12:orna del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 3

Jodå det har dom, den heter Flughuva Everglade Equi-Guard® finns i stl xs och s och någon av dem borde väl funka då? :)

Fin han är! Vilken ullig gullig kompis han har:D

Här har ni Silhouette: Sir Oldenburg-Master som trivs på betet:) Som vanligt bilder utan actionO_o

Mattes ögonsten:love:

Vad fina alla ser ut att vara! Kul med så mycket bilder :)

Kl

Just nu känner jag en stark hatkärlek till min grabb...
Av fyra hagar som han har gått i så har han lyckats med bedriften att hoppa över staketet på tre... Och inte för att han vill ur hagen eller bara jäklas, utan för att det är SUPERKUL att hoppa! Och staket utgör perfekta hinder till svårighetsgrad och höjd:banghead:.

Igår fick vi ett samtal från hingstbetet där de meddelade att Chicago var på fel sida om staketet; i hagen bredvid. Vi kastade oss iväg och mötte en grupp lugna ettåringar som inte alls var speciellt bekymrade.
Chicago var jätte gosig och pratade mycket och gärna med oss, men när grimman skulle på så försvann han iväg...

Och så fortsatte det hela. I slutändan, när vi - enligt honom - blev jobbiga nog, så hoppade han över till kompisarna...

Här avlade jag för dressyr och fick en fälttävlandshäst. Han är verkligen helt orädd; känslig, lyhörd och vill göra rätt. Men blir aldrig upphetsad och orolig, utan löser det hela gärna på sitt eget sätt.

Ganska häftigt dock att se sin ettåring hoppa en stenvast på 110 cm med ingen taxering och utan större problem komma över.

JennyJenny Blir operation för min lilla åring, så tyvärr får du släppa ut din själv med de andra. De trodde inte konvalecensen skulle vara så lång så min kommer ev under sensommaren för att hon ska få leka av sig lite... Blir kul att ha en åring på box nån vecka och sen liten hage..:banghead: hon hande ostechondros i hasen, dock god prognos... jag som var nojig över att köra knappa milen till betet.. nu är det 1,5-2 h resa till kliniken.. nu är frågan om man ska ta sällskap med eller köra henne själv... är endast körd med sin mamma när det var fölvisning... hennes temprament kan vara hur cool som helst till att bli helt vansinnig när hon inte är nöjd, blir inte ängslig utan mer förbannad när det inte passar henne..:meh:

Sen tänkte jag försöka hitta en lösdrifts-plats till henne i höst med andra unghästar då hon går miste om minst halva sommaren att få umgås med jämnåriga.. här hemma går hon med sin mamma och en 11 årig valack, inte så leksamma av sig om man frågar henne....:p

Jag som hade sett framemot en sommar med hästar på bete... :banghead: :)

Pratade med betesägaren igår, så hon skulle höra av sig till dig. Hoppas det går bra att släppa in din fröken till resten av flocken!!

602356_10201137349298912_229475394_n.jpg

Min lillprinsessa när livet är som bäst :D

Usch så tråkigt för er Johanna87!:down: Det förstår jag ju att det inte var boxvila ni tänkte er i sommar... Men skönt att ni hade bra prognos i alla fall och kanske ni får en riktigt kort konvalecens så dyker ni upp här ändå till slut :)

Mitt sto går också med äldre hästar och jag har hört mig för lite grann om lösdriftsstall med ungston, men det verkar mest vara för unghingstar som man hör om.

Betesägaren hörde av sig till mig, så nu har vi en plan för hur vi ska få in Ismene på bästa sätt i flocken. Vi släpper in både henne och ponnyn så finns det åtminstone någon som hon känner sen tidigare.

Jag håller tummarna nu för att operationen och konvalecensen går så snabbt och smidigt som möjligt för er :)

KL

Så runda och fina alla hästar börjar se ut nu! Så vuxna :)

Tråkigt med din tjej Johanna87, hoppas allt går bra och att hon läker fort!

Min lilla tjej är ju en liten sladdis gentemot era :D
8 månader gammal idag.

Glimma nyfödd

430075_4503047890357_1199326860_n.jpg

Glimma idag, 8 månader

971622_10201186644524273_436003175_n.jpg

1010246_10201186649124388_828513384_n.jpg

295499_10201180703575753_1491292203_n.jpg

Hon är så söt!

*kl*

Tur lilla Trubbel är snäll med sin olycksstatistik hittills , spola med slangen i näsan (på knappt en stråle ens, givetvis) är inga problem alls. Gulliga måndags ex :love:

Huja huja, allt är bra med mig och minstingen. Han har blivit så himla lugn av sig, även om han och fyraåringen får sina busryck då och då ^^
Det är så härligt att vara med honom nu, han är from som ett litet lamm <3
Vi myser massor i hagen, kliar varandra tills tänderna kommer fram x)

Vi går löst i skogarna om kvällarna och har det trevligt :) Hovarna på honom är super fina nu när han är så duktig med benen igen.
Var lite problem efter kastreringen, men inte så konstigt de gör ju ont :/ Han har inte fått någon infektion eller liknande,
även om såret tagit lite långtid på sig att läka. Allt bra med oss helt enkelt ^^

KL.

Här försöker jag få en ny och snabb tid för återbesöksröntgen. Nu har det gått 5 veckor sen skadan och jag hoppas hovbenet är läkt och vi kan gå in i nästa steg i skadehanteringen än strikt boxvila. Jag har aldrig någonsin haft en häst med fissur/spricka och många säger olika konvalecenstider men att det är en god prognos.

Jag börjar känna mig sliten och önskar bara att få se Lasse i hagen med sina nya vänner innan betesperioden är slut.

Storms mamma fick en fraktur/spricka i carpus. Det gick faktiskt fort för det att läka, dock var hon bara en halv grad halt vid böjprov. Knäppa häst.
Hade henne i mindre grushage hela tiden. Jag håller tummarna för dig och Lasse!

Stackars lilla Trubbel :(
Hur har det gått med såret? Så typiskt när de hamnar på så dumma ställen som är svåra att "plåstra om". Hittade du någon flughuva med nosflärp?

Tycker det är svinsvårt i allmänhet att hitta saker till shettis, så när jag väl hittar något trevligt för jag lite köptvång :D

Hon är så söt!

*kl*

Tur lilla Trubbel är snäll med sin olycksstatistik hittills , spola med slangen i näsan (på knappt en stråle ens, givetvis) är inga problem alls. Gulliga måndags ex :love:

vilken sötnos :D

Tack! :D

KL

Nästa vecka ska vi flytta dem 5 minuters promenadväg till sommarbetet, blir inget direkt kraftigt då mammahäst haft fång och lilla Glimma blir rund som en köttbulle av ingenting. Känner att jag kommer få promenera lillan en del för att hon inte ska svälla upp totalt.

Hur hade ni gjort? Promenerat, och i så fall hur ofta och länge? Hagarna är inte stora så det finns inga direkta ytor att springa på. Har hört att fång på de små är ovanligt men blir lite orolig ändå och vår hovslagare sa att vi ska vara försiktiga. Hon är ju ändå shettis.

Här i Borås har regnperioden börjat.. Tycker lite synd om hästarna som är ute i regnet :( Som tur är har de mycket träd att ta skydd under i hagen så det känns lite bättre i mattehjärtat när det vräker ner på nätterna.

Flugorna låter det faktiskt vara, så jag har inte skaffat någonting ännu.

Tja, det är väl inte vackert, men inte katastrof, vi ser väl vad som händer, jag spolar, Trubban sköter sig finfint och så ser vi vad som händer.

Dom ska iväg på bete imorgon, och släppas ihop med en till shettis, tror det blir kanon :) Mina är inte feta, utan håller hullet bra, men dom håller å andra sidan igång i hagen också, springer och hoppar, busar och har sig. Inga lugna stunder där inte, men till hösten när dom ska kastreras lär jag säkert behöva oroa mig för hullet lite mera...

Jag brukar tänka "gud så skönt att det regnar, nu slipper dom flugorna!" För nog tycker jag att Storm ser mer nöjd och tillfreds ut när hon står i regnet nu på sommaren än mitt på dagen i gassande sol. Vi har en del skog som kan gå in i också. :)

Mina är nöjda i regnet, jag har ju haft dom hemma och kunnat ta in dom, men dom vill inte alls. Och regnar det bara nog mycket så slipper dom ju alla mygg och sånt också!

1006115_655432487804097_1630628966_n.jpg

Min lilla welsh cob Maiden har blivit 1år.
Tycker hon växt på sig bra. Är ca 137cm nu 140 i bak.

Har börjat last träna henne och det var inte populärt från början, men nu går hon in själv och backar ut vid "tillsägelse":)

Hon är lite gå påig och ser mig inte riktigt alltid så vi har tagit hjälp av min kompis som är western tränare med lite ledarskaps övningar. Jätteroligt tycker både Maiden och jag.

Jättefina 1åringar alla har, och fina sommarbilder!
1017419_655432267804119_1840079801_n.jpg

Jättefin tjej du har! Gillar typen :d

KL.
Hollie har nu fått ett sår under ögat, topp med betesägare som är uppmärksamma och meddelar :) Jag var där idag och tvättade rent samt får hon gå med flughuva som täcker såret tills det dragit ihop sig. Alltid ska det vara något med dessa plasthästar O_o

Hon verkar i övrigt må bra och gilla sitt liv i flocken.

1001618_10151488479241344_1968530325_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
882
Senast: Piaff
·
Svar
2 001
· Visningar
98 575
Senast: pepp
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
14 005
Senast: ildiko
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
823
· Visningar
46 419
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt