40årig hästbonde behöver date tips.

Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Japp :)

Jag fick ju faktist inte en chans där.
Lika bra, det brukar alltid bli så att jag på någet sätt skrämmer bort dom när dom väl förstår vad jag tex jobbar med, sen att jag har ett motorintresse och kör det mesta bättre än de flesta brukar sänka mig totalt...men jag är inte bitter!

Lika bra, det brukar alltid bli så att jag på någet sätt skrämmer bort dom när dom väl förstår vad jag tex jobbar med, sen att jag har ett motorintresse och kör det mesta bättre än de flesta brukar sänka mig totalt...men jag är inte bitter!

Hahahahhahaa :D

Några fler år än jag tänkt mig men i övrigt hade du nog inte blivit sänkt på de talangerna här i alla fall!

Ptr

Det var rart av dig men hur hade du reagerat om du visste att jag, om vi nu skulle dejta, kunde lätt med ett grepp som gör vansinnigt ont, kunde slänga dig i backen när som?
Ha en dejt som jag som enkelt är den första på plats om det blir bråk eller annat mer brottsligt?

Dessutom ha en trimmad V70 T5-a med en inställning att du aldrig ska komma om?

Är man oförberedd så kan man få ett järnrör i nacken, så vad är skillnaden där? Bara för att nån kan utöva våld så är det väl inte det nån man litar på förväntas göra när man träffas.

Att du har en snabbare bil,tja du kan väl låta bli att köra på stoll, själv kör jag skyltat eller lägre och är mer intresserad av att lära mig köra snålt än fort. Tiderna i schemat håller jag hyfsat och inte är det körningen som sackar, möjligtvis backningen. Lastning, lossning och administrationen inte minst dricker mer tid. Trimmade bilen är antagligen både lägre, mindre oöm och dyrare så den skulle du få köra själv, är inte intresserad helt enkelt. Kan lyssna lite på motorn om den låter rart men sen får det vara.

Däremot så skulle jag kunna vara betänksam om du har sådant jobb att jag skulle få inse fakta att du mycket väl kan komma hem paketerad i en låda. Kan inte lita på att mina nerver skulle hålla för det i längden.

Ptr

Jag är impad, det var ett bra svar!
Din manlighet verkar inte ligga i dom vanliga, kanske nu de fördomar om vad manlighet är.

När det gäller rationell körning, så drar min bil mindre om turbon och hästkrafterna får hjälpa till rejält.
Ganska tvärtemot det man får lära sig dvs.
Däremot vet jag, att du kommer fram i ett bättre skick, helt utan stresspåslag som defensiv körning ger.

(pinsamt sanning då jag är utbildad på Volvo TruckCenter som lärare i Rationell körning på tunga fordon... :o

Jag blir däremot förbannad i kvadrat för alla sportbilsfantaster som fräser om och sen bromsar i diverse kurvor och trafikljus och sabbar min ekokörning samt ger mig mindre utrymme att ägna mig åt uppmärksamheten av andra trafikanter. Men men, detta hör inte hit!

Nu är vi där, igen, vad är manlighet respektive kvinnlighet?

Har retat gallfeber på elaka jävlar då de gapat på mig att jag betedde mig som ett fruntimmer då jag visst inte ville slåss med dem. Då jag ansåg att det är en bra egenskap att inte vilja slåss med fulla jävlar och om det skulle vara kvinnligt vist vist. Tack tack sa jag då och så försökte jag gå därifrån, men se då fick jag stryk på riktigt. Andra bröt ner killen så jag kunde pallra mig därifrån. vem som bar sig manligt eller kvinnligt åt kan man fundera på, men vem som var mest korkad har åtminstone jag klart för mig.

KL

Jag tror inte det där med manlig och kvinnlig är lika tydligt i yngre åldrar och i stan som jag upplever det vara i äldre generationer i mindre samhällen tex.

Och sen tror jag att en del lätt skyller på att man anses vara "ett hot för männen" när det eg är andra saker som gör att relationer skiter sig. Det blir liksom rätt enkelt om man bara intalar sig sånt än om man måste arbeta på hur man uppför sig, hur lyhörd man är, vilka människor man släpper in i sitt liv etc.

Visst! Jag är en sån tjej som dels är intelligent, psykiskt stark, självständig och social.
Jag jobbar med hästar och en hel del problemlösningar. Jag kan alltså reda mig själv. Jag är rätt stark och väldigt uthållig och envis.
Jag är också logisk och inte konflikträdd och handlingskraftig.
Jag vet att en del har ansett mig vara typiskt manlig till sättet på en del punkter. Och jag har också dejtat killar som öppet erkände sig osäkra pga delar i min personlighet.
Jag är förtjust i motorsport, jag är en kicksökare/adrenaline-junkie och väldigt aktiv.
Sen ser jag inte manlig ut iom att jag är rätt tunn och kvinnlig i formen.

Men det finns ju också killar som attraherats just av det som de andra gjordes osäkra av! De gillar att jag är den jag är. Det var det som var det bästa för dem. Såna män satsar jag på. För ärligt talat blir jag mer attraherad av såna än de som mesar ur.

Jag är nog också bökig att vara tillsammans med. Jag vill ju flytta ut på gård. Det vill inte de flesta här. Men jag vill inte flytta dit med vem som helst!
Så det får ta den tid det tar.

Berätta mera om dig själv.Hur ser du ut t ex???:d
Här har du en tjejkvinna med mkt charm som vill träffa en man med hästintresse..Dock måste han se mkt bra ut och vara generös o snäll.

Du kan få lära mig att tränsa och sadla.Mkt att hålla reda på som nybörjare :)

Se där ett exempel på särbehandling.

Hur många trådar har vi inte haft med frågor om dejtingtips. Kan inte påminna mig att någon av de kvinnliga trådskaparna sågats jäms med fotknölarna?

Varför så olika tolerans?

Jag fattar inte hur du inte kan se skillnad mellan

* de kvinnor som diskuterar dejtingerfarenheter med företrädesvis andra kvinnor eftersom män är i minoritet här

och

* de män som under åren klivit in i dejtingtrådar med uppenbart syfte att hitta en partner där. Antingen genom att a) skriva rakt ut att de söker en hästtjej, b) beklaga sig högljutt över att ingen i dejtingdjungeln vill ha dem, c) beskriva vilket fantastiskt kap de är i kontaktannonser som, som i det här fallet, inte ens är förtäckta och därför raderades två gånger.

Hur kan du inte se skillnaden?

Det har du i och för sig rätt i, jag tänkte nog för mycket på alla de kvinnor som syns vara öppet negativa mot nya manliga bukefalister.:D

Jag ser väldigt lite fientlighet mot "nya manliga bukefalister". Däremot räknar säkert många mig till skaran av fradgetuggande manshatare.

Det jag blir irriterad på är när nya användare seglar in på forumet, inte för att delta i diskussioner och umgås, utan med attityden "Hej flickor, sitter ni här alldeles ensamma!"

Jag får nog av sånt i vardagen, och ser inte att det ska stå oemotsagt i den virala världen heller.

När chansen visar sig kan man ta den..

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 652
Senast: Whoever
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 184
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
29 003
Senast: lewellyn
·
E
Hästmänniskan Jag har ett problem som under de senaste veckorna skapat mycket magont. Mycket text att ta sig igenom, tack ni som läser. Blev absolut...
2
Svar
23
· Visningar
4 239

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIX
  • Mens
  • Skottlossning på skola

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010