40årig hästbonde behöver date tips.

Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Fan det verkar kört Ptr. Jag önskar jag hade ett gäng tjejer att presentera för dig men alla vettiga är upptagna.
Dom lediga är ofta dom med låg självkänsla och trasiga efter destruktiva förhållanden och dom letar ju efter nya skitstövlar....

Men luff då! Det är ju en sådan tjej han borde träffa. Som har vett att uppskatta en snäll kille och han får en snäll tjej. ;) seså, börja matchmakea nu! :D

"Dom lediga är ofta dom med låg självkänsla och trasiga efter destruktiva förhållanden och dom letar ju efter nya skitstövlar.... "

problemet är det att vi snälla killar från landet.. vi duger inte... inte tillräckligt "häftiga".. fast det är nog en sån som dom innerst inne behöver......:)

"Dom lediga är ofta dom med låg självkänsla och trasiga efter destruktiva förhållanden och dom letar ju efter nya skitstövlar.... "

problemet är det att vi snälla killar från landet.. vi duger inte... inte tillräckligt "häftiga".. fast det är nog en sån som dom innerst inne behöver......:)

Så är det nog. Frågan är hur länge det skulle fungera innan de tröttnar, så jag undviker nog sådana även om chansen mot förmodan skulle dyka upp.

Jo, det är nog att vara sig själv närmast. Blir ju så hårt när man lägger in energi och investerar en massa kärlek och sen duger man inte. Sen drar de krakarna till nån man vet har packat och slagit på omgivningen ända sen de sprang på dagis. Laga till ungar med såna brukar vara poppis med!

Nåja, nu ska vi inte vara elaka och tykna samt framförallt inte bittra. Det är väl bra att sådana tjejer gör sig upptagna då de i alla fall inte känner för sådana som oss. Dessutom händer det att det blir bra och att de har det bra.

Sen har vi den andra varianten. Man har kontakt med nån och träffas och det mesta känns riktigt bra. Då får hon för sig att det kan inte vara så bra, det går inte att trivas så bra ihop med nån! så sen tackar hon för sig och drar för det.

Det är mycket i detta som jag inte begriper, det följer inte en logik som jag kan förstå. Det blir lätt att man är lite försiktig och då passar inte det.

Ptr

Jag är en sådan som gillar snälla killar, jag uppskattar snällhet. Jag har redan haft min beskärda del av as. Så vi finns! Jag vill ha lugn och ro, inga intriger :)

Angående att vissa tjejer tycker det går för bra: antingen så känner de att de inte förtjänar att vara lyckliga eller så går det för fort fram. Det är min teori.

Så är det nog. Frågan är hur länge det skulle fungera innan de tröttnar, så jag undviker nog sådana även om chansen mot förmodan skulle dyka upp.

Fast sen finns ju "vi" tjejer på landet med, som inte söker "häftiga" killar.... Samma problem där tror jag:p

Jo nog är det samma!

Men varför lyckas vi inte mötas då? Kan bara inte vara ont av oss, vägrar tro att det är ont om vettigt folk.

Ptr

Om du gillar raggarbilar eller ivarjefall inte har något emot att dejta en raggare eller knutte så borde du registrera dig på dejtingsidan HotRod! :) Där finns en hel del jordnära killar tror jag :)

Miljömupp som jag är så går nog raggarbilar tyvärr bort :p

Har dejtat en raggare, men jag har tyvärr inget intresse i bilar mer än att de ska ta mig från punkt A till punkt B utan att krångla....

Fast man ska aldrig säga aldrig:D

Äsch då! :D
Tänkte mest att det är bra att ha en karl med ett eget, omfattande intresse. Då blir de mindre gnälliga när man lägger tid och pengar på hästar :angel:

Det är ju sant!:D

Dock drömmer jag om en man att dela livet på gården med....Odla ekologiskt och bygga upp en självhushållande (och säljande!) gård. Någon som har samma värderingar som jag, med fokus på inre frid och som trivs med det lilla.

Inte lätt att hitta!

Så jag lever mitt liv på landet, och lever ett gott liv utan man;), finner jag någon är det toppen, annars får det bara vara som nu, det är inte illa alls.

Kikar lite på HP, farmerdating och alternativ emellanåt, men söker inte längre aktivt

Hmmm.. är på hotrod/farmerdating/HP.. inte ett napp..... visst är jag miljovän.. äldsta bilen är 1958 nyaste 2011.... :D
å det finns inget värre än att få höra.. tyvärr stickan.. du är inget för mig.. du är alldeles för bra... jag vill inte ha en sån... så vad är meningen at finnas till.. ska jag börja med att skaffa mig snefyllor å slå folk å misshandla å skaffa sig femti11a tattos för att bli häftig så man duger? ;).. kvinnor är inte lätta att förstå sig på ju...................

Handlar väl om personkemi och inte om kön???

Män är inte heller helt enkla, eller så är dom så enkla att jag inte fattar:p

Killar som super och slåss går VERKLIGEN bort, känner ingen som uppskattar såna....

Tror att det mest handlar om att hitta någon man matchar med, har träffat många trevliga killar (och otrevliga!), men hittills har det inte varit tillräckligt bra matchning.

Vi män är enkla varelser... kvinnor åxå- kroppsligen... det är styrsystemet på kvinnan ingen man har lyckats begripa sig på än bara (big smile) /s

Jag är en sådan som gillar snälla killar, jag uppskattar snällhet.
Jag också. Det jag inte uppskattar är killar som tycker att man ska vara tacksam och falla huvudstupa för dem bara för att de är snälla och gör man inte det är det för att "alla tjejer gillar badboys". Eller killar som kallar sig snälla med egentligen bara är menlösa utan egen vilja och åsikter.

Btw, vad är egentligen en badboy? Jag har visst varit med en och annan idiot till kille som mitt svartsjuka kontrollerande ex, men inte tusan skulle jag kalla honom en badboy bara en osäker pojke.

Jag håller med dig! Och jag blir fascinerad över hur många som säger att tjejer inte vill ha dem för att de är för snälla och sedan samtidigt sitter de och skriver så sexistiska och gräsliga saker här på Buke. Det är liksom så uppenbart att de inte blir bortvalda pga nån jäkla snällhet utan att skon klämmer nån annanstans (till exempel att de är extremt föraktfulla gentemot kvinnor och väldigt osäkra = osexigt till 1000).

Dessutom gillar många "snälla killar" att skifta fokus, flytta fokus till kvinnan. När kvinnorna inte blir kära i honom så är det kvinnornas fel - gud så elaka de är!! Istället för att mannen sätter sig ner och funderar över vad det kan vara hos honom som kanske inte funkar med så många kvinnor. Rannsaka sig själv liksom.

Mmmmmm.. vi är alla olika individer så.....ibland finner man sin själsfrände på nolltid.. ibland kan det ta år eller deccenier tom......

ps
mitt inlägg innan om styrsystemet var vinklat åt humor hållet ju :D

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 652
Senast: Whoever
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 184
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
29 003
Senast: lewellyn
·
E
Hästmänniskan Jag har ett problem som under de senaste veckorna skapat mycket magont. Mycket text att ta sig igenom, tack ni som läser. Blev absolut...
2
Svar
23
· Visningar
4 239

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • ”Hund” 2005-2010
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat