Alla former av dating, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det tycker jag med. Men inte på bekostnad av att skit får gå förbi oemotsagt :)

Vad är det som är skit då ? :)

Vill ni att jag förtydligar med "vissa"/"de flesta"/"en stor andel" Osv. lite mer specificerat att det inte är menat alla? För då kan någon ta illa upp som tror att jag pratar om alla kvinnor ?

Vad är det som är skit då ? :)

Vill ni att jag förtydligar med "vissa"/"de flesta"/"en stor andel" Osv. lite mer specificerat att det inte är menat alla? För då kan någon ta illa upp som tror att jag pratar om alla kvinnor ?

Generaliseringar om kvinnor och män :) Och ja, uttryck som "Jag upplever att många kvinnor.." eller i "I min erfarenhet så är kvinnor.." gör precis all skillnad i världen.

Exakt. Generaliserande uttalanden om män som bekräftar traditionella könsroller försvårar dessutom för män att kunna gå utanför dessa eftersom normen redan är stark. Vilket inte alls är bra för samhället (eller dating om vi kanske ska försöka vara lite on topic ;)).
Och trots det finns det långa trådar på forumet där självutnämnda feminister sitter i grupp och förklarar hur män tänker och är.

Exakt. Generaliserande uttalanden om män som bekräftar traditionella könsroller försvårar dessutom för män att kunna gå utanför dessa eftersom normen redan är stark. Vilket inte alls är bra för samhället (eller dating om vi kanske ska försöka vara lite on topic ;)).

Verkligen! Och eftersom jag har flera män i min närhet som öppnar upp sig och pratar med mig om mansnormen så känns det väldigt viktigt att stå upp för dom också.

Hörde en bekant kille för något år sedan säga att "Kvinnor vill ha alfahanar!" :D Tror du jag satte vinet i halsen. Så ja, jätteproblematiskt i dejting sammanhang!

För att återgå till dejting:
Igår träffade jag ena killen, som jag inte vet riktigt om vi dejtar eller vad vi gör. Vi skulle bara träffas kort när vi var i samma stad, så det fanns liksom inte direkt tid för diskussioner. I alla fall skulle jag säga något om min mamma och hennes partner (hon är gift med en kvinna), han reagerade på det och undrade hur det kändes (!). Jag blev helt ställd, han är vettig och har schysta åsikter annars men tycker homosexualitet är lite märkligt och udda :confused:. Jag blev rätt irriterad, och vi hade inte ens tid att prata klart om det, han sa typ att han "egentligen inte hade något problem med det". Jag tänkte att vi kunde prata idag för allt blev så fel igår, men har varit för trött och kommer inte orka prata med honom ikväll. Han har alltså inte bott i Sverige så länge, och kommer från ett land där homosexualitet är olagligt. Vi pratar mest svenska, men går över till engelska när det är nåt han inte fattar (eller att han svarar på engelska). Problemet är att min engelska är skitkass, så det är som upplagt för missförstånd. Dvs det behöver inte vara så illa som jag uppfattade det först, men jag vet inte :(.

Kanske var fel uttryckt av honom. Han kanske skulle ha uttryckt att "Majoriteten kvinnor vill ha alfahanar". ;)
Eller så kan han inse att han inte har en aning om huruvida majoriteten kvinnor vill ha alfahanar om han inte gjort en vetenskaplig undersökning kring detta.
Och @Hero kan börja inse att alla kvinnor inte kan välja och vraka eller har mängder av män som faller för dem.

Eller så kan han inse att han inte har en aning om huruvida majoriteten kvinnor vill ha alfahanar om han inte gjort en vetenskaplig undersökning kring detta.
Och @Hero kan börja inse att alla kvinnor inte kan välja och vraka eller har mängder av män som faller för dem.

Jag skämtade :).
Det där är en annan diskussion vi inte behöver gå in på ...
Jag vet att alla kvinnor inte kan välja och vraka. Det har jag inte sagt något emot.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 579
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka