40årig hästbonde behöver date tips.

Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Hur kan du inte se skillnaden?

Tar man ytterligheterna så ser jag dem. Men på det stora hela så är mycket ett mysterium

Kanske beror det på att jag så sällan känner gemenskap med "kvinnokollektivet"? Att jag - om jag skulle beskriva en tråd - inte skulle välja
kvinnor som diskuterar dejtingerfarenheter med företrädesvis andra kvinnor
som definition? Jag tror att jag mer sett användarna som människor och inte har skilt så på könen. När jag pratar om buke med andra människor så har det hittills inte fallit mig in att tänka på det som ett kvinnligt diskussionsrum.

Jag är inte med i något "tjejgäng", ingen "junta" eller kvinnoklubb. Jag har aldrig haft "tjejkompisar". Bara kompisar och vänner.
äh, jag vet inte hur jag ska förklara.

Men det handlar inte om "hur jag ser det". Det är en faktisk beskrivning: i bukes dejtingtrådar diskuterar kvinnor främst med andra kvinnor - eftersom här är så få män. Det är ett faktum.

Det är märkligt hur du å ena sidan vill göra dig blind för könsperspektiv, å andra sidan rycker ut till kraftigt försvar när du tycker att manliga nykomlingar blir hårt åtgångna;)

Det är märkligt hur du å ena sidan vill göra dig blind för könsperspektiv, å andra sidan rycker ut till kraftigt försvar när du tycker att manliga nykomlingar blir hårt åtgångna;)

Kanske är jag ett blint ärkepucko? :D

Kanske ser jag mönster som inte finns? Kanske är jag fast i normativt tänkande?
Jag får utvärdera mig själv.

Men det handlar inte om "hur jag ser det". Det är en faktisk beskrivning: i bukes dejtingtrådar diskuterar kvinnor främst med andra kvinnor - eftersom här är så få män. Det är ett faktum.

:up:

Det är ett symptom på vårt samhälle. Strävan att vara könsneutral gör ofta att männen gynnas för man är så mån om att inte missgynna dem. Det finns intressanta studier gjorda på dagis i ämnet samt klassrumsstudier.
En intressant sak är att i klassrum tolkar ofta pojkarna det som att flickorna favoriseras om flickor får exakt samma antal tillfällen att tala som pojkarna. För att det skall uppfattas som rättvist bör flickorna få 1/3 av talrummet.

Kanske är jag ett blint ärkepucko? :D

Kanske ser jag mönster som inte finns? Kanske är jag fast i normativt tänkande?
Jag får utvärdera mig själv.

Jag måste säga att det verkar mest likna en sandlåda i den här tråden.En massa bittra gnällkärringar som vill hävda sig..
Tack för mig.

Berätta mera om dig själv.Hur ser du ut t ex???:d
Här har du en tjejkvinna med mkt charm som vill träffa en man med hästintresse..Dock måste han se mkt bra ut och vara generös o snäll.

Du är ju ny så du har nog inte hittat pm-funktionen, men den finns. Ett tips är att använda den om du vill prata privat. Dessutom är chansen större att han läser det, i just detta fallet verkar TS ha lämnat sin tråd. ;)

Är man oförberedd så kan man få ett järnrör i nacken, så vad är skillnaden där? Bara för att nån kan utöva våld så är det väl inte det nån man litar på förväntas göra när man träffas.

Att du har en snabbare bil,tja du kan väl låta bli att köra på stoll, själv kör jag skyltat eller lägre och är mer intresserad av att lära mig köra snålt än fort. Tiderna i schemat håller jag hyfsat och inte är det körningen som sackar, möjligtvis backningen. Lastning, lossning och administrationen inte minst dricker mer tid. Trimmade bilen är antagligen både lägre, mindre oöm och dyrare så den skulle du få köra själv, är inte intresserad helt enkelt. Kan lyssna lite på motorn om den låter rart men sen får det vara.

Däremot så skulle jag kunna vara betänksam om du har sådant jobb att jag skulle få inse fakta att du mycket väl kan komma hem paketerad i en låda. Kan inte lita på att mina nerver skulle hålla för det i längden.

Ptr
Larvigare prat får man leta efter.Det finns väl annat att göra än att slåss? Asgarv.

Det var rart av dig men hur hade du reagerat om du visste att jag, om vi nu skulle dejta, kunde lätt med ett grepp som gör vansinnigt ont, kunde slänga dig i backen när som?
Ha en dejt som jag som enkelt är den första på plats om det blir bråk eller annat mer brottsligt?

Dessutom ha en trimmad V70 T5-a med en inställning att du aldrig ska komma om?

Fast sådant prat tycker jag inte känns varken manligt eller kvinnligt, utan mer bara oattraktivt.

Jag har en sambo som är ungefär stor som ett hus. Jag vet att han är stark som satan och jag vet att han skulle kunna skicka mig till andra sidan jorden typ med ett enda slag, dels för att han är dubbelt så stor och dels för att han som sagt är fysiskt stark. Han jobbar dessutom delvis på krogen och vet precis hur man fäller omkull någon.

Hade han däremot börjat prata sådär med mig och talat om att han "med ett grepp som gjorde vansinnigt ont kan slänga mig i backen" hade jag blivit upprörd och direkt jävla avtänd, typ. Varför skulle jag vilja höra sådana obehagligheter och varför i hela fridens namn skulle han vilja BERÄTTA det för mig eller överhuvudtaget tänka tanken på att han KAN välta mig? Han gillar ju mig!?

+1 på den! Dessutom: orka med nån som är så infantil att den vill hävda sig med sin snabba bil.

Fast sådant prat tycker jag inte känns varken manligt eller kvinnligt, utan mer bara oattraktivt.

Jag har en sambo som är ungefär stor som ett hus. Jag vet att han är stark som satan och jag vet att han skulle kunna skicka mig till andra sidan jorden typ med ett enda slag, dels för att han är dubbelt så stor och dels för att han som sagt är fysiskt stark. Han jobbar dessutom delvis på krogen och vet precis hur man fäller omkull någon.

Hade han däremot börjat prata sådär med mig och talat om att han "med ett grepp som gjorde vansinnigt ont kan slänga mig i backen" hade jag blivit upprörd och direkt jävla avtänd, typ. Varför skulle jag vilja höra sådana obehagligheter och varför i hela fridens namn skulle han vilja BERÄTTA det för mig eller överhuvudtaget tänka tanken på att han KAN välta mig? Han gillar ju mig!?

Helt rätt.Det gäller att besitta ett högt IQ också ;)

Du är ju ny så du har nog inte hittat pm-funktionen, men den finns. Ett tips är att använda den om du vill prata privat. Dessutom är chansen större att han läser det, i just detta fallet verkar TS ha lämnat sin tråd. ;)

:))Ja, och i detta fallet förstår jag faktiskt "Prinsen".Jo,jag känner till privatmeddelandefunktionen.
Tack ändå:d

Sätt lapp på ICA i de omkring liggande samhällena. Även på ridskolor och andra samlingspunkter.

Personligen. Som -84 årsmodell singeltjej/kvinna och hästägare. Kan jag säga att jag hellre skulle vilja starta ett förhållande på lika vilkor. Inte att jag flyttar hem till killen, även om det kan passa i början. Och att man sedan letar gemensamt boende som passar bådda. Att locka med gratis stallpats (mot arbetskostnad). Men det har jag redan. I ett för mig invant mönster.
Vissligen spenderar jag lite tid på detingsidor. Men när jag får som raggnings replik, "du är hästtjej, därför vad jag letar efter. Jag har själv hästar och gård". Men vad trevligt. Kan vi inte titta först om vi verkar trivas ihop. Innan vi bestämer att vi ska spendera all tid tillsammans. Utom då när vi jobbar. Samt om vi delar synen på hur hästar ska hållas innan jag flyttar min.
Eller "min gård ligger inte långt från Kumla, så det är inte långt för dig att åka till jobbet". Men visst jag bor under torget i Kumla, just nu och jobbar självklart där.
Inte i ena bananänden av grann kommunen. Samt bor i utkanten av kommunen.

Tror att det är svårar ju mer man själv räknar in.
Varför anser du att hästtjejer (och att det är huvudkravet) passar dig.

Jag skulle hellre vilja ha en kille som spenderar tid med andra hästkrafter. Så jag får hållas själv i stallet. Men att vi gör det på gemensam bostads adress (med stall, garage och ca 4ha mark, ev. Även ett hus) men det är jag det.

Hrmmm - det är LÄRARNA som anser att tjejerna pratar mest om de tar 1/3 av utrymmet - inte killarna.
//Luff - som tog hälften av utrymmet själv.

I någon studie tyckte både lärare, killar och tjejer att tjejerna tog mest plats om de fick/tog hälften av talutrymmet.

Vet att det diskuterades i nåt ämne i klassen de där studierna när jag gick på högstadiet på slutet av 80-talet. Mins att vi försökte få rätsida på hur och vad som mättes i studierna och vad det i så fall skulle kunna innebära. Kan inte minnas att vi fick fram nåt vettigt som var begripbart för oss,tror det var åttondeklassare vi var då. Vi räknade antalet och vi tog tiden. Var flera ämnen inblandade och sen skulle vi räkna statistik på matten. Mins inte hur det gick det där, tror inte vi kom fram till någonting.

Lite lustigt det du skriver att du skulle vara bökig att vara tillsammans med för att du vill flytt till gård.

Jag upplever att jag är bökig för att jag har en liten gård, om en ett totalrenoveringsprojekt.

Och nu betackar jag mig för dumma kommentarer som bara ställer till trassel och fånigheter. De som varit med ett tag vet vad jag menar!

Ptr

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 652
Senast: Whoever
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 184
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
29 003
Senast: lewellyn
·
E
Hästmänniskan Jag har ett problem som under de senaste veckorna skapat mycket magont. Mycket text att ta sig igenom, tack ni som läser. Blev absolut...
2
Svar
23
· Visningar
4 239

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Föräldrarpenningtillägg
  • Skottlossning på skola
  • Mens

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010