möjliga orsaker.

Jag förstår också att hon kanske inte alls är mullig utan smal fast hon bara visar huvudet. Men jag orkar oftast inte ta reda på det. Det tar för mkt tid, ibland kan jag nog swipa höger ändå och skulle hon swipa Ja på mig kanske jag kan försöka ta reda på det. Men ibland måste man värdera om det värt sin tid också :).
Du kan ju annars skriva in din presentation vilken BMI-gräns dina eventuella blivande matchingar bör ha. :turd:

Vad spelar det för roll? Om hon är i ditt tycke söt och kan uttrycka sig så är det väl bara bra eller blir du enbart tillsammans med en kropp?

Du kan ju annars skriva in din presentation vilken BMI-gräns dina eventuella blivande matchingar bör ha. :turd:

Fast BMI är inget bra mått :p . Det säger mkt lite.
Skulle jag nånstans indikera att kroppen har betydelse hos kvinnan skulle jag inte få en enda match :) .

Vad spelar det för roll? Om hon är i ditt tycke söt och kan uttrycka sig så är det väl bara bra eller blir du enbart tillsammans med en kropp?

Suck, nu lämnar jag denna tråden. Då det har blivit för mkt fokus på mig och nu börjar det komma övertolkningar. Det är mkt som ska stämma innan jag blir tillsammans. Inte bara kroppsligt.

Och så klagar du på att du får så få matchningar ;)

Utveckla gärna.
Det gäller främst inom skolan, där synen att kunskap och fakta är relativt och det finns inget rätt eller fel utan bara olika sätt att se på saken har ställt till det en hel del och den kunskapssynen är nu, som jag uppfattar det åtminstone, under stark kritik och det med all rätt om man frågar mig. Jag uppfattade ditt citat som just detta och undrade om jag möjligen missförstod och att det skulle sättas in i ett helt annat sammanhang?

Oavsett anledningen blir det oftast vänster swipe iaf.
Men jag får ändå en känsla av att man gör det för att man har komplex över sin kropp?
För när du blir fotograferad i diverse sammanhang så klipper man oftast inte av kroppen . Utan du vill väl ha med hela personen på bild?

Fast va? Jag har inte speciellt mycket komplex över min kropp. Är rätt smal. Men jag hamnar liksom aldrig på helkroppsbilder?

Suck, nu lämnar jag denna tråden. Då det har blivit för mkt fokus på mig och nu börjar det komma övertolkningar. Det är mkt som ska stämma innan jag blir tillsammans. Inte bara kroppsligt.
Jag övertolkar inget utan reagerar på vad du faktiskt skriver. Skriver man saker som visar på en usel kvinnosyn får man räkna att kvinnor här reagerar. Det är därför Buke är ett sådant bra forum, en massa starka kvinnor som inte gillar rövhattar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 579
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka