Alla former av dating, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det trista är ju att behöva dyka upp på dejten sen och se annorlunda ut :p Det klart att man väljer fördelaktiga bilder på sin Tinder, men jag försöker ändå tänka på att de måste vara representativa för hur jag ser ut. Jag vill ju inte dyka upp sen och göra dejten besviken. Jag har några bilder som är förbaskat snygga där jag visst lyckades kombinera båda dagsform, vinkel och filter. Men dessa skulle jag inte använda på Tinder för det är inte så jag ser ut när jag dyker upp i entrén på en bar sen :p

Ja, lite sidospår kanske. Jag har varken gjort någon betydande kroppslig förändring och eftersom jag inte är så gammal så har åldern inte riktigt satt in sin rätt ännu heller. Men min poäng är att realistiska bilder alltid är att föredra.

Ja, såklart man har fördelaktiga bilder på Tinder. Jag länkar även till min instagram där jag har mindre fördelaktiga bilder, utan ser mer alldaglig ut.

Jag brukar heller inte swipa höger på tjejer som saknar helkroppsbild. Känns som ett lotteri när man inte vet vad man får :p

Det trista är ju att behöva dyka upp på dejten sen och se annorlunda ut :p Det klart att man väljer fördelaktiga bilder på sin Tinder, men jag försöker ändå tänka på att de måste vara representativa för hur jag ser ut. Jag vill ju inte dyka upp sen och göra dejten besviken. Jag har några bilder som är förbaskat snygga där jag visst lyckades kombinera båda dagsform, vinkel och filter. Men dessa skulle jag inte använda på Tinder för det är inte så jag ser ut när jag dyker upp i entrén på en bar sen :p

Ja, lite sidospår kanske. Jag har varken gjort någon betydande kroppslig förändring och eftersom jag inte är så gammal så har åldern inte riktigt satt in sin rätt ännu heller. Men min poäng är att realistiska bilder alltid är att föredra.

Jag satt med en kompis när han swipade och blev förvånad hur få tjejer det var som hade vanliga bilder.
Alla hade filter och väldigt mycket poserande.
Han tyckte själv det var störande eftersom det det var så svårt att få en uppfattning om hur personen faktiskt ser ut :p

Jag satt med en kompis när han swipade och blev förvånad hur få tjejer det var som hade vanliga bilder.
Alla hade filter och väldigt mycket poserande.
Han tyckte själv det var störande eftersom det det var så svårt att få en uppfattning om hur personen faktiskt ser ut :p

Har också sett det, det är jättesvårt att få en uppfattning av hur de ser ut i verkligheten. Nu swipar jag ju också bland tjejer ofta men upplever inte samma fenomen hos bi/homo tjejer.

Jag fattar inte grejen.
Vill ge en så ärlig bild av mig själv som möjligt.

Jo, jag med. Jag tror att utseendepressen är så stark i samhället att många tjejer upplever att det måste se felfria ut på bild. Det kan ju finnas många anledningar till dessa typer av bilder, men jag tror att det tyvärr till stor del spelar in.

Positiv förstärkning, också. Lägger jag upp en snygg selfie på Instagram kan det dra iväg upp mot 100 likes, gentemot ca 30-50 som mina andra bilder brukar landa på. Det pekar ju tjejer i en viss riktning också, tänker jag. Det är ju lätt att agera på det sätt som man upplever uppskattas av sin omgivning.

Jo, jag med. Jag tror att utseendepressen är så stark i samhället att många tjejer upplever att det måste se felfria ut på bild. Det kan ju finnas många anledningar till dessa typer av bilder, men jag tror att det tyvärr till stor del spelar in.

Positiv förstärkning, också. Lägger jag upp en snygg selfie på Instagram kan det dra iväg upp mot 100 likes, gentemot ca 30-50 som mina andra bilder brukar landa på. Det pekar ju tjejer i en viss riktning också, tänker jag. Det är ju lätt att agera på det sätt som man upplever uppskattas av sin omgivning.

Tror du har helt rätt i detta.
Men tänker att det måste jobbigt när man väl ska träffa någon och vet att bilderna inte riktigt stämmer överens med hur man ser ut.

Tror du har helt rätt i detta.
Men tänker att det måste jobbigt när man väl ska träffa någon och vet att bilderna inte riktigt stämmer överens med hur man ser ut.

Mitt ex som jag träffade på tinder hade ganska osmickrande bilder på sig på tinder. Bla en fjällbild med ovårdat hår och pösig fleecetröja. Men jag såg ändå att hon va en söt tjej.
Vi var ute och fota(vi gillade båda fotografering) en gång och jag tog bilder på henne när hon va uppiffad och var helt förundrad över hur fin hon är :). Tänkte då att hon hade väl haffat vem som helst om hon haft dom fotona på tinder :p

Har också sett det, det är jättesvårt att få en uppfattning av hur de ser ut i verkligheten. Nu swipar jag ju också bland tjejer ofta men upplever inte samma fenomen hos bi/homo tjejer.

Hur ställer man in så att man får upp både tjejer och killar? Jag hakade av för att jag var kvinna och då kom det automatiskt upp bara män?

Angående hur snabbt man får ett svar beror det inte alltid på hur starkt intresset är från min sida. Det beror också på humör och vilka frågor som ställs. Är det ett längre meddelande kan jag ibland ta längre tid på mig att svara någon jag finner intressant eftersom jag vill ha tid att sitta ner och verkligen skriva ett vettigt svar.

Just nu har jag som sagt en paus. Jag har träffat 4 personer och av dem är det två som känns intressant för fortsatt kontakt vilket innebär att jag måste avsluta med de andra två eftersom jag tror att de vill mer än bara en platonisk vänskap. Dessutom har jag helt ärligt inte tid eller ork att umgås med någon varje dag i veckan. Av de två som är kvar vet jag inte vad det ena är, just nu hänger vi bara och hittar på saker tillsammans. Det vill jag helt klart fortsätta med, han är rolig, jag har roligt med honom. Det enda är, om det blir något, rent sexuellt. :angel:

Jag har också sett det där.
Och redan för ett gäng år sen när jag gick på lite nätdejter fick jag ofta höra att jag såg bättre ut än mina bilder.
Nu är jag verkligen inte fotogenisk. Så det är rätt lätt för mig att välja bilder som inte får mig att framstå som fotomodell. Men jag har ju också medvetet valt bilder där jag ser ut som mig och inte bara de absolut bästa vinklar, ljus och mest perfekt fixad på alla vis. Jag tog också bilder som var hyfsat aktuella i tid.

En del berättade om att de fått se bilder som måste varit flera år gamla och det liksom knappt var samma tjej.
Annan hårfärg, stil, vikten/kroppsform extremt ändrade etc.

Jag ville ju för egen skull ta bilder där man om man går igång på dem ev gör det på mig live med(så klart ihop med insida).

Jag ville ju för egen skull ta bilder där man om man går igång på dem ev gör det på mig live med(så klart ihop med insida).

Samma här. Vissa kanske tänker att det viktiga är att få så många matchningar som möjligt? Lite som @Hero var inne på, och jag har hört flera IRL prata om det också. Att det är viktigt att få matchningar och sen först efter det så kan man börja reda ut om man verkar gilla varandra och vill ses eller inte. Jag tänker inte så själv, men tror att det kan vara vanligt också.

Nervös!
Ikväll ska jag och dejten till en vän och hennes sambo på middag och vin, en väldigt bra vän som är socialt kompetent och så. Men känns ändå nervöst att introducera dejten för vänner. Tänk om det inte fungerar bra? Tänk om jag ser jobbiga sidor hos dejten? Tänk om hon inte alls gillar min vän?
Om det inte fungerar är jag rädd för att jag kommer tappa intresset för dejten, då just social förmåga och anpassningsbarhet är saker jag tycker är väldigt viktigt hos en person för att det ska fungera. Jag tar lätt på mig det sociala ansvaret för att hålla igång konversationer och få människor att trivas. Jag vill dock kunna släppa den rollen, vilket jag har svårt för när någon inte lyckas ta sig in i ett samtal.

Någon gång måste det ju ske såklart, och det är nog bra med denna vän och hennes sambo, men samtidigt är jag sjukt nervös. Hoppas verkligen på att kvällen blir bra..

Jag tror inte valet av bästa bilderna är så mycket del av någon samhällspress som ett personligt val (fler matches och roligare feedback på ens person).

Oj, lite pinsam situation.
Kollar inte tjejer på avståndet på Tinder? En av sthlm´s tjejerna bjöd nyss ut mig på dejt för en fika eller ÖL på medborgarplatsen.
Nu måste jag ju släppa bomben för henne att jag bor i norrland :crazy:. Ska visserligen till sthlm igen nästa helg :p

Kollar inte tjejer på avståndet på Tinder? En av sthlm´s tjejerna bjöd nyss ut mig på dejt för en fika eller ÖL på medborgarplatsen.
Nu måste jag ju släppa bomben för henne att jag bor i norrland :crazy:. Ska visserligen till sthlm igen nästa helg :p
Om du ofta sveper utanför din hemort så rekommenderar jag att du skriver vad din hemort är. Nu kan ju tjejen om inget annat tro att du varit ute och rest någonstans och bor i Stockholm.

Avståndet är väligt konstigt ibland på tinder. Flyttar man t.ex. på sig visar det nämre/längre bort än man bor och på vissa ändras avståndet hela tiden. Jag har mitt maxanvstånd på 20km eller liknande, men ändå visar det folk 100+km bort, eller t.om folk som bor i småland (jag bor norr om stockholm). Superkonstigt.
Därför föredrar jag att man skriver vart man bor eller har t.ex. har platsen nämnd i vart man jobbar/skola man gick på.

Om du ofta sveper utanför din hemort så rekommenderar jag att du skriver vad din hemort är. Nu kan ju tjejen om inget annat tro att du varit ute och rest någonstans och bor i Stockholm.

Jo, absolut. Men då tänker man sig att dom borde fråga om jag är ute på resa.
Fast då hade jag nog aldrig fått träffa den förra sthlm`s tjejen :D.

Samma här. Vissa kanske tänker att det viktiga är att få så många matchningar som möjligt? Lite som @Hero var inne på, och jag har hört flera IRL prata om det också. Att det är viktigt att få matchningar och sen först efter det så kan man börja reda ut om man verkar gilla varandra och vill ses eller inte. Jag tänker inte så själv, men tror att det kan vara vanligt också.

Ja, det tänket har jag hört från fler.
Jag tyckte nog att de flesta killar jag dejtade motsvarade sina bilder väl.

Jag fick dock väldigt mkt matcher. Så om jag inte fick det kanske jag också skulle tänkt annorlunda. Det vet jag ju inte. Jag tror det kan vara lite samma för dig.
Däremot tror jag ju det blir knepigt iaf att göra så(välja bilder som inte är representativa) och hoppas kunna omvända folk liksom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V