Underbar story med din pappa och kuratorn! lättade min stämning något härKan inte låta bli att skratta när jag läser om era historier. Säga upp sig och flytta hem till sina föräldrar, seriöst? Nej tack. Föreslår biståndshandläggaren något sådant kommer jag raskt förvandlas till en sån hära vahettere... FEMINAZI. Alternativt FEMINISTFITTA. Får känna efter vad som lämpar sig bäst i situationen.
Läkaren hade ringt och pratat med pappa nu på eftermiddagen. Det var ju jättebra. Pappa - som vanligtvis är väldigt självständig och inte låter någon klappa honom på huvudet bara för att han sitter i rullstol - sa att han kanske spelat lite på sitt handikapp och tryckt lite extra på att han är GAMMAL och SKRÖPPLIG och att det är lite SYND OM HONOM för han sitter ju i RULLSTOL.
(Sidoanekdot: När jag hoppade av gymnasiet för andra gången fick jag prata med en kurator som undrade om inte mina skolproblem berodde på att jag hade en handikappad pappa. Hur var det egentligen att växa upp med en pappa i rullstol, hmm? Fick jag hjälpa till mycket hemma? Hur påverkade pappas rullstol mitt mående, egentligen? Jag fick intrycket att hon fått för sig att polio satte sig i hjärnan snarare än i nerverna.
Det blev stort möte med kurator, klassföreståndare, rektor och mina föräldrar. Pappa kom stressad direkt från jobbet, rullade in i mötesrummet, knäppte händerna på bordet och sa med myndig stämma "jaha, hur var det här nu då?". Alla blickar drogs till hans namnskylt som han glömt att ta av sig. Där stod det CHEFSÖVERLÄKARE med stora bokstäver.
Kuratorns min! )
Hur som helst, de behåller mamma åtminstone tills i början av nästa vecka (!), och då blir det möte och vårdplanering! Jag har nu tjatat hål i pappas öron tills han gick med på att köpa ny diskmaskin och nytt handfat I MORGON. Det här fixar vi innan helgen. BASTA. I värsta fall blir det jourrörmokare (eller vem som nu monterar diskmaskiner och handfat?), men hellre jättedyrt än inte alls.
Men! Det bästa som hände var att mamma ringde och lät precis alldeles klar i huvudet och lite lätt generad över sin förvirring. Hon sa att hennes oro och ångest var mycket bättre och hon lät riktigt pigg och glad. Hon berömde alla sköterskor och läkare, sa att de var jättefina och hjälpte henne med allt. Jag förstår att det inte är för evigt, men att få mamma tillbaka om så bara för tio minuter var alldeles fantastiskt. Fina, rara mamma.
@Lovisaleonora tänkte också fråga hur gammal du var och om det var runt 1800-talet du fick höra att du skulle ha en man som försörjde dig. Herregud vilken människa!