Alla former av dating, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu ska jag snart åka på fika-träff men chatt-tjejen. Jag är nervös. Hon är nervös. Jag blir mer nervös för att hon är nervös.

Pratade med en kompis igår om hur relationer utvecklas och fördjupas. Vi pratade om "flatår" (typ som hundår) och diskuterade hur det kommer sig att vi båda upplever att relationer med tjejer ofta utvecklas fortare. Tänker att det på ett generellt plan handlar om att de som uppfostrats som tjejer får lära sig att ta ett socialt och känslomässigt ansvar och att det leder till att man snabbare får en djupare relation. Vad tänker ni?
För min kompis blev det extra tydligt nu när han mer aktivt chattat med/dejtat bögar, tidigare har han mest haft relationer med personer som inte är män. Jag upplever ju precis samma just nu i relation med Dejten och Chatt-tjejen.

Så tror jag också det ligger till. För mig gäller samma med vänner. Jag kommer i princip alltid tjejkompisar närmre än killkompisar.

Jag är öppen och tycker om att prata om olika typer av relationer, vad man ska göra med sitt liv, hur man mår osv. När jag pratar om såna saker med killkompisar svarar de kort och berättar inte om deras syn på det jag sagt. De flesta av de männen har erkänt att de har problem att prata om känslor och djupa ämnen då de aldrig gjort det.

Så jag har accepterat att jag aldrig kommer komma vissa vänne så nära som jag skulle vilja.

:D Stockholmarna var inte så imponerade av Bono. Och Bono blev mest irriterad på att alla är drängfulla och inte kan bete sig. :crazy:

Konstaterar än en gång att krogen inte är min plats att träffa någon. :down:

Var var ni ute?
I Stockholm finns det annars gott om ställen där de flesta inte är särskilt packade.

Så tror jag också det ligger till. För mig gäller samma med vänner. Jag kommer i princip alltid tjejkompisar närmre än killkompisar.

Jag är öppen och tycker om att prata om olika typer av relationer, vad man ska göra med sitt liv, hur man mår osv. När jag pratar om såna saker med killkompisar svarar de kort och berättar inte om deras syn på det jag sagt. De flesta av de männen har erkänt att de har problem att prata om känslor och djupa ämnen då de aldrig gjort det.

Så jag har accepterat att jag aldrig kommer komma vissa vänne så nära som jag skulle vilja.

Jag känner inte igen det faktiskt.
Umgås mer med killar än tjejer just för att jag oftast tycker det är lättare att prata och diskutera med män. Känner mig mer hemma bland killar och vi pratar mycket känslor och livet i allmänhet.

Jag känner inte igen det faktiskt.
Umgås mer med killar än tjejer just för att jag oftast tycker det är lättare att prata och diskutera med män. Känner mig mer hemma bland killar och vi pratar mycket känslor och livet i allmänhet.

Intressant att du upplevt det så annorlunda.

Ungefär hälften av mina vänner är män och få av dem har jag lyckats komma riktigt nära. Samma sak med män jag dejtat. Många blir stumma när man pratar djupare ämnen eller så säger de att de vill byta samtalsämne.

Det största undantaget är min ena brorsa :love:. Vi snackar känslor och relationer i flera timmar varje vecka. Dock har vi samma bakgrund med våld hemma så vi formades nog av det. Vi ventilerade mycket med varandra.

Ungefär hälften av mina vänner är män och få av dem har jag lyckats komma riktigt nära. Samma sak med män jag dejtat. Många blir stumma när man pratar djupare ämnen eller så säger de att de vill byta samtalsämne.

Det största undantaget är min ena brorsa :love:. Vi snackar känslor och relationer i flera timmar varje vecka. Dock har vi samma bakgrund med våld hemma så vi formades nog av det. Vi ventilerade mycket med varandra.

Mina närmsta vänner är män. Jag bondar mycket enklare med män än kvinnor. Känner mig oftast obekväm med tjejer och kan knappt prata :p

De tjejer jag umgås med är genom hästintresset och vi pratar inte om så mycket annat än hästar.

Det handlar nog mycket om vad relationen är byggd på också. Om personen främst är intresserad av dig för sex eller ditt kön och intresse för din person inte finns så hamnar man på en helt annan frekvens än en helt asexuell relation byggd på annat. I vissa fall kan båda sakerna ske.

Du har även problemet att om mannen nu är intresserad av dig för sex eller relation så finns det vissa aspekter som han kan misstänka gör dig mindre intresserad av honom för sådant och man vill därför inte riskera att hamna i klassiska friendzone bara genom att vara för öppen, oavsett om man har rätt i sina farhågor eller inte.

Precis som @Bison känner jag inte igen mig. Största delen av min vänskapskrets består av killar och har inga problem med att komma nära dem, däremot kan jag ha stora problem att ha en konversation med tjejer om vi inte har något konkret att prata om, t ex hund- eller hästintresse. Jag har i princip noll gemensamt med många av mina manliga vänner och vi kan prata på om allt mellan himmel och jord ändå och vet det mesta om varandra, även på djupare plan. Så jag skulle väl påstå att det skiljer sig från person till person :)

Jämför jag mina manliga och kvinnliga vänner så pratar alla om känslor, men att det möjligen skiljer lite på sättet de gör det.

Jag har nästan enbart manliga kollegor och flera av dem har jag djupa samtal med när vi sitter själva nattetid, inget konstigt alls. Även mina ex har jag kunna snacka med om allt, jag skulle inte vilja vara i en relation där vi inte är på samma våglängd.

Jag tror att det handlar mer om individer. Vem man känner sig förtrolig nog med för att vilja och våga öppna upp. Jag har haft pojkvänner/manliga kompisar som jag kunnat prata med allt om, men så har jag haft med tjejkompisar också.
Sen har jag haft vänner sedan barndomen som jag bara vill/kan prata väder och vind med i princip. Eller, ja, om intressen och så alltså, ni förstår. Men mer ytliga saker.
Jag tror det slumpar sig vilka vänner man hittar som man känner sig trygg med, mer än kön.

Edit: Det finns inget rätt och riktigt grammatiskt i det här inlägget, ryser när jag läser det, men hoppas ni förstår ändå.

Vad skönt att ni har andra erfarenheter än mig!
Jag har också nära/djupa relationer med killar, men det vi diskuterade var framförallt när man lär känna en ny person.

Hemma från fikan! Det gick bra. Hon är en intressant person, rolig, djup, fin och verkar genuin på något sätt. Vi hade mycket att prata om, stort och smått.
Om det är dejting-potential eller vänskap kan jag inte avgöra än (av någon anledning är det svårare för mig att avgöra när jag träffar tjejer- förmodligen för att jag mest haft heterorelationer). Jag har ingen aning om vart hon står heller!

Tråden spårade inte ur. Du fick inte tillfälle att sprida din unkna kvinnosyn bara. En jäkla skillnad.

Du är urtypen av en sån person som får mej att säga att jag INTE är feminist...
För att ha den trångsynta synen på andra som inte som tänker som just dej är sååå tröttsam... Kan tom sträcka mej så långt att det är pga av såna som dej jag definitivt avsäger mej all feminism hemma hos mej..

För att ha den trångsynta synen på andra som inte som tänker som just dej är sååå tröttsam... Kan tom sträcka mej så långt att det är pga av såna som dej jag definitivt avsäger mej all feminism hemma hos mej..

Jaja, vi vet att du inte är feminist. Du behöver inte proklamera ut det så fort någon kritiserar kvinnosyn som luktar gammal socka.

Nu ska jag snart åka på fika-träff men chatt-tjejen. Jag är nervös. Hon är nervös. Jag blir mer nervös för att hon är nervös.

Pratade med en kompis igår om hur relationer utvecklas och fördjupas. Vi pratade om "flatår" (typ som hundår) och diskuterade hur det kommer sig att vi båda upplever att relationer med tjejer ofta utvecklas fortare. Tänker att det på ett generellt plan handlar om att de som uppfostrats som tjejer får lära sig att ta ett socialt och känslomässigt ansvar och att det leder till att man snabbare får en djupare relation. Vad tänker ni?
För min kompis blev det extra tydligt nu när han mer aktivt chattat med/dejtat bögar, tidigare har han mest haft relationer med personer som inte är män. Jag upplever ju precis samma just nu i relation med Dejten och Chatt-tjejen.
Jag håller med dig helt och hållet!
Är mycket lättare att connecta känslomässigt med icke-män, känns mycket lättare att prata med varandra. Vi pratar utifrån ett icke-mansperspektiv, vilket en man inte gör. Jag upplever ett större avstånd på ett känslomässigt plan till män, tar längre tid innan man hittar ett sätt att connecta känslomässigt på.
Jag är av den anledningen så glad för att jag är queer, att kunna komma nära varandra känslomässigt är otroligt viktig för mig.

Alltid lika fascinerande när folk avsäger sig en ideologi för att någon random människa på nätet har en annan åsikt än en själv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 580
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Ägare av hund offentligt?