Det är inte säkert att du ens får upp henne. Om hon inte tagit sig upp redan kanske hon inte kan hjälpa till om du ska ha upp henne. Mamma ramlade senast jag var där, jag fick inte upp henne, hon var som en lealös säck potatis. Vi tryckte på larmet och de kom fyra pers och reste upp henne.Å herregud. Jag har inte sovit hela natten, men det kan ju förklaras med att jag glömde hämta ut mina sömnpiller när jag var på apoteket. Nu ringde jag dock pappa en sväng för att höra om det gått bra och kolla om jag kunde hämta lite saker jag glömde hos mamma och pappa. Då har mamma gått och ramlat på morgonen! Och kommer inte upp! Inte skadad, och klar i huvudet, men ligger på golvet som en strandad säl och vill inte ha hjälp från t ex trygghetsjouren ännu.
Hon har en plan att hon ska kravla sin in i sitt rum och ta hjälp av sängen för att komma upp. Vi får väl se hur det går. Pratade med henne en sväng och hon lät pigg och klar och ganska humoristiskt "self deprecating" (vad heter det på svenska?).
Mina föräldrar hade båda kommit överens om att inte störa mig med detta, men jag vet inte om det gör mig mindre orolig direkt...
Velar nu mellan att åka dit och hämta mina grejer och lämna mamma på golvet, eller åka dit och hämta grejer och lyfta upp henne, eller bara inte åka dit alls.
Att hon inte "vill" ha hjälp från trygghetsjouren är inget giltigt argument, skulle jag säga. Övertala bara din pappa att inte ens försöka, från rullstolen.