Alla former av dating, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Näe, mina tankar är sällan uppskattade här :)
Det kan ju bero på att så många av dina poster innehåller så mycket fatshaming, kvinnohat och allmänna rövhattiga åsikter som många inte är beredda att låta passera.

Men jag får ändå en känsla av att man gör det för att man har komplex över sin kropp?
För när du blir fotograferad i diverse sammanhang så klipper man oftast inte av kroppen . Utan du vill väl ha med hela personen på bild?

Alltså, du skämtar med mig? Kvinnor ska vara så himla perfekta i din värld och du berättar gladeligen om att swipear bort kvinnor utan hellroppsbild för tänk om dom skulle råka vara tjocka :nailbiting: Men om någon skulle tycka att din längd är ett issue och väljer bort dig pga det, ja då är det en hemsk människa och du tycker så synd om dig själv. Det är verkligen en charmig kvinnosyn du ger uttryck för :up:

Om jättemånga kvinnor skriver så, kanske det tyder på att jättemånga inte alls tycker längd är så viktigt som du fått för dig :angel:

Okej, jag överdriver :). Men jag har ju swipat på 1000-tals kvinnor sen jag skaffade tinder.
Jag tror många kvinnor tycker det är viktigt. Men det finns också ganska många som inte gör det :).

Det kan vara språkligt såklart, men i ditt andra exempel tycker jag att det ligger en värdering: "inte snygg nog". Jag tycker innebörden blir väldigt olika.
Man kan skriva om saker på olika sätt och ha olika definitioner men det betyder inte att det är så stor skillnad i slutändan (för vad som orsakar det). Killarna får helt enkelt lära sig att säga att man inte känner någon attraktion istället för att specificera vad som orsakade det.

Rätt person, vad är rätt person? Folk värderar olika saker i förhållanden och just att få partner att hålla med just min poäng kanske är underordnat diverse annat. Att tro att det ska finnas en person som passar dig perfekt utan någon som helst kompromiss är högst orealistiskt och då blir det bara en definitionsfråga om hur mycket och om vad som det kompromissas.
Hålla med behöver den inte men man måste ju våga diskutera och våga säga sin mening och åsikt i ett förhållande

Vågar man inte ta en diskussion med sin dejt för man är så rädd för att bli avvisad eller attackerad så är ju dejten eller partnern kanske inte rätt person

Jo, men jag tror det är vanligare att man inte vill vara med på kort.
Det finns folk som inte vill vara med på bild.
Det finns folk som inte blir fotade.
Det finns folk som vill och blir fotade men vars bilder av olika orsaker blir urusla.

Alltså ja, den enda som lider av få matcher är ju du själv så by all means, fortsätt swipea bort kvinnor pga avsaknad av helkroppsbilder för att de kanske kan råka vara lite för fula för dig.

Hålla med behöver den inte men man måste ju våga diskutera och våga säga sin mening och åsikt i ett förhållande

Vågar man inte ta en diskussion med sin dejt för man är så rädd för att bli avvisad eller attackerad så är ju dejten eller partnern kanske inte rätt person
Det behöver inte handla om att våga så mycket som att den delen inte är så viktig för dig i förhållande med det positiva du får ut av förhållandet. Det är inte svart/vitt med rätt/fel.

Alltså, du skämtar med mig? Kvinnor ska vara så himla perfekta i din värld och du berättar gladeligen om att swipear bort kvinnor utan hellroppsbild för tänk om dom skulle råka vara tjocka :nailbiting: Men om någon skulle tycka att din längd är ett issue och väljer bort dig pga det, ja då är det en hemsk människa och du tycker så synd om dig själv. Det är verkligen en charmig kvinnosyn du ger uttryck för :up:

Men lol :)
Du läser inte vad jag skriver ? Varför sitta och hitta på saker från tomma intet ?
Jag har inget emot att tjejer har längdkrav. Jag bara konsterar att många har det och därför faller jag ur många tjejer urval. Jag gråter inte blod över det. Min längd har jag fötts med och kan inte påverka den ;)

Ingen bryr sig om att du är kräsen. De flesta är kräsna. Jag skulle rent av påstå att man ska vara det i relationer. Problemet är att du ständigt tillskriver kvinnor tankar, känslor och egenskaper utan att veta hur det egentligen ligger till och det blir stundtals ganska otrevligt.

Fast jag blir ju oftad rättad och förklarad för att alla inte tänker så. Vilket jag förstår och även uppskattar att min bild är inte den sanna alltid.

Du är ledsen för att ditt utseende inte verkar ge utdelning på tinder och hoppas att någon ska fastna för dina intressen istället, medan du är så rädd för att en tjej ska vara överviktig att du väljer bort de som inte har helkroppsbilder - för säkerhets skull. Gosh!

Fast det är inte väl dubbelmoral ?
Bara för att jag går mkt på utseendet måste jag ju inte träffa någon som också gör det ?

Man kan skriva om saker på olika sätt och ha olika definitioner men det betyder inte att det är så stor skillnad i slutändan (för vad som orsakar det). Killarna får helt enkelt lära sig att säga att man inte känner någon attraktion istället för att specificera vad som orsakade det.
Jag vet inte om vi förstår varandra. Min poäng är att inte värdera och recensera kroppar.
"Jag attraheras av en viss kroppstyp" alt
"Hon är för ful för mig"
Jag tycker inte alls att det är samma innebörd. Det ena handlar om vad jag själv föredrar, det andra handlar om att jag värderar den andras utseende. jag kanske har missuppfattat din poäng.

Det behöver inte handla om att våga så mycket som att den delen inte är så viktig för dig i förhållande med det positiva du får ut av förhållandet. Det är inte svart/vitt med rätt/fel.
Okej om det är en skitsak men om det handlar om värderingar kommer det problem av den inställningen förr eller senare så det är bättre att lägga korten på bordet direkt och vara rak i alla diskussioner

Men där tycker vi olika :) kommer nog inte förbi det

Jag greppar inte utseendegrejen alls faktiskt. Handlar det om vad man själv attraheras av, eller handlar det om en själv i relation till någon annan?
Att en kvinna uppskattar en lång man, inte för att han är lång utan för att hon ska kunna känna sig liten vilket gör henne själv attraktiv. Eller att en man uppskattar en normativ snygg kvinna för att han tycker om att visa upp för folk att han har en snygg kvinna, och därmed känner sig mer manlig?
Eller något liknande.. Men att det ligger i något annat än det fysiska hos den andra.

Eller handlar det bara om att man bara tycker att en viss typ av kropp är snygg, och inte kan bli attraherad av något annat?

För mig handlar inte attraktion om utseende, det handlar om utstrålning, personkemi och intellekt. Det handlar inte om det fysiska hos någon annan.
Jag som konstnär är mycket intresserad av estetik, älskar estetiskt tilltalande objekt, eller för all del vackra hästar. Är djupt nödig inom form och yta. Kan se att människor är estetiskt tilltalande, är vackra, men det är inte kopplat till attraktion för mig.

Så jag greppar inte riktigt detta med korrelationen mellan utseende och attraktion.

Okej om det är en skitsak men om det handlar om värderingar kommer det problem av den inställningen förr eller senare så det är bättre att lägga korten på bordet direkt och vara rak i alla diskussioner

Men där tycker vi olika :) kommer nog inte förbi det

Problemet här är att du har fastställt hur du förhåller dig till det hela och det är helt ok men det du inte tänker på är att det är inte vad DU tänker om det hela som kommer påverka dig när det kommer till rätt person för dig. Du tycker att man ska lägga korten på bordet och du gör antagligen det. En kille som kanske inte håller med dig men som tycker om andra aspekter kan då hålla med dig för fridens skull. Det gör inte att du inte är rätt för honom men däremot är han i dina ögon inte rätt för dig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 578
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka