40årig hästbonde behöver date tips.

Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Jag kan förstå ditt sätt at formulera dig!

Är ju själv singel med gård, och att hitta någon är INTE lätt, inte som kvinna iaf!
Det kräver ju någon som inte "älskar att resa" t ex, inte om man ska göra saker ihop!

Jag vill ha någon som inte drar sig för det arbete som krävs (bor man ihop så ser jag det som självklart att även hjälpas åt!), som kan stå ut med att jag tränar hästar och tävlar... Inte lätt!!

Jag antar att de flesta i ålder över 30 iaf söker någon att LEVA tillsammans med och då är ju gården en ganska avgörande faktor;)
Man är t ex ofta inta flyttbar, har en del passning och kan inte alltid planera.

Tycker INTE att du formulerat dig helt tokigt:)

Iof är jag man men....
Kunde inte ha skrivet det bättre själv ( illiterat ):wtf:

Vågar inte heller tala om Vad jag har ,eller gör, då det ofta tolkas "fel" .

Nu mer håller man käften när man är ute och slarvar. och försöker skilja på Arbete, Hemliv med gården , samt "utelivet".
Kanske beroende på att utelivet är i 08 området och " folket i storstaden" kanske har lika förutfattade meningar om oss lantisar ,som jag om 08:or ?

Men lätt är det inte... Och inlägget om "särbo förhållande i framtiden" låter inte så tokigt ;)

Håller med, presentationen är baserad på krass verklighet. En verklighet som många av oss delar här, tjej och kille, kvinna som karl.

Har man sin gård som sin dröm så är det en medresenär på skutan man söker. De som inte är intresserade av det gör man i alla fall klokast i att sortera bort om man inte vill ge upp sina drömmar och sitt liv för den stora kärleken. Vilket jag tror är en galen ide för de flesta.

Och det är en helt okej ingång i en diskussion som berörts många gånger men inte behandlats så mycket så precist.

Sen att vi män råkar vara just män och ser det på den vägen är väl inte konstigare än att kvinnor ser det ur den synvinkeln, det mesta är ju liknande ändå!

Ptr

Det är väl inte lätt att hitta den rätta oavsett om man söker hästtjej eller hästkille eller en som absolut inte håller på med djur :p

Däremot så har vi hästtjejer tiden emot oss! Vi har redan fullt upp med jobb och hästar.
Kapet att hitta någon med gård är väl en dröm för många men det måste ju ingå rätt prins i drömmen.

//Singel matte.

kl*

Rätt skoj klipp.

Ni hästtjejer känner nog igen er, och för er killar... (så här är det att leva med en hästtjej)

Ett kantstött manligt ego En anonym bekännelse av stallbrudsmake

Jag måste erkänna att jag inte tillhör skaran killar som haft något större behov av att understryka min manlighet. Aldrig har jag tatuerat in några skräckinjagande motiv på mina överarmar, armbrytningstävlingar har jag hållit mig undan. Nej, jag har känt mig rätt trygg i min manlighet ändå. Men nu på senare tid har jag börjat tveka på mig själv. Och jag vet helt säkert att det är frugans och alla andra stalltjejers fel!

Plus och minus med stallbrudar: Missförstå mig rätt! Alla tjejerna i stallet är supertrevliga och jag inser att det finns massor med fördelar att vara gift med en hästtjej. T ex har frugan aldrig något emot när man ska iväg en lördagkväll och se fotboll med grabbarna! Nej, för hon är ändå i stallet och utför sadelvård, tvättar svansen, sorterar schabrak eller ägnar sig åt andra viktiga sysslor som absolut inte kan vänta till dagen därpå.

Och på inga villkor att hon skulle få för sig att gnälla över att det läggs ut för mycket pengar på allehanda teknik prylar, för i jämförelse med de astromiska summorna som spenderas på hästen är det ingenting.

Men, sen finns det nackdelar också och det är just det som är kruxet... Utan problem kan jag aceptera lite hästlukt i bilen (jag jobbar på det iaf), alla sena ankomster - hästfolk tycks nämligen sakna förmågan att hålla tider och lever helt och fullt efter Alfons Åberg devisen "jag ska bara".

Men det faktum att tjejerna i stallet så totalt får mitt manliga ego att sjunka till lägsta nivå, det har jag sannerligen svårt att acceptera! I mitt stilla sinne har jag haft en inre bild av mig själv av en stor, stark, och mycket handlings kraftig individ. Men så kommer man till landet annorlunda (dvs stallet) och självbilden rasar i en faslig fart. Och inte undra på när man där möts av: • tjejer, starka som oxar, som får höbalarna att se ut som flirtkulor när de svingar dem från ett ställe till ett annat • tjejer med E-körkort som utan att blinka fickparkerar det ena ekipaget efter det andra medan man själv har svårt att backa en meter eftersom backsensorerna slås ut så fort trailern häktats på • tjejer som byter däck på bil och trailer fortare än en själv hinner så mycket som lossa första bulten • tjejer som i hög fart störtar från hästryggen ner på marken, slår sig halvt sönder och samman och som utan att blinka raskt hoppar upp på ryggen igen och börjar om från början. Hade det varit fotboll och liknande smällar inträffat hade rött kort tilldelats, båren plockats fram och en lång sjukhusvistelse hade varit att vänta • tjejer som mockar, fyller vattenhinkar, fyller höpåsar samtidigt medan en själv har fullt sjå att utföra sysslorna var för sig

Och skulle man någon gång erbjuda sina tjänster i stallet får man allt som oftast höra att: "Gå en sväng med hunden - det går fortare om jag gör det själv".

Så inte är det annat än rätt att frugan får bära skulden till mitt bristande självförtroende och den pinfärska draken på min högra biceps!

Klockren!

Sen finns det studier som tyder på att stalltjejer formas till mycket bra ledarindivider, chefsutbildning i stallet, helt gratis!
Kanske det är så att det verkligen krävs en man som är 100% trygg i sin manlighet, som inte öht känner sig hotad av starka - trygga kvinnor?

En sådan man söker jag, har dock inte funnit någon.

[Hejsan!
Jag skulle vilja träffa en kille/man som bor på en hästgård.. :)) Jag kan inget om hästar(ännu),men min dotter ska börja på ridskola i veckan :))B][/B]

Jag är en kille som är på väg att ta över mitt föräldrahem vilket är en häst gård i Örebro län. Vill ju driva den vidare men det är lite mycket om man är själv och jobbar heltid oxå.:)
Behöver lite tips på hur jag ska hitta någon häst tjej.
Har provat via nätet men känns som hästtjejerna har annat att göra än att vara ute på olika date sidor.
Jag har själv en stor kompis krets men det kommer liksom inte in några nya där.:D
Tacksam för tips // Magnus

Hej!Jag vill dejta en kille med hästgård

Vissa kan inte anklagas för att försöka dölja sina orsaker till att regga sig här i alla fall. :D

Ska bli intressant att se hur den kommentaren mottas!

Ptr

Men sen är det en annan fråga.

Om man nu inte tycker att det som andra tycks uppfatta som manlighet är något som man vill ställa upp på att vara trygg med.

Hur blir det då med tryggheten och manligheten så som andra (tjejer) uppfattar det?

Lyckas inte förklara bättre hur jag menar, hoppas att ni begriper ungefär hur jag menar.

Ptr

Får försöka, med risk för att det blir ännu rörigare!

Om det som av en grupp anses som manligt och man inte vill ställa upp på att vara manlig på det sättet som denna grupp anser vara manligt för att men helt enkelt inte tycker att den typen av manlighet är manligt utan snarare fånig. Hur ska man då vara för att vara trygg i sin manlighet?

Blev det nåt bättre?

Ptr

kl*

Rätt skoj klipp.

Ni hästtjejer känner nog igen er, och för er killar... (så här är det att leva med en hästtjej)

Ett kantstött manligt ego En anonym bekännelse av stallbrudsmake

Jag måste erkänna att jag inte tillhör skaran killar som haft något större behov av att understryka min manlighet. Aldrig har jag tatuerat in några skräckinjagande motiv på mina överarmar, armbrytningstävlingar har jag hållit mig undan. Nej, jag har känt mig rätt trygg i min manlighet ändå. Men nu på senare tid har jag börjat tveka på mig själv. Och jag vet helt säkert att det är frugans och alla andra stalltjejers fel!

Plus och minus med stallbrudar: Missförstå mig rätt! Alla tjejerna i stallet är supertrevliga och jag inser att det finns massor med fördelar att vara gift med en hästtjej. T ex har frugan aldrig något emot när man ska iväg en lördagkväll och se fotboll med grabbarna! Nej, för hon är ändå i stallet och utför sadelvård, tvättar svansen, sorterar schabrak eller ägnar sig åt andra viktiga sysslor som absolut inte kan vänta till dagen därpå.

Och på inga villkor att hon skulle få för sig att gnälla över att det läggs ut för mycket pengar på allehanda teknik prylar, för i jämförelse med de astromiska summorna som spenderas på hästen är det ingenting.

Men, sen finns det nackdelar också och det är just det som är kruxet... Utan problem kan jag aceptera lite hästlukt i bilen (jag jobbar på det iaf), alla sena ankomster - hästfolk tycks nämligen sakna förmågan att hålla tider och lever helt och fullt efter Alfons Åberg devisen "jag ska bara".

Men det faktum att tjejerna i stallet så totalt får mitt manliga ego att sjunka till lägsta nivå, det har jag sannerligen svårt att acceptera! I mitt stilla sinne har jag haft en inre bild av mig själv av en stor, stark, och mycket handlings kraftig individ. Men så kommer man till landet annorlunda (dvs stallet) och självbilden rasar i en faslig fart. Och inte undra på när man där möts av: • tjejer, starka som oxar, som får höbalarna att se ut som flirtkulor när de svingar dem från ett ställe till ett annat • tjejer med E-körkort som utan att blinka fickparkerar det ena ekipaget efter det andra medan man själv har svårt att backa en meter eftersom backsensorerna slås ut så fort trailern häktats på • tjejer som byter däck på bil och trailer fortare än en själv hinner så mycket som lossa första bulten • tjejer som i hög fart störtar från hästryggen ner på marken, slår sig halvt sönder och samman och som utan att blinka raskt hoppar upp på ryggen igen och börjar om från början. Hade det varit fotboll och liknande smällar inträffat hade rött kort tilldelats, båren plockats fram och en lång sjukhusvistelse hade varit att vänta • tjejer som mockar, fyller vattenhinkar, fyller höpåsar samtidigt medan en själv har fullt sjå att utföra sysslorna var för sig

Och skulle man någon gång erbjuda sina tjänster i stallet får man allt som oftast höra att: "Gå en sväng med hunden - det går fortare om jag gör det själv".

Så inte är det annat än rätt att frugan får bära skulden till mitt bristande självförtroende och den pinfärska draken på min högra biceps!

Underbart! Tyvärr är nog sant :o

Mycket ligger i det i alla fall. Alfons Åberg är ju legio.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 652
Senast: Whoever
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 184
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
29 003
Senast: lewellyn
·
E
Hästmänniskan Jag har ett problem som under de senaste veckorna skapat mycket magont. Mycket text att ta sig igenom, tack ni som läser. Blev absolut...
2
Svar
23
· Visningar
4 239

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka