Sv: 12rna del 3
Vad fina alla ser ut att vara! Kul med så mycket bilder
Kl
Just nu känner jag en stark hatkärlek till min grabb...
Av fyra hagar som han har gått i så har han lyckats med bedriften att hoppa över staketet på tre... Och inte för att han vill ur hagen eller bara jäklas, utan för att det är SUPERKUL att hoppa! Och staket utgör perfekta hinder till svårighetsgrad och höjd
.
Igår fick vi ett samtal från hingstbetet där de meddelade att Chicago var på fel sida om staketet; i hagen bredvid. Vi kastade oss iväg och mötte en grupp lugna ettåringar som inte alls var speciellt bekymrade.
Chicago var jätte gosig och pratade mycket och gärna med oss, men när grimman skulle på så försvann han iväg...
Och så fortsatte det hela. I slutändan, när vi - enligt honom - blev jobbiga nog, så hoppade han över till kompisarna...
Här avlade jag för dressyr och fick en fälttävlandshäst. Han är verkligen helt orädd; känslig, lyhörd och vill göra rätt. Men blir aldrig upphetsad och orolig, utan löser det hela gärna på sitt eget sätt.
Ganska häftigt dock att se sin ettåring hoppa en stenvast på 110 cm med ingen taxering och utan större problem komma över.