12:orna del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 3

Jag tycker båda är supersöta. :love:

Gimlan, Hon är fortfarande runt 127 cm till manken. :) Däremot så har hon blivit mycket grövre den senaste tiden, bredare och mer massa. Kan bero på att hon är lite rund också. :p

Aliah, Tack å hennes vägnar hon går under namnet "Barbiehästen" här i stallet. :D

st7e_by_erehsidne-d69edxr.jpg

Bäst att sova i en hög. Lite roligt att fuxarna sover tillsammans, En guling, en vanlig fuxa och så en svettfux. :D

stormhollie_by_erehsidne-d69ee13.jpg

Närbild på Storms silverman. Är nästan lite olycklig att jag inte döpte henne till Silverspira eller Silverviol nu när hon fick en sån silverman!

st35_by_erehsidne-d69eeej.jpg

Storm och Hollie i lite galopp.
Underbara bilder! Så härligt de ser ut att ha i sommarhagen! :)

Min stackars Orion ska bli en den på torsdag. Mycket tidigare än jag tänkt från början, men jag har tyvärr inte fått tag på något hingstbete och han är såpass intresserad av flickor redan att jag inte vågar ha honom hemma som hingst. Han är fortfarande mycket snäll dock, illa plutten. Så snart får han gå på bete med hela familjen och inte bara med storebror.

orion_sommar_zps89bd4af2.jpg

Dom har det så bra så!

Trist att du inte hittat hingstbete, synd att du inte håller till häromkring, här finns det även ett superfint bete för småhingstarna. :)

Är det någon annan som är lika knäpp som jag som inte kan låta bli att sitta och sukta över framtida fästmän åt sin åring? :angel:
Har hittat tre-fyra stycken urfina nya hingstar. Man är ju inte riktigt klok! Jag vet ju inte ens om Storm blir bra nog för att få en egen unge. :p

Här är en till som också redan har hittat flera fina hingstar...;)
Men, men vi får nog ta och lugna oss! Fast det är alltid roligt att titta efter fina hingstar!

hon ser verkligen ut som en barbiehäst! Vackra lilla Storm!

Jag minns namnspekulationerna, och Silverviol röstade jag för :D

Härliga bilder! Är det morganhästen som sover brevid våra? Oväntat så nära Hollie hehe.

Aladdin kul med bilder på Orion! han är jättefin! Kommer han kastreras hemma lr klinik?

kul med bilder på Orion! han är jättefin! Kommer han kastreras hemma lr klinik?
Tack! :) Han kommer att kastreras på klinik. Har tidigare kastrerat hemma (3 ggr) men kommer inte göra det igen då alla fått infektion i såret även om jag varit jättenoga. Så hädanefter blir det klinik. Hoppas att vi slipper infektion, det är väl inte optimalt att göra det nu men veterinären trodde inte att det är någon fara så länge man inte gör det i rötmånaden. Och hans kulor är så små och söta så det kanske inte blir så stort ingrepp. :D

Haha vilken min!:D
Behåller hon flugluvan på? Jag tycker att flugorna är mer på Silhouette än på de andra hästarna på betet, det kanske beror på hennes mörka färg, har jag läst ngnstans. Vill ju inte hon ska få ögoninflammation. Vilken storlek har du på Hollie?

Underbara bilder! Så härligt de ser ut att ha i sommarhagen! :)

Min stackars Orion ska bli en den på torsdag. Mycket tidigare än jag tänkt från början, men jag har tyvärr inte fått tag på något hingstbete och han är såpass intresserad av flickor redan att jag inte vågar ha honom hemma som hingst. Han är fortfarande mycket snäll dock, illa plutten. Så snart får han gå på bete med hela familjen och inte bara med storebror.

orion_sommar_zps89bd4af2.jpg

Vad fin han är :love:

Haha vilken min!:D
Behåller hon flugluvan på? Jag tycker att flugorna är mer på Silhouette än på de andra hästarna på betet, det kanske beror på hennes mörka färg, har jag läst ngnstans. Vill ju inte hon ska få ögoninflammation. Vilken storlek har du på Hollie?

Jadå ännu sitter huvan på iaf :D

Jag har också hört att flugorna dras mer till mörkare hästar, dom blir varmare. Om det är en skröna eller ej vet jag inte. Hollie har inte alls varit så angripen dock utan gjort sig illa under ögat, så för att flugorna ska lämna såret ifred får hon bära huva tills det har dragit ihop sig tillräckligt.
Denna huva drar du bara på och sitter således kvar bättre, hon har cob storlek, passar perfekt nu förutom hennes långa öron som får lite trångt, tänkte klippa hål där :)

Aladdin tycker du gör rätt som väljer kliniken nu! Att få infektion efter kastrering på hemmaplan verkar vara mer en regel än undantag tyvärr.. våra 2åringar fick det också och det tog låååång tid att läka.

KL.
Fick denna bild av IW imorse, det tar på krafterna att leva vildhästliv :D

970175_10151492042231344_2120026636_n.jpg

Hennes mor är dräktig igen, så nästa år väntas ett litet småsyskon, hurra! :love:

Oj!. Vilka fina bilder alla har lagt upp på sina fina hästar :).

Här är allr bra, min lilla ligist är i växtfas just nu så här inga rättvisa bilder på honom som i helkropp, men lägger upp en huvud bild imorgon fm. ;)

Han har det riktigt gott på betet med sina 3 st hingst-kompisar ( 2 st 2-åringar och 1 st 1-åring) och alla kommer så bra överens! . :)

Just nu håller jag och stallägaren på med att stänga en ny hage åt dem som de flyttar ner till i slutet av veckan. ;)

Snark vad skönt det serr ut att vara :)

KL: Nu har mammahäst åkt iväg till sin nya fodervärd, lillprinsessan kunde inte ha brytt sig mindre så det känns ju skönt, hon har knappt gnäggat efter sin mor ens. Tyvärr har hon dock lyckats skrapa upp ett ganska stort sår på höger bakknä så nu blir det att försöka hålla det rent från flugor.. Vilket inte är det lättaste i den här värmen..

Hon är så fantastiskt FIN och charmig!

Tack å hennes vägnar. Jag är trots allt väldigt glad i henne. :love:

Haha Hollie är en aaaaning större ;)

Bara en sissådär 25 cm. :D

hon ser verkligen ut som en barbiehäst! Vackra lilla Storm!

Jag minns namnspekulationerna, och Silverviol röstade jag för :D

Härliga bilder! Är det morganhästen som sover brevid våra? Oväntat så nära Hollie hehe.

Ja, Silverviol hade passat hur bra som helst. Men Storm är kort och bra det också. Har ju Stellas första bokstäver och så. :)

Det är morganhästen som ligger och sover med våra! Storms bästa plastmorsa. ;) Den och PRENordsvensken.

Här är en till som också redan har hittat flera fina hingstar...;)
Men, men vi får nog ta och lugna oss! Fast det är alltid roligt att titta efter fina hingstar!

Det är hur roligt som helst. Har utsett en ursnygg som förstaval redan. :cautious: :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
884
Senast: Piaff
·
Svar
2 001
· Visningar
98 575
Senast: pepp
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
14 018
Senast: ildiko
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
823
· Visningar
46 442
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud