Alla former av dating, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja jag håller helt med! Att hitta någon likvärdig som du skriver @Hero låter typ som om du tänker byta ljudanläggning eller något och sitter och kollar produktinformation för att kunna jämföra.

OT; Sen har jag haft 3 ljudanläggningar och på den senaste har jag inte känt nåt behov av att uppgradera. Då den låter så sjukt bra :love:.
Så att hitta en bra ljudanläggning är betydligt enklare ;):D.
Dessutom säger produktinformationen väldigt lite om ljudet :p . Precis som en presentation eller bild på Tinder.

Vad säger ni andra Bukefalister som är ute i dejtingsvängen om saken? Min upplevelse är definitivt att de grabbar jag legat med med varit väldigt intresserade av att vara generösa och lyhörda i sängen, och skillade! Även första gången.

Jag tycker att det har blivit bättre. För ca 7-10 år sen var det mer in-ut-sprut....

Tack för allt stöd hörrni! Det hjälpte.

Nu har hon åkt. Det blev mycket senare än vad jag trott.

För det första tog det mig exakt hela dagen och kvällen att överhuvudtaget säga något. Det var inte förrän hon sa att hon nog behövde åka hem (då var väl klockan typ 20) som jag tog allt mod jag hade till mig och sa att jag behövde fråga henne en sak. Mitt hjärta har nog aldrig bultat så hårt någonsin.
Hon tog det väldigt bra, sa att det absolut inte bara var någon rolig grej det som hände under resan och som har fortsatt här hemma utan att det absolut finns känslor involverade men att hon såklart är väldigt förvirrad. Hon vill varken göra mig eller sin tjej ledsen, såklart.
Jag berättade faktiskt att jag haft känslor för henne en längre tid men att jag inte vågat berätta förrän nu då det varit fruktansvärt jobbigt och förvirrande för mig att inte veta.
Jag var tydlig med att jag absolut inte vill vara någons nummer 2 utan jag vill vara nr 1 (tack för den @Singoalla :heart) och jag vill inte vara med någon som redan har ett förhållande.

Jag tror hon blev ganska ställd och att det ändå kom som en överraskning när jag berättade att jag faktiskt haft känslor en längre tid.
Vi tog en hundpromenad efter det för att liksom rensa huvudet lite och sen trodde jag att hon skulle åka hem men det ville hon inte utan stannade några timmar till. Hon ville helst stanna över vilket jag sa inte var något problem för min del men det slutade med att hon åkte hem sen ändå.

Det känns så himla skönt att jag berättat för henne och att jag verkligen fått ur mig allt jag vill säga och att jag inte hittat på allt utan att hon faktiskt också har känslor för mig på ett eller annat sätt. Jag förstår att hon nu behöver lite tid att reda ut det här men hoppas att hon kommer meddela mig om det är så att hon kommer fram till att hon kommer att stanna hos sin tjej, vilket jag tyvärr tror att kommer att göra men det är inget jag kan förändra i sådana fall.

Jag har liksom gjort det jag kan nu och jag är ändå jäkla stolt över mig själv!
Säkerligen kommer det komma dagar eller kvällar där jag gråter ögonen ur mig men jag vet att det inte kommer vara för evigt i alla fall.

Fortsättning följer väl...

(PS har sett att du svarat på mitt PM @Singoalla men inte haft hjärnan med mig att skriva tillbaka idag, svar kommer :p)

Faaan det gick bra hela dagen och nu sitter jag här ensam hemma och allt känns helt jävla hopplöst. Klarade mig inte ens ett dygn :cry:

Sjukt modigt av dig att ta det med henne! När detta är över, oavsett om det blir ni eller inte, är jag övertygad att du kommer vara så stolt över dig själv över att du tog det :) Förstår att det suger just nu, och att det är jobbigt att vara ensam, men du har oss här i ryggen. Skriv precis så mycket du behöver, och vill du ventilera på PM så luyssnar jag gärna!

Varför är det så svårt att hitta någon som du ser en framtid med ? Har du skyhöga krav ? Eller vill du inte släppa det spännade livet nu med pirr i magen för varje ny du träffar?

Personligen har jag varit på dejt med 5 tjejer i år. Av dom fem fick jag bara pirr av två och en av dom vart jag tillsammans med och kunde även se en framtid med. Nu tog ju det slut dock.
Men jag kan tänka mig att du har träffat betydligt fler än 5 ?
Jag funderar mycket på den där grejen med "höga krav"? Och att det nästan framstår som att en del personer som säger att andra har "höga krav", tycker att det är något fel med det.

Jag fattar inte ens vad höga krav är? Vilka krav är de höga?

Däremot fattar jag vad höga krav på själva relationen är för något. Och där ser jag inget skäl att pruta. Jag VET att det är väldigt få personer som jag skulle kunna leva med. Men höga krav? Tja. Min partner var fattig och långtidssjukskriven när vi träffades, men det var inget jag direkt krävde. Det var bara så. Hur vi pratar och förhåller oss till varandra, går inte att formulera på en kravlista, men där vet jag precis vad jag vill ha. Jag är hellre ensam än i ett förhållande som inte är sådant som jag vill att det är.

Jag funderar mycket på den där grejen med "höga krav"? Och att det nästan framstår som att en del personer som säger att andra har "höga krav", tycker att det är något fel med det.

Jag fattar inte ens vad höga krav är? Vilka krav är de höga?

Däremot fattar jag vad höga krav på själva relationen är för något. Och där ser jag inget skäl att pruta. Jag VET att det är väldigt få personer som jag skulle kunna leva med. Men höga krav? Tja. Min partner var fattig och långtidssjukskriven när vi träffades, men det var inget jag direkt krävde. Det var bara så. Hur vi pratar och förhåller oss till varandra, går inte att formulera på en kravlista, men där vet jag precis vad jag vill ha. Jag är hellre ensam än i ett förhållande som inte är sådant som jag vill att det är.

Näe, alla har väl olika krav. I @Singoalla fall är det väl inget fel i det när hon dessutom trivs med sitt nuvarande liv. Då ska det ju såklart mkt till för att hon ska vilja rucka på det.

Jag tycker det bara är intressant hur vissa har lätt att kära ner sig medan andra förväntar sig att det ska vara som i en Hollywood film för att det ska duga. Jag har då väldigt svårt att tro att det finns någon som är perfekt för mig. Däremot nån som är tillräckligt bra för att man ska kunna leva med dennes fel och brister. Oftast brukar ju dom positiva sidorna överväga dessa. Sen om man vill leva med personen resten av sitt liv får väl tiden utvisa.

Sjukt modigt av dig att ta det med henne! När detta är över, oavsett om det blir ni eller inte, är jag övertygad att du kommer vara så stolt över dig själv över att du tog det :) Förstår att det suger just nu, och att det är jobbigt att vara ensam, men du har oss här i ryggen. Skriv precis så mycket du behöver, och vill du ventilera på PM så luyssnar jag gärna!

+
@pepp och @ekra och alla andra ni underbara som läser, skriver och stöttar.

Jag höll verkligen på att få panik nu under kvällen. Fruktansvärd känsla. Hon jobbade sent men hon ringde mig när hon slutade och vi pratade i över en timme. Ingen ville lägga på luren. Jag kände att jag behövde veta lite mer om hur hennes tankar går men utan att tvinga fram något beslut för det förstår jag verkligen att hon inte är redo att ta och vill inte forcera fram det heller.
För mig var det bara viktigt att förtydliga att jag vill att hon ska kunna vara ärlig och att hon ska säga till mig direkt om hon redan nu vet att det inte finns något hopp för oss. Hellre vara rak och tydlig så jag kan ta det och släppa det, än att låta mig hänga på något jävla snöre av förhoppning eller bara ghosta mig vilket vore förskräckligt.
En del av henne vill bara skita i allt och åka hit och bara go for it, vilket jag förstår för så känner jag ju också.
Men jag vill inte heller vara den där "andra kvinnan" eller någons nr 2. Det förstod hon verkligen och var tydlig med att det inte heller är hennes avsikter och att hon absolut inte vill göra så mot sin tjej för hon känner sig redan jättetaskig trots att hon ju inte kan rå för att hon fått känslor för en annan.
Det känns verkligen som att vi har en bra dialog trots den här förvirrade soppan av känslor och tankar. Jag har verkligen släppt på allt och säger vad jag känner och tycker och är fullkomligt ärlig med mig själv och mot henne och det känns som att hon är det tillbaka också.
Jag kan ge henne den tid hon behöver även om det kommer sluta olyckligt för min del, så länge jag vet att hon meddelar mig direkt om hon bestämt sig för att stanna hos sin tjej och fortsätter vara rak och ärlig med mig.
Hon ska jobba hela helgen nu och är ledig på måndag, så vi bestämde att vi ska ses måndag kväll efter mitt jobb och att om någon vill höra av sig fram tills dess så är det okej, men om vi inte hör av varandra fram tills dess så är det också okej. Inga baktankar.

Gud känner att jag svamlar massor men det känns så skönt att bara kunna skriva av mig allt här även om hela världen kan läsa det och jag aldrig någonsin blottat mitt hjärta och mina tankar så här öppet.

Näe, alla har väl olika krav. I @Singoalla fall är det väl inget fel i det när hon dessutom trivs med sitt nuvarande liv. Då ska det ju såklart mkt till för att hon ska vilja rucka på det.

Jag tycker det bara är intressant hur vissa har lätt att kära ner sig medan andra förväntar sig att det ska vara som i en Hollywood film för att det ska duga. Jag har då väldigt svårt att tro att det finns någon som är perfekt för mig. Däremot nån som är tillräckligt bra för att man ska kunna leva med dennes fel och brister. Oftast brukar ju dom positiva sidorna överväga dessa. Sen om man vill leva med personen resten av sitt liv får väl tiden utvisa.
Jag förstår inte alls hur det där är ett svar på mitt inlägg. Eller ens hur det hänger ihop.

Förstår absolut vad du menar! Hade du frågat mig för några år sedan så hade jag absolut hållit med, jag tyckte sex med nya ofta var dåligt. Men senaste året måste jag ändå säga att jag blivit imponerad över hur duktiga och lyhörda de jag legat med varit i sängen redan från första gången. Han jag låg med i onsdags (första gången) frågade mig till och med vad jag tyckte om och hur jag ville ha det. Jag vet inte om jag bara har haft tur eller om den där "knulla tills han kommer" - kulturen är på väg bort. Vad säger ni andra Bukefalister som är ute i dejtingsvängen om saken? Min upplevelse är definitivt att de grabbar jag legat med med varit väldigt intresserade av att vara generösa och lyhörda i sängen, och skillade! Även första gången.

Nu är jag inte någon superaktiv dejtare men här kommer min uppfattning i alla fall ;)
Det har frågats både innan och efter vad jag gillar. Var nog ca 10 år sedan jag sedan råkade ut för någon som inte varit angelägen om att jag ska vara nöjd och samtliga har varit lyhörda. Med min nuvarande kk brukar vi köra utvärdering av ligg:D Att sängkompisen frågar vad jag gillar och inte gillar åtminstone senast efter ett ligg om inte innan tar jag nästan för givet numera, och jag frågar också efter vad som gillas och inte. Och så kan man ju kommunicera i sängen med:up:
Så ja, jag delar din uppfattning :)

Vet inte vad du vill ha för svar?
Alla har väl olika uppfattningar om vad höga krav är ?
Jag vet inte heller. :p Men om tanken med att ifrågasätta andras "höga krav", tex genom att jämföra dem med hollywoodromantik, är att de borde ha vett att "nöja sig", så fattar jag inte varför man skulle nöja sig. Det finns ju ingen direkt nytta med att vara ihop med någon, utan det är ju mer ett nöje. Varför nöja sig, då blir det ju inget nöje?

Jag vet inte heller. :p Men om tanken med att ifrågasätta andras "höga krav", tex genom att jämföra dem med hollywoodromantik, är att de borde ha vett att "nöja sig", så fattar jag inte varför man skulle nöja sig. Det finns ju ingen direkt nytta med att vara ihop med någon, utan det är ju mer ett nöje. Varför nöja sig, då blir det ju inget nöje?

Nu förstår jag inte alls vad du pratar om.

+
@pepp och @ekra och alla andra ni underbara som läser, skriver och stöttar.

Jag höll verkligen på att få panik nu under kvällen. Fruktansvärd känsla. Hon jobbade sent men hon ringde mig när hon slutade och vi pratade i över en timme. Ingen ville lägga på luren. Jag kände att jag behövde veta lite mer om hur hennes tankar går men utan att tvinga fram något beslut för det förstår jag verkligen att hon inte är redo att ta och vill inte forcera fram det heller.
För mig var det bara viktigt att förtydliga att jag vill att hon ska kunna vara ärlig och att hon ska säga till mig direkt om hon redan nu vet att det inte finns något hopp för oss. Hellre vara rak och tydlig så jag kan ta det och släppa det, än att låta mig hänga på något jävla snöre av förhoppning eller bara ghosta mig vilket vore förskräckligt.
En del av henne vill bara skita i allt och åka hit och bara go for it, vilket jag förstår för så känner jag ju också.
Men jag vill inte heller vara den där "andra kvinnan" eller någons nr 2. Det förstod hon verkligen och var tydlig med att det inte heller är hennes avsikter och att hon absolut inte vill göra så mot sin tjej för hon känner sig redan jättetaskig trots att hon ju inte kan rå för att hon fått känslor för en annan.
Det känns verkligen som att vi har en bra dialog trots den här förvirrade soppan av känslor och tankar. Jag har verkligen släppt på allt och säger vad jag känner och tycker och är fullkomligt ärlig med mig själv och mot henne och det känns som att hon är det tillbaka också.
Jag kan ge henne den tid hon behöver även om det kommer sluta olyckligt för min del, så länge jag vet att hon meddelar mig direkt om hon bestämt sig för att stanna hos sin tjej och fortsätter vara rak och ärlig med mig.
Hon ska jobba hela helgen nu och är ledig på måndag, så vi bestämde att vi ska ses måndag kväll efter mitt jobb och att om någon vill höra av sig fram tills dess så är det okej, men om vi inte hör av varandra fram tills dess så är det också okej. Inga baktankar.

Gud känner att jag svamlar massor men det känns så skönt att bara kunna skriva av mig allt här även om hela världen kan läsa det och jag aldrig någonsin blottat mitt hjärta och mina tankar så här öppet.
Du verkar vara så klok i ditt sätt att tänka och formulera dig.

Är på väg hem. Har varit en toppenkväll med många bekanta ansikten och gamla minnen som dragits upp. Min killkompis hade en dejt som dök upp nu på slutet och hon verkade väldigt svartsjuk på hans och min relation, så jag flydde fältet :nailbiting: Alltså på riktigt flydde. Jag bäddar soffan till honom så får vi se om han kommer hem eller inte!

Inga intressanta ragg för egen del, jag satt mest och pratade med mitt ex bästa kompis och det blev ganska känslosamt. Nu ska jag krypa ner i soffan med B&J och vovvis :love:

Nu har jag fått ligga lite. Med en killkompis/whatever i förrgår och med min nya kk inatt. Jag sov över hos honom vilket kändes bra.
På senare tid har jag inte kunnat sova över hos ligg. Har bara velat hem till min säng och mina katter. Har tidigare resonerat så att jag bara vill sova med en kille om vi dejtar, men kände nu ett otroligt behov av närhet och mys. Var så härligt att kramas en hel natt. Sedan har det visat sig att han är en riktig hångelkille så det är ju inte helt fel det heller :).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 578
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka