Stora shoppingtråden III

Hur är haglunds 50 g med linerfunktion i passform? Min nordsvenska dam behöver täcken som rymmer lite djupare bog och bredare halsbas men är nyfiken på det där täcket iom v-knäppningen, större svanslapp och bättre pris än mina amigo bravo.
Det är precis det täcket jag köpt, men har ju inte provat det än eftersom hästen är i Portugal. I butiken sa de att det är gott om plats för lite grövre bog när de hörde att det var till en lusitano (men jag tycker iofs inte att våra lusitanos har särskilt kraftiga bogar)

Det är precis det täcket jag köpt, men har ju inte provat det än eftersom hästen är i Portugal. I butiken sa de att det är gott om plats för lite grövre bog när de hörde att det var till en lusitano (men jag tycker iofs inte att våra lusitanos har särskilt kraftiga bogar)
Nä, min dam är rätt smäcker men har djupet så är just "kväv"risken när de betar som jag undrar över. Men tänker att jag får väl köpa ett och prova. I vår snålblåst här nere så räcker inte amigos svanslapp till riktigt.

Jag har köpt långtyglar 6m då hästen ofta arbetas från marken. De får nog vänta med att användas dock då hon är extremt explosiv efter 4v ”vila” (rehabschema efter veterinär) men så småningom så 😊

IMG_9864.webp

I somras köpte jag Haglunds flugtäcke med regnrygg. Det är ingen höjdare. Håller inte tätt ens för lätt regn-häst är mer torr under sitt Rambo hoody🙄. Dessutom åker det snett oavsett hur jag gör. Så det var ingen vinnare. Förra vintern beställde jag deras innetäcke med teddyfoder och det var jättefint! Dock pyttelitet i storlek så skickade tillbaka. Hittade sen ett innetäcke för halva priset på hööks så provade aldrig i större storlek.

I somras köpte jag Haglunds flugtäcke med regnrygg. Det är ingen höjdare. Håller inte tätt ens för lätt regn-häst är mer torr under sitt Rambo hoody🙄. Dessutom åker det snett oavsett hur jag gör. Så det var ingen vinnare. Förra vintern beställde jag deras innetäcke med teddyfoder och det var jättefint! Dock pyttelitet i storlek så skickade tillbaka. Hittade sen ett innetäcke för halva priset på hööks så provade aldrig i större storlek.
Tack gör varningen om kombitäcket, hade tänkt köpa ett sånt till sommaren. Får hoppas att de kommer in på Gekås igen istället!

Tack gör varningen om kombitäcket, hade tänkt köpa ett sånt till sommaren. Får hoppas att de kommer in på Gekås igen istället!
Här funkade täcket jättebra, satt stadigt och höll ryggen torr. Använde inte halsen dock, så vet inte hur det eventuellt påverkar. Behövde dock gå upp en storlek. Fler i stallet som hade och var nöjda.

Samma med ett par flugtäcken från Haglunds som jag köpte för flera år sedan. De åkte snett hela tiden på båda hästarna trots olika kroppsform. Så det kommer jag inte köpa igen.

Jag köpte kombitäcket på Gekås i somras. Passar helt ok i kroppen men halsdelen hade jag nog behövt 2 storlekar större på för att det skulle funka bra. Men det kanske bara är min häst som är konstigt byggd

Jag köpte kombitäcket på Gekås i somras. Passar helt ok i kroppen men halsdelen hade jag nog behövt 2 storlekar större på för att det skulle funka bra. Men det kanske bara är min häst som är konstigt byggd
Ponnyn har mycket kropp och tunn hals iaf just nu, så då borde det funka :D har ett microfleece från one horse som sitter bra på honom.

Hagboots uppdatering:
Vi har haft plusgrader hela förra veckan så hästen fick ha Armabootsen på sig. Missade att byta till Hansbobootsen när det blev minusgrader igen och nu ser de ut så här 😫
Arma tål bara några få minusgrader.
Det har varit ca -7 till -11 grader de senaste dagarna. Tycker de borde hålla bättre än så.

IMG_9470.webp

Hagboots uppdatering:
Vi har haft plusgrader hela förra veckan så hästen fick ha Armabootsen på sig. Missade att byta till Hansbobootsen när det blev minusgrader igen och nu ser de ut så här 😫
Arma tål bara några få minusgrader.
Det har varit ca -7 till -11 grader de senaste dagarna. Tycker de borde hålla bättre än så.

Visa bifogad fil 161239
Dåligt! Borde väl gå att reklamera egentligen?

Jag har äntligen hittat en luva med tillräckligt långa öron åt B, har även införskaffat en uppsättning benlindor, inte för att hon lindas till vardags men det känns ändå som en bra grej att ha liggande.

Köpt en redig westernsadel av bra kvalité. Så in på stadsmissionen och köpa skor som liknar cowboy boots för att ha en så stor kilklack som möjligt 🤠 👢western here we come!

Nej men sadeln är tänkt att användas på längre ritter såsom tiveden med flera och då behöver man en bra sadel för packning osv. 🐴

Jag har äntligen hittat en luva med tillräckligt långa öron åt B, har även införskaffat en uppsättning benlindor, inte för att hon lindas till vardags men det känns ändå som en bra grej att ha liggande.
Vad är det för luva? Min har gigantiska öron som inte passar i någon 😮‍💨

Jag har köpt ett par nya stövlar. Ett par gigolo från the Nooh Nooh.
Eftersom jag köpte ett träns från The Equimist (samma bolag) så fick man chansen att köpa ett par stövlar till 50% rabatt.
Har ridit i dem 2 ggr och förutom att det känns lite annorlunda med mjuka stövlar när man är dressyrryttare så är de jättesköna. Jag har breda vader så alltid svårt att hitta stövlar som passar. Köpte 38 low 4 och de sitter som en smäck.
Ser framemot att inte behöva smörja hahaha

Jag har ett Finesseträns som jag är väldigt missnöjd med pga usel kvalitet på lädret.
Köpte ett från The Equemist i höstas som jag älskar. Underbar läderkvalitet och sitter fantastiskt bra på hästens huvud.
Köpte ett brunt med achen men ville gärna ha ett remont också.
De hade en drive där man fick skicka in bla Finesseträns och få 50% rabatt på deras träns.
Jag var lite för sen men mailade till dem och frågade.
Det var inga problem! Jag fick en rabattkod direkt plus att de skickar en returpåse för Finessetränset!😍
Jag har varit på väg att slänga det eftersom jag inte ville sälja sån skit men detta var ju helt super för mig!🤩
Valde till pannband i klinker.

Bifogade filer

• IMG_4949.webp
    IMG_4949.webp
    30,4 KB · Visningar: 74

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
1 865
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket... 6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 723
Senast: Fibusen
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 107
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 018
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Tandutdragning komplikationer