Alla former av dating, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack :)
Att ragga mer, är det för att testa sex med nya? För du har väl dina KK?
Personligen är sex med nya sällan riktigt bra för mig, vilken gör mig undrande varför du väljer testa andra än de du har.
Nu är jag monogamt gift :angel: Men om jag inte var det, så skulle jag tända på någon ute, så visst, gärna sex! Men jag gick inte ut med den tanken då som sagt, då oftast gav det inget speciellt.
Hoppas du förstår vad jag menar :D

Tack :)
Att ragga mer, är det för att testa sex med nya? För du har väl dina KK?
Personligen är sex med nya sällan riktigt bra för mig, vilken gör mig undrande varför du väljer testa andra än de du har.
Nu är jag monogamt gift :angel: Men om jag inte var det, så skulle jag tända på någon ute, så visst, gärna sex! Men jag gick inte ut med den tanken då som sagt, då oftast gav det inget speciellt.
Hoppas du förstår vad jag menar :D

Förstår absolut vad du menar! Hade du frågat mig för några år sedan så hade jag absolut hållit med, jag tyckte sex med nya ofta var dåligt. Men senaste året måste jag ändå säga att jag blivit imponerad över hur duktiga och lyhörda de jag legat med varit i sängen redan från första gången. Han jag låg med i onsdags (första gången) frågade mig till och med vad jag tyckte om och hur jag ville ha det. Jag vet inte om jag bara har haft tur eller om den där "knulla tills han kommer" - kulturen är på väg bort. Vad säger ni andra Bukefalister som är ute i dejtingsvängen om saken? Min upplevelse är definitivt att de grabbar jag legat med med varit väldigt intresserade av att vara generösa och lyhörda i sängen, och skillade! Även första gången.

Men, för att ge ett helt ärligt svar på din fråga så är det inte främst för sex som jag raggar. Jag har ju redan, som du säger, mina KK och fler därtill. Att träffa nya för mig handlar nog mest om det där pirret i magen. Att flirta, läsa av signaler, att "råka" röra vid varandra :p, få första messet osv. Det kan bli en kort romans, det kanske bara blir en natt, det kan bli nåt mer.. vem vet! Det skapar lite spänning och pirr i tillvaron :D Sen vet jag inte om jag någonsin kommer vilja ha, eller kunna hitta, en person som jag vill dela livet med. Men bara den lilla procent av mig som säger "Ja, kanske!" gör att det blir ännu mer spännande :)

Förstår absolut vad du menar! Hade du frågat mig för några år sedan så hade jag absolut hållit med, jag tyckte sex med nya ofta var dåligt. Men senaste året måste jag ändå säga att jag blivit imponerad över hur duktiga och lyhörda de jag legat med varit i sängen redan från första gången. Han jag låg med i onsdags (första gången) frågade mig till och med vad jag tyckte om och hur jag ville ha det. Jag vet inte om jag bara har haft tur eller om den där "knulla tills han kommer" - kulturen är på väg bort. Vad säger ni andra Bukefalister som är ute i dejtingsvängen om saken? Min upplevelse är definitivt att de grabbar jag legat med med varit väldigt intresserade av att vara generösa och lyhörda i sängen, och skillade! Även första gången.

Men, för att ge ett helt ärligt svar på din fråga så är det inte främst för sex som jag raggar. Jag har ju redan, som du säger, mina KK och fler därtill. Att träffa nya för mig handlar nog mest om det där pirret i magen. Att flirta, läsa av signaler, att "råka" röra vid varandra :p, få första messet osv. Det kan bli en kort romans, det kanske bara blir en natt, det kan bli nåt mer.. vem vet! Det skapar lite spänning och pirr i tillvaron :D Sen vet jag inte om jag någonsin kommer vilja ha, eller kunna hitta, en person som jag vill dela livet med. Men bara den lilla procent av mig som säger "Ja, kanske!" gör att det blir ännu mer spännande :)
:bow:

Att bli uppvaktad och förförd är väldigt trevligt för känslor och ego så kan helt klart förstå att man väldigt gärna håller sig i den fasen. Oavsett hur bra ett förhållande är så kan det rent känslomässigt aldrig tävla med just förförelse och uppvaktningsfasen. Man kan skapa djupare och andra känslor men inte samma känsloflöde.

Sen vet jag inte om jag någonsin kommer vilja ha, eller kunna hitta, en person som jag vill dela livet med. Men bara den lilla procent av mig som säger "Ja, kanske!" gör att det blir ännu mer spännande :)

Varför är det så svårt att hitta någon som du ser en framtid med ? Har du skyhöga krav ? Eller vill du inte släppa det spännade livet nu med pirr i magen för varje ny du träffar?

Personligen har jag varit på dejt med 5 tjejer i år. Av dom fem fick jag bara pirr av två och en av dom vart jag tillsammans med och kunde även se en framtid med. Nu tog ju det slut dock.
Men jag kan tänka mig att du har träffat betydligt fler än 5 ?

Bara av ren nyfikenhet, var hans meddelande bättre än de andra som skrev eller var det främst att han var snygg som var skillnaden?

Som jag skrev innan så är han i rätt ålder och bor på rätt ställe.
Han är dessutom barnfri, hade en vettig text och är snygg.
Så det var liksom alla rätt på honom.
Jag är ytlig så hade jag inte gillar hans utseende hade jag inte svarat.

Som jag skrev innan så är han i rätt ålder och bor på rätt ställe.
Han är dessutom barnfri, hade en vettig text och är snygg.
Så det var liksom alla rätt på honom.
Jag är ytlig så hade jag inte gillar hans utseende hade jag inte svarat.
Ok så det var främst att han passade som person och inte något han skrev som fångade din uppmärksamhet?

Varför är det så svårt att hitta någon som du ser en framtid med ? Har du skyhöga krav ? Eller vill du inte släppa det spännade livet nu med pirr i magen för varje ny du träffar?

Personligen har jag varit på dejt med 5 tjejer i år. Av dom fem fick jag bara pirr av två och en av dom vart jag tillsammans med och kunde även se en framtid med. Nu tog ju det slut dock.
Men jag kan tänka mig att du har träffat betydligt fler än 5 ?

Både och, tror jag. Dels tycker jag fortfarande att det här livet är så pass trevligt att jag inte känner mig direkt motiverad att släppa det. Det handlar inte bara om pirr och uppvaktning, utan också om min ensamtid och mina val att göra precis vad jag vill med mina dagar. Jag gillar det, och jag vet inte om jag kommer vilja ha det annorlunda i framtiden. Jag älskar att vara ensam, och tycker dessutom att dom här tillfälliga förbindelserna är förbaskat trevliga.

Sedan handlar det nog om att jag har skyhöga krav. Inte krav på personen som sådan, det får gärna vara en person med fel och brister. Men krav på att det ska stämma. Eftersom jag inte är särskilt motiverad att inleda en relation (av ovan nämnda anledningar) så ska det vara något alldeles särskilt speciellt som fångar min uppmärksamhet. Och ibland undrar jag om den personen finns, i kombination med att jag själv ska känna mig motiverad att försöka just när den personen dyker upp.

Både och, tror jag. Dels tycker jag fortfarande att det här livet är så pass trevligt att jag inte känner mig direkt motiverad att släppa det. Det handlar inte bara om pirr och uppvaktning, utan också om min ensamtid och mina val att göra precis vad jag vill med mina dagar. Jag gillar det, och jag vet inte om jag kommer vilja ha det annorlunda i framtiden. Jag älskar att vara ensam, och tycker dessutom att dom här tillfälliga förbindelserna är förbaskat trevliga.

Sedan handlar det nog om att jag har skyhöga krav. Inte krav på personen som sådan, det får gärna vara en person med fel och brister. Men krav på att det ska stämma. Eftersom jag inte är särskilt motiverad att inleda en relation (av ovan nämnda anledningar) så ska det vara något alldeles särskilt speciellt som fångar min uppmärksamhet. Och ibland undrar jag om den personen finns, i kombination med att jag själv ska känna mig motiverad att försöka just när den personen dyker upp.

Det är möjligt att jag hade resonerat precis som du om jag hade haft möjligheten. Men tjejen jag blev tillsammans med var en sån som jag trodde aldrig skulle falla för mig. Det tog nog extra hårt när det tog slut då jag insåg att det kommer dröja länge innan jag hittar nån likvärdig eller någon överhuvudtaget. Du har ju inte det bekymret så det blir en liten annan situation :).

Var på dejt igår med musikern, trevligt, men kanske inte mer än så.
Visade sig att hon inte bara var musiker utan gillade även att titta på fotboll och vi hamnade sent under kvällen på någon konstig bar som visade fotbollsmatch på storbild.
Hon hade svårt att hålla fokuset på vårt samtal då hennes ögon drogs till fotbollen.
Inte så charmigt kanske.

Ikväll ska jag kolla på scenkonst med min ständige följeslagare i livet, den som hänger med på allt en partner skulle ha gjort. Men nu är han en man och min bästa vän istället, inte helt fel det heller iofs. :)

Det är möjligt att jag hade resonerat precis som du om jag hade haft möjligheten. Men tjejen jag blev tillsammans med var en sån som jag trodde aldrig skulle falla för mig. Det tog nog extra hårt när det tog slut då jag insåg att det kommer dröja länge innan jag hittar nån likvärdig eller någon överhuvudtaget. Du har ju inte det bekymret så det blir en liten annan situation :).

Låter som att du bör komma över ditt ex först och främst, kan bli svårt att hitta någon ny annars :)

Låter som att du bör komma över ditt ex först och främst, kan bli svårt att hitta någon ny annars :)

Nej, inte alls.
Såklart jag tänker på henne då och då. Men jag vet ju att vi aldrig kommer ses igen. Hon skulle flytta till annan ort långtifrån pga jobb och ville inte forsätta då. Så det är historia.

Jag menar att det låter som att du idealiserar henne och det kan bli svårt att falla för någon ny då om man ständigt jämför med någon annan.

Nja, kanske. Det är väl svårt att inte jämföra.
Men jag föll ju lite smått för sthlm`s tjejen som kom. Så jag har nog inga problem att falla för någon ny :).

Hon hade svårt att hålla fokuset på vårt samtal då hennes ögon drogs till fotbollen.
Inte så charmigt kanske.
Jag skulle inte kalla det för ocharmigt, utan snarare fel forum? S
Den typen av pubar ihop med intresse för fotboll inbjuder ju inte riktigt till fullt fokus oavsett hur trevligt sällskapet är :)
Har du aldrig svårt att fokusera på en sak/person om du har flera grejer som är intressanta på gång samtidigt? Jag vet att jag har det när något intressant pågår i bakgrunden trots att mitt sällskap är fenomenalt. Sen förstår jag såklart att det kanske inte är så kul om en själv nu inte har samma intresse eller är på dejt, men ja, tolkade bara ditt inlägg lite som om du tänker att personen typ inte vill vara engagerad på er dejt. :)

Ja jag håller helt med! Att hitta någon likvärdig som du skriver @Hero låter typ som om du tänker byta ljudanläggning eller något och sitter och kollar produktinformation för att kunna jämföra.

Fast vi fungerade så bra ihop på många plan. Vi var jättebra vänner, bra sex, liknade intressen osv. Hon var ju inte perfekt på alla plan såklart. Väldigt svängigt humör, kunde svänga i humör på en handvändning osv. Då kunde hon klaga på nästan allt jag gjorde.

Jag behöver ju inte hitta någon likvärdig. Men ingen tjej jag har träffat tidigare utom möjligtvis en har vi stämt på så många plan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 579
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka