Alla former av dating, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag bryr mig verkligen inte vad du eller andra tjejer tycker om mina preferenser. Dom är mina och du har dina och dom skiter jag fullständigt i.

Dejtingvärlden ser ut såhär, tinder ser ut så här. Det är utseendet man går på, alla går på olika saker. Tjejer är inte annorlunda om du tror det.
Du får tycka att det är tråkigt att det så här. Men du behöver inte använda tinder om det är så jobbigt för dig. Jag biter i det sura äpplet så gör det du också :).
Nja, jag får snarare känslan av att du biter i äpplet - och när det visar sig surt spottar du ut småbitarna över kvinnor som skriver i den här tråden.

Tondöv var det ja.

Du skriver att tjejer inte är annorlunda utan att de också går på utseende - håller helt med men varfört skriver du då inte ut din längd som kan vara en viktig parameter?
Du blir tjurig när tjejer inte har hekroppsbild för du kan ju blir lurad om det visar dig att tjejen är tjock. Du har aldrig tänkt på att tjejer kan känna sig lurade på samma sätt när de träffar dig för du har inte skrivit hur lång du är?

Men :rofl:.
Vem är det som är tondöv ?
Jag har ju skrivit att jag slipper längdfixerade tjejer genom att inte skriva ut min längd.
Preics som att flera i tråden här skriver att dom inte lägger ut helkroppsbild, antingen för att dom inte har nån, inte vill bli sedd eller få kommenterar om sin kropp. Jag fattar ! :)
Fattar du !? :)

Jag har ju skrivit att jag slipper längdfixerade tjejer genom att inte skriva ut min längd.
Preics som att flera i tråden här skriver att dom inte lägger ut helkroppsbild, antingen för att dom inte har nån, inte vill bli sedd eller få kommenterar om sin kropp. Jag fattar ! :)

Hur vet du att du ttjejer som tycker att längd är viktigt inte råkar slösar tid på dig? Det är väl mycket möligt att de slösar sin tid på dig eftersom du inte har talat om din längd.

Hur vet du att du ttjejer som tycker att längd är viktigt inte råkar slösar tid på dig? Det är väl mycket möligt att de slösar sin tid på dig eftersom du inte har talat om din längd.

Om dom då inte frågar får dom skylla sig själva i så fall. Det är så enkel sak att fråga.

Jag bryr mig verkligen inte vad du eller andra tjejer tycker om mina preferenser. Dom är mina och du har dina och dom skiter jag fullständigt i.

Dejtingvärlden ser ut såhär, tinder ser ut så här. Det är utseendet man går på, alla går på olika saker. Tjejer är inte annorlunda om du tror det.
Du får tycka att det är tråkigt att det så här. Men du behöver inte använda tinder om det är så jobbigt för dig. Jag biter i det sura äpplet så gör det du också :).

Hahahah :rofl:

Du kanske skulle testa något annat än tinder? Samt försöka göra något åt att du är så bitter, för det syns och det är inte attraktivt. Ska man vara superytlig så får man ju se till att själv leva upp till det. Är en person en femma så är det ju dumt att jaga bland tior och aldrig få nån lycka, för dejtingvärlden ser ju ut såhär eller vad var det du sa.

Eller mer antagligen för att sortera bort kroppsfixerade killar.

Killen var jättetrevlig och snygg.
Han blev helt betagen av mig, tyckte jag var jättesnygg och charmig. Ville inte tro på mig när jag sa att jag är känslokall och inte så trevlig som han tror.
Han kommer bli varse när jag dumpar honom.

Killen var jättetrevlig och snygg.
Han blev helt betagen av mig, tyckte jag var jättesnygg och charmig. Ville inte tro på mig när jag sa att jag är känslokall och inte så trevlig som han tror.
Han kommer bli varse när jag dumpar honom.
Hahah! Med andra ord: han jävlades inte tillräckligt mycket med dig och uttryckte sig på tok för "fint" hela tiden? :p

Det gäller främst inom skolan, där synen att kunskap och fakta är relativt och det finns inget rätt eller fel utan bara olika sätt att se på saken har ställt till det en hel del och den kunskapssynen är nu, som jag uppfattar det åtminstone, under stark kritik och det med all rätt om man frågar mig. Jag uppfattade ditt citat som just detta och undrade om jag möjligen missförstod och att det skulle sättas in i ett helt annat sammanhang?

Då är jag med! Ja, jag förstår att det är ett problematiskt synsätt och är inte förvånad över att det är under kritik. I min mening finns det både fakta och rätt och fel i världen. Men i sammanhanget, när vi pratade om att vara öppen för andras åsikter så tyckte jag att det var passande. I (politiska) diskussioner både på Buke och IRL så upplever jag inte att det största problemet är kunskapsrelativism utan snarare att folk redan är övertygade om sin egen åsikt och sanning. Där önskar jag att folk i högre grad kunde vara ute efter förståelse, snarare än att ha rätt.

Att kunskapsrelativism är kritiserat inom utbildning förstår jag verkligen.

Det är just det som är problemet: du blir rättad om och om igen och du kanske förstår just den situationen som just då förklaras, men av någon anledning tar du inte med dig det du säger att du förstått till nästa situation.

Feminismen är ju ett paradigmskifte som heter duga så jag är inte förvånad över att ett nytt förhållningssätt till könsroller inte blir förankrat så lätt vare sig hos @Hero eller andra, när vi konstant lever under andra strukturer och har gjort hela våra liv. Förhoppningsvis leder diskussioner som de här till att vi successivt under tid tar oss genom det här skiftet. Jag själv är mitt i den resan just nu, vilket jag visserligen tror att vi alla är. Oavsett om man är först i ledet eller sist.

För mig går det inte så bra nu :cry:
Hade ju pizzadate med min date i torsdags och då tog han upp det - verkar som att vi har stannat på en nivå och kommer inte vidare. Varken han eller jag kan helt slappna av och vara oss själva, konstaterade vi. Det är som att vi har ett plexiglas mellan oss.
Jag sade att jag funderat mycket på vad han vill och vad det är vi har. Han sade att han är en riktig analyserare, sådär som vi kvinnor ofta är. Han hade dessutom fått uppfattningen att jag inte gillar kroppskontakt, vilket är så fel som någonting bara kan vara.
Han velar - vet inte alls vad han vill. Han jobbar mycket, har ett sommarhus han renoverar, barnbarn på annan ort osv. Han är rädd för att han inte hinner med allt och han är rädd för att göra någon (mig?) besviken och ledsen...vilket man ju aldrig kan undvika till 100 % i en relation.
"Varför kan det inte bara vara enkelt?" frågade han också - samma som jag skrivit många gånger i den här tråden.

Han sade att halva han säger "kör, och se hur det går", och andra halvan säger "vi backar" så han hinner reda ut sina tankar och kanske få stressen över sommarhusrenoveringen eliminerad.
...så så blev det - vi backar:( Jag ska iväg på en liten resa nästa vecka och han föreslog att vi hörs först sen när jag är hemma igen. Att vi då kan äta middag och snacka och se...
Känns nästan som att vi borde dricka oss lite lulliga och hoppa i säng...

Tja, jag vet inte vad jag ska säga... Bara att vänta och se tiden an. Jag vet ju inte heller om han är mannen i mitt liv, men jag vet att jag gillar honom och att jag trivs i hans sällskap (i synnerhet då vi är avslappnade). Jag skulle vilja se var vi hamnar, men som vanligt - it takes two to tango :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 580
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka