Alltså, det här med dejtande. Jag har potentiella killar i min närhet, jag har liksom "options" och folk som är supertrevliga som gärna vill vara med mig (hjälp, låter hemskt att säga). Men jag har inte varit sugen på att dejta på över ett år nu.
Ibland känner jag mig superensam, jag vill ha någon där, någon nära osv. Jag saknar tvåsamheten. Men det känns som att det är en milslång väg från att börja swipa på tinder tills att man kommer nära någon, börjar lita på någon och dit jag vill komma nu.
Jag övertänker det mesta, jag vet det, men hur sjutton låter man någon komma så nära igen? De gånger jag pratat med vänner som sen börjat gilla mig mer än vänner, så har jag genast kastat mig åt andra hållet, slutat svara snabbt, ursäkter, distans osv. För jag vill inte komma nära någon på det sättet och så förstörs vår vänskap något.
Jag har följt den här tråden en tag dock, och börjar längta liite. Skapade ett tinder konto igen, med en lite mindre seriös beskrivning. Tänkte att jag skulle köra lite för skojs skull. Dejta lite utan några förväntningar och som en rolig sak (?) för att få det mer avslappnat och mindre krav på att få det perfekt (och på så sätt så skulle det inte suga lika mycket om snubben visar sig inte vara intresserad eller liknande, för det är nog det jag är rädd för. Att bli sårad och lämnad, eller få känslor för folk). Jag har dock inte vågat ta upp gamla kontakter som jag vet är intresserade, för det är
för seriöst för mig nu. Bättre med främmande tinder människor.
Men sen bröt ju den här tråden helt ihop och jag har inte öppnat tinder på 2-3 dagar, tack för den
Öppnade den nu och vet inte om det är tinders säljsförsök som säger att jag har 99+ gillningar? Och kan se de om jag köper medlemsskap?
Men ja, jag matchar på typ alla som jag swipar på trots att jag är väldigt petig. Och jag har börjat prata med ett par stycken, tills jag insåg att jag inte kan swipa mer om jag vill kunna svara på alla (eller, om jag vill kunna hålla meningsfulla konversationer och inte bara ytliga "hej hur mår du"). Jag antar att det är för att jag är en tjej dock. Men jag vet inte riktigt hur jag känner inför det. Vågar jag ge mig in i detta igen
Vill jag ens få känslor för någon? Skitläskigt, ärligt talat.
ps, hittat en superattraktiv människa som genast får mig att hoppa upp och ner.
Men jag vill ju inte känna såhär haha, hoppas nästan att han bor på andra sidan världen