Alla former av dating, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
God kväll
Har inte träffat rätt än. Kanske inte alls gör det på Internet.
Det känns ganska fort om man har nån kemi ihop el inte. Brukar känna det på första mötet.
Ialla fall träffade jag en 2 ggr. Fick en bra känsla så vi träffades igen.
Ganska snabbt visade det sig att vi var helt fel för varandra. Dessutom snusade han lössnus och jag klarar inte det.
Så ibland är det nog bra att inte vara så snabb att döma ut första dejten.

Tack, för ett gott skratt på gymmet :D. Jag kan förstå humorn.
Jag har aldrig sett mig som nån charmör. Då hade jag hängt på krogen istället.
Men jag är introvert och blir lite blyg i stora grupper. Trivs inte överdrivet i den miljön.
På tu man hand funkar det bättre :).

Och så klagar du på att du får så få matchningar ;)

Eftersom så många engagerar sig i mitt dejtingliv måste jag ju svara på detta också :).
Jag skriver inte alltid så utförligt. Men jag utesluter inte tjejer med intressanta profiler ur mitt närområde som saknar helkroppsbild. Helt enkelt för att jag har inte råd att göra de :) . Får så lite matchningar ändå. Däremot tar det mkt tid för mig och det är väl lite de jag tycker är drygt. I sthlm däremot kan man bara swipa vidare å vidare å vidare. Så ja då swipar jag vänster :).

Nu är jag inte hero... Men alltså det ÄR viktigt med utseendet (och längden) förstår inte vad ni hänger upp er på ... Är det för att han är kille som ni hoppar på honom hela tiden ?
För mej är utseendet prio 1 när jag letar partner.
Finns inte utseendet kommer personligheten ALDRIG väga upp utseendet...

När det gäller människor jag aldrig träffat förut så ja till viss del. En hur snygg människa som helst med unken människosyn tycker jag är extremt oattraktivt. När det gäller människor jag känner så kan jag tycka att utseendet spelar absolut INGEN roll. Jag vet att jag var superattraherad av en snubbe som var en av de klassiskt osnyggaste jag sett, men jag var enormt attraherad av en massa annat som blev mycket viktigare än utseendet.

Fast det var bara en anledning jag tog upp till varför hon inte visar helkroppsbild. Jag förstår ju att det kan finnas alla möjliga orsaker.

Jag förstår också att hon kanske inte alls är mullig utan smal fast hon bara visar huvudet. Men jag orkar oftast inte ta reda på det. Det tar för mkt tid, ibland kan jag nog swipa höger ändå och skulle hon swipa Ja på mig kanske jag kan försöka ta reda på det. Men ibland måste man värdera om det värt sin tid också :).

I ljuset av detta inlägg - du kanske borde skriva ut din längd eftersom det faktiskt kan vara viktigt för tjejer och att det är onödigt att behöva slösa tid på snubbar som har fel längd. Typ.

När det gäller människor jag aldrig träffat förut så ja till viss del. En hur snygg människa som helst med unken människosyn tycker jag är extremt oattraktivt. När det gäller människor jag känner så kan jag tycka att utseendet spelar absolut INGEN roll. Jag vet att jag var superattraherad av en snubbe som var en av de klassiskt osnyggaste jag sett, men jag var enormt attraherad av en massa annat som blev mycket viktigare än utseendet.

Så sant. Jag kunde inte hålla med mer. När jag blev tillsammans med min sambo fick jag många kommentarer från vänner som blev förvånade för att "han är väl inte alls din typ?". Sårade mig också att höra vad många sa om personer jag gillat. Utseende betyder inget för mig. Jag vill att min partner ska få mig att skratta, ska tycka om mig och stötta mig när det är jobbigt etc etc. Hur personen ser ut har inget med hur bra jag fungerar med denne. Känner mig ofta extrem när jag skriver det, men kunde verkligen inte bry mig mindre om utseende. Har lärt mig att tycka att trevliga människor är det vackraste som finns! :)

I ljuset av detta inlägg - du kanske borde skriva ut din längd eftersom det faktiskt kan vara viktigt för tjejer och att det är onödigt att behöva slösa tid på snubbar som har fel längd. Typ.

Mmm, ska jag skriva alla tusen andra saker som också kan vara viktiga för tjejer? :confused:

Mmm, ska jag skriva alla tusen andra saker som också kan vara viktiga för tjejer också? :confused:

Nej jag tror det räcker med längd som dealbreaker - på samma sätt som du sorterar bort alla utan helkroppsbild. Du KAN ju missa nån smalis, men det är ju ditt bekymmer i så fall, men skriver du längd så behöver i allafall ingen slösa sin tid på en som faller på det kriteriet.

Längd är ju en av få saker som definitivt inte går att förändra, så det är väl bäst att skriva ut så slipper tjejer slösa tid på dig i onödan :idea:

Det är bara en tjej som har frågat om min längd på Tinder sen jag skaffade det för 3 år sen. Så uppenbarligen har dom inte sett det som slöseri med tid. Om dom har det så är det ju deras förlust :).
Jag misstänker att dom längdfixerade tjejerna oftare swipar på killar som skriver sin längd.

Det är bara en tjej som har frågat om min längd på Tinder sen jag skaffade det för 3 år sen. Så uppenbarligen har dom inte sett det som slöseri med tid. Om dom har det så är det ju deras förlust :).
Jag misstänker att dom längdfixerade tjejerna oftare swipar på killar som skriver sin längd.

Jag tycker nästan att det är komiskt att du är så totalt tondöv för vad lejonpartnen är tycker om dina antagligen ärliga men rusktigt unkna recensioner av tejejer i allmänhet.

Varför är du så nedlåtande om tjejer som bryr sig om kroppsliga attribut när du är så otrolgit fixerad vid kroppsliga attribut själv att du dissar de som inte ens har en helkroppsbild, men själv inte kan tänka dig att skriva ut din längd . Din dubbelmoral är helt sanslös faktiskt.

Jag tycker nästan att det är komiskt att du är så totalt tondöv för vad lejonpartnen är tycker om dina antagligen ärliga men rusktigt unkna recensioner av tejejer i allmänhet.

Varför är du så nedlåtande om tjejer som bryr sig om kroppsliga attribut när du är så otrolgit fixerad vid kroppsliga attribut själv att du dissar de som inte ens har en helkroppsbild, men själv inte kan tänka dig att skriva ut din längd . Din dubbelmoral är helt sanslös faktiskt.

Jag bryr mig verkligen inte vad du eller andra tjejer tycker om mina preferenser. Dom är mina och du har dina och dom skiter jag fullständigt i.

Dejtingvärlden ser ut såhär, tinder ser ut så här. Det är utseendet man går på, alla går på olika saker. Tjejer är inte annorlunda om du tror det.
Du får tycka att det är tråkigt att det så här. Men du behöver inte använda tinder om det är så jobbigt för dig. Jag biter i det sura äpplet så gör det du också :).

Jag bryr mig verkligen inte vad du eller andra tjejer tycker om mina preferenser. Dom är mina och du har dina och dom skiter jag fullständigt i.

Dejtingvärlden ser ut såhär, tinder ser ut så här. Det är utseendet man går på, alla går på olika saker. Tjejer är inte annorlunda om du tror det.
Du får tycka att det är tråkigt att det så här. Men du behöver inte använda tinder om det är så jobbigt för dig. Jag biter i det sura äpplet så gör det du också :).

Tondöv var det ja.

Du skriver att tjejer inte är annorlunda utan att de också går på utseende - håller helt med men varfört skriver du då inte ut din längd som kan vara en viktig parameter?
Du blir tjurig när tjejer inte har hekroppsbild för du kan ju blir lurad om det visar dig att tjejen är tjock. Du har aldrig tänkt på att tjejer kan känna sig lurade på samma sätt när de träffar dig för du har inte skrivit hur lång du är?

Varför tror du att Tinder är jobbigt för mig?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 579
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Jag kunde köpa en hund
  • Akvarietråden V