12:orna del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 3

Superfin häst verkligen!

Har du tips på några bra markarbetesövningar? Behöver tips till min dam som stegrar sig när hon inte vill backa

Det skulle jag inte fråga om hjälp med på nätet utan faktiskt ta ut en duktig tränare som kan hjälpa dig med saken i verkligheten.
Att dom stegrar kan bero på så många olika saker.

Gud så snygg! Hon måste bli stor, som redan är 137 cm!

Charlotte, Skönt att det gick att täcka med flughuvan. Tycker mig också kunna skymta några gula Stormben i bakgrunden. :D

Tack alla som tycker hon är fin:).

Angående markövningar så är det bättre att ta ut en egen tränare som kan hjälpa dig. Jätteroligt och nyttigt att få lära sig något nytt och märka framgångarna!

Ironwill Jag hoppas hon blir stor. Gärna över 150cm, själv har jag aldrig haft sån liten häst förut, bara haft halvblod tidigare.

Är det någon som ska ställa ut sin 1åring i sommar?

Tack alla som tycker hon är fin:).

Angående markövningar så är det bättre att ta ut en egen tränare som kan hjälpa dig. Jätteroligt och nyttigt att få lära sig något nytt och märka framgångarna!

Ironwill Jag hoppas hon blir stor. Gärna över 150cm, själv har jag aldrig haft sån liten häst förut, bara haft halvblod tidigare.

Är det någon som ska ställa ut sin 1åring i sommar?

Man brukar säga att dom ska vara max 133 som ett år för att bli maxade d-ponnyer. Räknar man på 90% regeln så lär din bli 152 cm i alla fall!

Jag funderar på att ställa den ena utav mina små. Om jag hittar något på lagom avstånd, hittar en finka och kan vara ledig ifrån jobbet, vill säga...

Den andra är för ful, och får stanna hemma :angel:

Nu vet jag ju inte vart du bor, men kom till Köping och Shetlandriks 18/8 så kan jag hälsa på sötisarna :D (och dig med förstås, haha)
För även om den ena är ful (vilket jag har svårt att tro) kan han väl följa med som maskot eller nåt! :p

Jag bor i norrland, ner till köping orkar jag nog inte dra dom är jag rädd. Annars hade jag gärna setts!

(och jo, han är faktiskt ful, på riktigt. Han är iväg på bete nu och betesägaren som hört mig snacka om "den fula" frågade om han verkligen var renrasig?? Men jo, han har papper... )

Åååå gud ja, jag vill också börja lastträna jag!! Han har tydligen åkt tidigare några gånger, men jag vill också träna. Tyvärr är våran vagn inte lastsäker enligt mig och ska renoverad först 1 Juli, men han är ju bara 1, så ingen brådska egentligen men de skulle vara roligt :)

Jag har också fått en guling i hagarna bredvid nu, en ljust black färgad Ölandshäst ^^ Härliga gula färger <3

Vilken fin Cob du har! Nu blev jag lite kär <3

Blev inga vettiga bilder, men bjuder på dom här tre. :)

st98_by_erehsidne-d69bh17.jpg

st3y_by_erehsidne-d69bh61.jpg

Kompisarna

sthl_by_erehsidne-d69bhca.jpg

Är det någon annan som är lika knäpp som jag som inte kan låta bli att sitta och sukta över framtida fästmän åt sin åring? :angel:
Har hittat tre-fyra stycken urfina nya hingstar. Man är ju inte riktigt klok! Jag vet ju inte ens om Storm blir bra nog för att få en egen unge. :p

kamelvarning på min blivande dressyrprinsessa där :D Storm ser ju åtminstonde söt ut även i viloläge :D

Dom är verkligen goa tillsammans.

Hoppas du fick någon bra galopp bild när hela flocken springer; ser mäktigt ut!

Vi mätte dom faktiskt igår, men IW får berätta själv om Storm ;)

Hollie har vuxit och är nu 153cm..

Det är sååååååå skönt att bli kliad! :D

969657_10151499437063562_864742196_n.jpg

Ja just det, min svartbruna lilla fara har äntligen börjat växa lite nu :D
Han är ca 150 fram och 153-154 bak nu när jag mätte honom sist, ca 1 vecka sen :)

Jag får ta ut kameran lite så ni får lite nya bilder på honom, tyvärr så tror jag han gått ner lite i vikt.
De rör ganska mkt på sig så kan ju vara därför och han växer osv, men de är inte så farligt. Man märker skillnaden så fort på de små tycker jag :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
884
Senast: Piaff
·
Svar
2 001
· Visningar
98 575
Senast: pepp
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
14 006
Senast: ildiko
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
823
· Visningar
46 440
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud