Stora shoppingtråden III

Har gett mig själv köpstopp 2025, både när det gäller mig själv och Ärtan. Måste spara pengar 😅
Förbrukningsgrejer får dock köpas så har fyllt på med pälsglans. Min absoluta favorit, luktar underbart, fungerar väldigt bra och så fin flaska 😍
Har en liten sprayflaska i ryktlådan dom jag fyller på.
Visa bifogad fil 160424
Den ska jag prova, är konstant på pälsglans-jakt. Dock är jag supernöjd med senaste jag köpte, Fiebings Satin Sheen. Luktar i evigheter och glattheten funkar kanon.

Fick köpt 2 par hagboots idag. Jag hade tydligen lyckats tappa bort alla mina :confused:

Gissar att de dyker upp nu när jag köpt (och börjat använda) nya

Storlekarna (eller åtminstone passformen) varierar absolut en del mellan olika modeller.

Jag bor i min (eller snarare mina, jag har två) Urban Stretch höst, vår och vinter. Men då kompletterar jag med liner när det blir kallare. Rime tycker jag ser liknande ut i designen, vilket skulle innebära att den är ganska normal, varken slimmad eller rymlig.
Hur varm är urban stretch? Funderar på att önska mig en i födelsedagspresent. Bor i dk så mer vått och fuktigt än rejält med minusgrader. Vill inte ha en alltför varm vinterjacka för då blir det för varmt att rida i den.

Hur varm är urban stretch? Funderar på att önska mig en i födelsedagspresent. Bor i dk så mer vått och fuktigt än rejält med minusgrader. Vill inte ha en alltför varm vinterjacka för då blir det för varmt att rida i den.

Tycker den är alldeles lagom för Västkusten och gillar att man kan komplettera med liner om det blir fler minusgrader. I år har jag inte behövt sätta in någon liner men jag har oftast en tunn tröja plus ett mellanlager under, speciellt när det är blåsigt.

Jag klarar mig med den + fleece under vid uteritter om det är runt +5°C (om jag inte bara skrittar såklart, då behöver jag ha mer på mig). Runt nollan har jag dunväst också, och är det minusgrader brukar jag sätta i en liner. Idag hade jag vanliga ridbyxor, underställströja, fleece och kappan+liner när jag red fram i ridhuset i ca -3°C. Tog av kappan med linern efter en stund. Hade jag bara haft "skalet" hade jag nog kunnat ha den hela passet. Tycker den andas bra! Tjockleken känns nånstans som ett 50-100g hästtäcke, skulle jag nog säga.

Beställde från Hööks på bf, först tog det lång tid att få varorna och nu tog det lång tid för dem att registrera returen :banghead: nu efter tre veckor fick jag att de hanterat min retur. han få mejl från Klarna, då jag valde att pausa betalningen tills genomförd retur.

Var det någon här som testat källkvist-täcket, i första hand det i 1200 den? Är det bra, håller det regn? Jag kommer passera Ridersport imorgon, funderar på om det inte är nödvändigt med en paus där. Man ska inte köra bil för länge i taget. Det är viktigt att sträcka på benen.

Var det någon här som testat källkvist-täcket, i första hand det i 1200 den? Är det bra, håller det regn? Jag kommer passera Ridersport imorgon, funderar på om det inte är nödvändigt med en paus där. Man ska inte köra bil för länge i taget. Det är viktigt att sträcka på benen.
Lite OT men jag har hört väldigt bra om Haglundstäcket från dem. Funderar på att själva åka inom och köpa det någon dag:up:

Lite OT men jag har hört väldigt bra om Haglundstäcket från dem. Funderar på att själva åka inom och köpa det någon dag:up:
Jag har varsitt 50g Haglunds till ponnyn och gammeltanten. Är mycket nöjd med dem, håller toppen i regntväder, bra passform och lätta att hantera.
Ponnyn har deras gamla basicvariant som de reade ut i somras och tanten har det gröna med guldspännen.

Vet inte vad mitt Haglunds-täcket är i den men jag har ett 50 gram som köptes nog förra året på rea och jag är positivt överraskad. Du kan ju köra inom mina hästar på vägen o se :angel:

Alltså bett är så himmelens dyrt men efter att ha tänkt i en evighet att Dio vill ha ett Trust innosense vanligt rakt bett eftersom han verkligen gillar sitt pelham har jag till slut beställt ett. Har letat begagnat i en evighet men inte hittat nåt i rätt storlek. Och så har jag hittat ett begagnat babysprengerpelham med liten port till Zacke. Han lägger ibland tungan över bettet när han blir spänd på tävling och jag tror även han gillar aurigan bättre än det han har nu.

Annars är min plan att inte tokshoppa i år heller. Tror jag handlade prylar för under 5.000:- förra året och det är nog nån sorts rekord.
Min gillar ju raka gummibett (Nova med lösa ringar är absoluta favoriten hos damen). Köpte ett Trust Innosense med parerstänger för jag tänkte det skulle bli mer stabilt då jag rider denna häst utan nosgrimma, men alltså jag blev SÅ besviken på bettet när jag fick hem det så det åkte på retur illa kvickt! 😳

Min gillar ju raka gummibett (Nova med lösa ringar är absoluta favoriten hos damen). Köpte ett Trust Innosense med parerstänger för jag tänkte det skulle bli mer stabilt då jag rider denna häst utan nosgrimma, men alltså jag blev SÅ besviken på bettet när jag fick hem det så det åkte på retur illa kvickt! 😳
Nämen, vad var knas? Jag gillar verkligen båda mina.. Hsr ett babypelham sen innan också nu detta som är ett vanligt rakt med lösa ringar.

Den hade ojämna kanter i plasten som skulle ha behövt slipas bort, och kändes väldigt tung och otymplig, tror inte hon skulle ha gillat det och kändes inte värt att lägga 1200 kr på den då 😔

Var denna:

https://horseonline.se/hastutrustning/bett/fullcheek/trust-fullcheek-flexi-soft-4/
Nämen så ska det verkligen inte vara. Det har jag råkat ut för med ett Bombersbett. Var ett med lockup och mittdelen var nåt fruktansvärt vass så det åkte tillbaka asap. Även skickat tillbaka ett Fager för att det hade vassheter just I lederna..

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
1 864
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket... 6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 723
Senast: Fibusen
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 107
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 018
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka