Nu ska jag snart åka på fika-träff men chatt-tjejen. Jag är nervös. Hon är nervös. Jag blir mer nervös för att hon är nervös.
Pratade med en kompis igår om hur relationer utvecklas och fördjupas. Vi pratade om "flatår" (typ som hundår) och diskuterade hur det kommer sig att vi båda upplever att relationer med tjejer ofta utvecklas fortare. Tänker att det på ett generellt plan handlar om att de som uppfostrats som tjejer får lära sig att ta ett socialt och känslomässigt ansvar och att det leder till att man snabbare får en djupare relation. Vad tänker ni?
För min kompis blev det extra tydligt nu när han mer aktivt chattat med/dejtat bögar, tidigare har han mest haft relationer med personer som inte är män. Jag upplever ju precis samma just nu i relation med Dejten och Chatt-tjejen.
Så tror jag också det ligger till. För mig gäller samma med vänner. Jag kommer i princip alltid tjejkompisar närmre än killkompisar.
Jag är öppen och tycker om att prata om olika typer av relationer, vad man ska göra med sitt liv, hur man mår osv. När jag pratar om såna saker med killkompisar svarar de kort och berättar inte om deras syn på det jag sagt. De flesta av de männen har erkänt att de har problem att prata om känslor och djupa ämnen då de aldrig gjort det.
Så jag har accepterat att jag aldrig kommer komma vissa vänne så nära som jag skulle vilja.