Stora shoppingtråden III

Har gett mig själv köpstopp 2025, både när det gäller mig själv och Ärtan. Måste spara pengar 😅
Förbrukningsgrejer får dock köpas så har fyllt på med pälsglans. Min absoluta favorit, luktar underbart, fungerar väldigt bra och så fin flaska 😍
Har en liten sprayflaska i ryktlådan dom jag fyller på.
Visa bifogad fil 160424
Den ska jag prova, är konstant på pälsglans-jakt. Dock är jag supernöjd med senaste jag köpte, Fiebings Satin Sheen. Luktar i evigheter och glattheten funkar kanon.

Storlekarna (eller åtminstone passformen) varierar absolut en del mellan olika modeller.

Jag bor i min (eller snarare mina, jag har två) Urban Stretch höst, vår och vinter. Men då kompletterar jag med liner när det blir kallare. Rime tycker jag ser liknande ut i designen, vilket skulle innebära att den är ganska normal, varken slimmad eller rymlig.
Hur varm är urban stretch? Funderar på att önska mig en i födelsedagspresent. Bor i dk så mer vått och fuktigt än rejält med minusgrader. Vill inte ha en alltför varm vinterjacka för då blir det för varmt att rida i den.

Hur varm är urban stretch? Funderar på att önska mig en i födelsedagspresent. Bor i dk så mer vått och fuktigt än rejält med minusgrader. Vill inte ha en alltför varm vinterjacka för då blir det för varmt att rida i den.

Tycker den är alldeles lagom för Västkusten och gillar att man kan komplettera med liner om det blir fler minusgrader. I år har jag inte behövt sätta in någon liner men jag har oftast en tunn tröja plus ett mellanlager under, speciellt när det är blåsigt.

Jag klarar mig med den + fleece under vid uteritter om det är runt +5°C (om jag inte bara skrittar såklart, då behöver jag ha mer på mig). Runt nollan har jag dunväst också, och är det minusgrader brukar jag sätta i en liner. Idag hade jag vanliga ridbyxor, underställströja, fleece och kappan+liner när jag red fram i ridhuset i ca -3°C. Tog av kappan med linern efter en stund. Hade jag bara haft "skalet" hade jag nog kunnat ha den hela passet. Tycker den andas bra! Tjockleken känns nånstans som ett 50-100g hästtäcke, skulle jag nog säga.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 062
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 577
Senast: Fibusen
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 051
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 860
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka