12:orna del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 3

936332_10201112204150299_2096507558_n.jpg

Min lilla prinsessa :)

Annars gick lastträningen jätterbra men hon är bedrövlig att leda! Funderar på hur jag ska hantera det men det lutar åt lite NH-träning med henne. Någon annan som har problem att leda sin häst eller är det bara jag som har en sån buse?

Hollie har alltid varit snäll, men oförsiktig, så jag kan inte lita på henne när jag leder, tjoff så har jag henne i ryggen! Vilket jag naturligtvis inte tillåter och jobbar med. För oss kommer det bli "lekträning" ca 1gång/månad med NH metoden hos betesägaren, väldigt basic, jag ser det som ett jättebra tillfälle att få hjälp samt tycker det är bra att plocka in beteshästarna då och då och se över dom i samband med detta :)

KL.
Igår var jag och hälsade på Hollie igen, som visserligen är lägst i rang och lite tuggad på, men har kommit in i flocken som väntat och ser ut att må fint!

Hollie och Storm verkar ha funnit varandra nu :D

935711_10151475163506344_1956817939_n.jpg

Vad gulligt att Bukehästarna hittat varandra :D

Här har det varit det värsta ovädret på länge, jag satt & lugnade min ena hund som är åskrädd & var utan sambo & bil. Ville bara kika till hästarna, men så snart det gett sig med åska, hagel & spöregn så åkte vi ut & hittade ett gäng torra men trötta hästar. De har alltså varit duktiga & gått in i sin uppenbart täta skog. Sambon fick fota lite:

Klia knottbett är mysigt
20130609_124524.jpg

Trött & avslappnad tjej
20130609_124818.jpg

Tycker också att det är helt gulligt att två bukehästar blir kompisar, nästan så man blir lite rörd, töntig man är :p

Gillar verkligen din tjej, hon är så fin! :)

Det är något speciellt med Bukefolket & deras hästar :)

Tack så mycket, jag är beredd att hålla med dig där :D

Tack! :)

& verkligen skillnad på din, fin kille, vad är han för sort? :) & vad förväntas han bli för färg? (det kanske är helt självklart, men som den blöta överkörda muffins jag känner mig idag så var det inte det :p )

Han är travare/andalusier :) Färgen är inte så självklar för mig heller, är inte så haj på sånt. Men det står skimmel i passet i alla fall så :D

Vilken spännande korsning! Blir säkert trevlig & fin, inte helt fel med en skimmel heller :)

I Jazzans pass står det gulbrun, vilket för mig är väldigt otydligt, men samtidigt självklart. Hm, ska nog mest gå & lägga mig nu ;)
Kan väl konstatera att just färger inte är min starkaste sida..

Idag vågade jag efter en liten stunds övningar släppa henne i paddocken & hon valde utan tvekan att följa mig framför att beta i kanten :love:
Sen fick hon gå som handhäst när hon & hennes bästis skulle tillbaka till sommarhagen, så mysigt & hon skötte sig strålande :D (var nog mest jag som såg rolig ut: 164cm lång fjutten, barbacka i låångsam skritt på en stor & framförallt bred fredriksborgare :p )

Åh suck, lilla Trubbel har skadat näsvingen, så att det blivit en "bristning" i den. Hur skyddar man det bäst ifrån flugor? Finns det flughuvor som går ner över näsan för shettisar??

Det finns det, kolla H**ks bland annat, dom har fått in en riktigt bra huva som jag är nöjd med! =D

Kolla på Horze, de har iaf bra luvor med flärp. Sen finns det lösa flärpar att köpa också.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
882
Senast: Piaff
·
Svar
2 001
· Visningar
98 575
Senast: pepp
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
14 005
Senast: ildiko
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
823
· Visningar
46 419
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hiss och diss del 5
  • Att hata mat
  • Vad gör vi? Del CCV