40årig hästbonde behöver date tips.

Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Skärp dig nu ptr, skit i vad andra tycker och var dig själv så mår DU bättre.

Om det som av en grupp anses som manligt och man inte vill ställa upp på att vara manlig på det sättet som denna grupp anser vara manligt för att men helt enkelt inte tycker att den typen av manlighet är manligt utan snarare fånig. Hur ska man då vara för att vara trygg i sin manlighet?

Blev det nåt bättre?

Ptr

Vad är det för grupp till att börja med? Och vad är det för "manlighet" du pratar om?

Om det som av en grupp anses som manligt och man inte vill ställa upp på att vara manlig på det sättet som denna grupp anser vara manligt för att men helt enkelt inte tycker att den typen av manlighet är manligt utan snarare fånig. Hur ska man då vara för att vara trygg i sin manlighet?

Blev det nåt bättre?

Ptr

Alltså, jag kan vara för trött för att svara vettigt men i mina ögon är en man manlig när han är sig själv. Om han sedan är det när han dansar balett eller när han drar timmer i skogen spelar inte mig någon roll. Precis som kvinnlighet är när man gör det man mår bra av och där man är som man är så är manlighet detsamma. Kvinnlighet är inte att måla naglarna och gå i höga klackar eller ha behov av att visa sig i motsatsen. Sitt kön är man ju född med och att vara trygg i det och kunna göra som man vill. Ja, det är kvinnlighet respektive manlighet för mig.

En man som gungar och dansar för att trösta det spädbarn han har i famnen är bland det manligaste jag vet.

Alltså, jag kan vara för trött för att svara vettigt men i mina ögon är en man manlig när han är sig själv. Om han sedan är det när han dansar balett eller när han drar timmer i skogen spelar inte mig någon roll. Precis som kvinnlighet är när man gör det man mår bra av och där man är som man är så är manlighet detsamma. Kvinnlighet är inte att måla naglarna och gå i höga klackar eller ha behov av att visa sig i motsatsen. Sitt kön är man ju född med och att vara trygg i det och kunna göra som man vill. Ja, det är kvinnlighet respektive manlighet för mig.

En man som gungar och dansar för att trösta det spädbarn han har i famnen är bland det manligaste jag vet.

Var f-n är Gilla-knappen nu då. ;)

Blev det nåt bättre?

Ptr

Vet inte om jag förstått helt.. men handlar det inte om att vara så trygg i sig själv att man inte bryr sig om vad som anses vara manligt eller kvinnligt?

Precis.. :)Då slipper jag skriva det själv..

Jo precis.

Men då handlar det mer om att en egen trygghet i sig själv är viktigare än vad någon manlighet respektive kvinnlighet är. Vad bra!

Ptr

Och det handlar ju egentligen inte bara om könsroller..
Oavsett om det handlar om normer kring utseende, ålder eller vad det än gäller behöver man ju hitta en trygghet i sig själv och inte bli påverkad om vad som anses att man ska vara.

Vetefan, men ibland undrar jag.

Ptr

För mig handlar det om att vara så pass stark och trygg som person, att man oavsett vad normen, gruppen anser om manlighet kontra kvinnlighet, kan ha stake nog för att vara sig själv.

Att vara så pass insiktsfull och selektiv, lär känna sig själv och stå för de värderingar i livet som är viktigt.
Om det betyder att jag som kvinna, måste ta bort alla kvinnliga attribut pga att de fastnar i verktyg eller att sminket måste bort pga av praktiska skäl så har jag min kvinnlighet varjefall kvar.
Den sitter inte i vad jag gör eller hur jag klär mig, den bestäms inte heller av andra, det bestämmer jag själv.

Ts- vart tog du vägen ?

På det viset så är inte det jag tycker om kvinnor som sminkar sig och pysslar inte så konstigt då. Får alltid känslan av att de försöker måla över nåt innei som att de inte mår bra.

Osmimkade, okammade och vettigt klädda för arbete tex i stallet, och dessutom i arbetstagen det tycker jag är allra vackrast. Det verkar så trygga både i hur de ser ut och i det de gör.

Ptr

Osmimkade, okammade och vettigt klädda för arbete tex i stallet, och dessutom i arbetstagen det tycker jag är allra vackrast. Det verkar så trygga både i hur de ser ut och i det de gör.

Ptr

Ja, och en man är lika vacker, sexig i liknande sitvation.

Jag tycker Lejonet är lite väl fräck, komma här nyreggad och sno en av de få männen vi har på buke ;)

Tja med den behandlingen som ges av bitar av kollektivet så kanske både en och annan man blir lätt byte!

(OBS Inte riktat till nån särskild nu)

Ptr

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 652
Senast: Whoever
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 184
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
29 003
Senast: lewellyn
·
E
Hästmänniskan Jag har ett problem som under de senaste veckorna skapat mycket magont. Mycket text att ta sig igenom, tack ni som läser. Blev absolut...
2
Svar
23
· Visningar
4 239

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka