Alla former av dating, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så, om vi skulle återgå lite till själva dejtandet så kan jag berätta att jag skulle träffat en kille igår. Men han glömde bort mig eftersom han köpt en ångtvätt.
Mer spännande att städa än att träffa mig :meh::rofl:

Han bad om ursäkt för det senare på kvällen och lyckades även rädda min kväll på ett annat sätt så han är förlåten :D
Med min förra samborelation i färskt minne skulle detta vara en rejäl turn on :p
En av de första gångerna jag var hos dejten kom jag dit när han höll på att skura golven, då rann det till minsann :D

Skämt och sido, och det låter kanske sjukt, men när erfarenheterna är som dom är får man kanske lite sjuka preferenser.

Har haft en mycket bristfällig och av/på konversation med en kille...
Han är jättetrevlig NÄR han pratar med en som idag när jag får en bild på honom och hans hund... Och ett mkt gulligt meddelande på de :love:
Jag hoppas vi kommer ses nån gång och inte bara har nätflirt...

Jag har fått till lite samtal med dejten om vart vi står, men det är ganska förvirrande. Från "vi dejtar ju vilka vi vill" till "vadå, ligga med andra?!". Lite oklart vad vi sysslar med och vad vi förväntar oss av varandra. Han tycker iaf inte att det är några problem att relationen är kravlös, han anser att vi ändå dejtat kort tid (sen juli) och tycker inte det är någon vits med att stressa. Skönt!

Chattjejen är verkligen en bra person, men det är uppenbart att vi kanske är på olika ställen. Hon skickar milslånga meddelanden och är väldigt på, och då backar jag per automatik. Känns lite trist, för jag skulle nog vilja utforska den relationen mer egentligen. Men när folk verkar normala, är uppenbart intresserade och verkar gilla mig, då måste ju något vara fel så det är bäst att hålla avstånd (som en vän beskrev det). :banghead:

Kanske var fel uttryckt av honom. Han kanske skulle ha uttryckt att "Majoriteten kvinnor vill ha alfahanar". ;)
Alltså, bara för att du lägger till smileysar i dina inlägg så blir de inte mindre mansplainande, generaliserande och bara generellt osympatiska. Jag tror de flesta som hänger här på Buke har inga problem med åsikter som går isär från sina egna men när en MAN kommer in och förklarar vitt och brett och självklart hur KVINNOR är och beter sig, pekar på statistik och forskning som han sen inte kan visa upp och när många förklarar att så är inte fallet men ändock fortsätter vidhålla att han minsann vet bättre. Det är då folk här blir avigt inställda.
Diskussion --- Mansplaining ----- Skillnad.

Jag har fått till lite samtal med dejten om vart vi står, men det är ganska förvirrande. Från "vi dejtar ju vilka vi vill" till "vadå, ligga med andra?!". Lite oklart vad vi sysslar med och vad vi förväntar oss av varandra. Han tycker iaf inte att det är några problem att relationen är kravlös, han anser att vi ändå dejtat kort tid (sen juli) och tycker inte det är någon vits med att stressa. Skönt!

Chattjejen är verkligen en bra person, men det är uppenbart att vi kanske är på olika ställen. Hon skickar milslånga meddelanden och är väldigt på, och då backar jag per automatik. Känns lite trist, för jag skulle nog vilja utforska den relationen mer egentligen. Men när folk verkar normala, är uppenbart intresserade och verkar gilla mig, då måste ju något vara fel så det är bäst att hålla avstånd (som en vän beskrev det). :banghead:
Jag tror att mycket av det ligger lite i någon sorts beslutsångest. Om någon är väldigt på och intresserad så kräver det att man gör ett val på ett eller annat sätt även om det är lite undermedvetet. Så fort man gör ett val och man inte är helt säker på det ena eller andra alternativet så riskerar man även något och då blir det stressande.

Jag tror att mycket av det ligger lite i någon sorts beslutsångest. Om någon är väldigt på och intresserad så kräver det att man gör ett val på ett eller annat sätt även om det är lite undermedvetet. Så fort man gör ett val och man inte är helt säker på det ena eller andra alternativet så riskerar man även något och då blir det stressande.
Ja det ligger nog mycket i det du skriver. Dejten är mycket mer chill i det avseendet och då får jag inte alls samma känsla av att jag bör backa.

Nu har jag släppt gårdagens dejt och gått vidare, skönt!

Så imorgon ska jag på dejt med en annan person, känns bra. Hon är musiker och spelar klassiskt som jag förstått det. Jag som numera mest lyssnar på klassiskt tycker det ska bli spännande. Har vänner som är utbildade på samma institution så vi kanske har gemensamma bekanta, musikvärlden är trots allt rätt liten.

Ser fram emot det i alla fall, och hoppas på att det kommer sluta bättre än det gjorde igår. :)

Med kollegan känns det fortsatt bra. Så pass att nojiga Tigerflickan tänkt i banor som att något måste vara fel, att smällen snart kommer när han säger att han inte är intresserad, så därför började jag tänka i helgen att det kanske är lika bra att avsluta det hela i tid. Inget jag sa till honom, Men som ledde till lite issues som vi pratat om och ventilerat var vi står, vad vi tänker framåt och varför vi blivit som vi blivit.
Båda vill fortsätta ses, men pga tidigare erfarenheter och jobbet ta det väldigt lugnt. Sen kommer ju nästa problem om vi fortsätter, min katt, men det får bli ett senare bekymmer. Inte så att jag tänkt gå och flytta ihop imorgon direkt.
Summasumarum, Tigerflickan trivs rätt bra med tillvaron. :)

1. Men herreguuuuuuuuuuuuud @Hero, känns som du bara skall försätta den diskussionen med utseende och annat, för allt i världen. Va det inte typ 3 trådar sen du började denna diskussionen? Blir så tråkigt när man endast sitter här och försöker följa folks roliga dejtings historier, och man får ont i fingret av alla inlägg man måste scrolla förbi för du ständigt och jämt kör runt på samma ämne, om det inte är längd och utseende, så är det synd om dig för tjejer kan välja och vraka etc. O_o Tröttsamt! Om du istället försökte slippa offerkoftan och vara positiv, så kanske det skulle gå lite lättare med allting, och du skulle framstå som lite mer sympatisk i denna tråden med :up:
(ursäkta gnället, men blir fan trött:mad: och har mens)

1. Men herreguuuuuuuuuuuuud @Hero, känns som du bara skall försätta den diskussionen med utseende och annat, för allt i världen. Va det inte typ 3 trådar sen du började denna diskussionen? Blir så tråkigt när man endast sitter här och försöker följa folks roliga dejtings historier, och man får ont i fingret av alla inlägg man måste scrolla förbi för du ständigt och jämt kör runt på samma ämne, om det inte är längd och utseende, så är det synd om dig för tjejer kan välja och vraka etc. O_o Tröttsamt! Om du istället försökte slippa offerkoftan och vara positiv, så kanske det skulle gå lite lättare med allting, och du skulle framstå som lite mer sympatisk i denna tråden med :up:
(ursäkta gnället, men blir fan trött:mad: och har mens)

Haha, jag är glad och positiv :).
Ibland är det bara kul att nörda ner sig och analysera saker och ting. Jag tyckte det var underhållande iaf. Sorry, att du fick scrolla så mkt :).

Nu har jag släppt gårdagens dejt och gått vidare, skönt!

Så imorgon ska jag på dejt med en annan person, känns bra. Hon är musiker och spelar klassiskt som jag förstått det. Jag som numera mest lyssnar på klassiskt tycker det ska bli spännande. Har vänner som är utbildade på samma institution så vi kanske har gemensamma bekanta, musikvärlden är trots allt rätt liten.

Ser fram emot det i alla fall, och hoppas på att det kommer sluta bättre än det gjorde igår. :)

Kul! Vad spelar hon för instrument? Är det cello hade jag tappat brallorna direkt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 579
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka