Det är just det som är problemet: du blir rättad om och om igen och du kanske förstår just den situationen som just då förklaras, men av någon anledning tar du inte med dig det du säger att du förstått till nästa situation.
Hade du verkligen förstått hade du i helkroppsbildsdiskussionen inte tänkt "hon skäms" eller "hon har komplex" eller "hon kanske är mullig, det här blir som att spela på lotto" eller whatever. Du hade bara tänkt "Hon har ingen helkroppsbild, så jag vet inte hur hon ser ut nedanför halsen". För det är allt du får veta genom avsaknaden av helkroppsbild. På samma sätt vet du inte om en tjej dissar dig pga din längd, ditt utseende eller något annat om hon inte faktiskt säger det. Du vet bara att du blivit dissad.
Vad man tänker och tycker om folk när information saknas, hur man fyller i luckorna när man inte har hela bilden framför sig, det säger rätt mycket om hur man är som person. Jag tror det är det folk reagerar på, att när du inte vet så börjar du direkt fylla i med en massa saker som du överhuvudtaget inte har någon aning om men som - upplever jag det som - passar din världsbild där du blir dissad för att du är kort och tjejer utan helkroppsbild skäms för hur de ser ut.