Stora shoppingtråden III

Var inom hööks idag och det enda jag köpte på rean var ett par sneakers. Behövde nya stigläder och köpte Fairfields med nylonkärna. Tyckte inte direkt det var nån skillnad mot de dyrare JH collection. Har haft Lippos nu men de är så slitna att nylonet tittat fram😅.

Var förbi och hämtade foder idag, dom hade Amigo Walker täcke på Rea. Så kände mig tvungen att köpa :angel: har viljat ha ett sånt länge för longering. Dock passade det inte i M så måste byta till L

307479_BL_SI_1.jpg

Precis som ovanstående tycker jag att Hööks vax varit bäst av de jag testat, köpte billigare på Jula som inte alls var lika bra. Även testat någon annan variant men nu håller jag mig till Hööks vax.

Hur smörjer du in det? Fingrarna kommer jag inte klara av @Ninnurur. Jag var ett barn vars föräldrar inte kan minnas jag någonsin ens lärde mig äta med händerna, satt med dem i luften tills de torkat av mig vid minsta kladd och det sitter i fortfarande :laugh:

Köpte fodrade ridtights (covalliero) på granngården för 2 veckor sen typ och använde dom igår och idag. Så sköna och sitter kvar på plats.
En del tights vill glida eller vika sig i midjan för mig.

Var förbi och hämtade foder idag, dom hade Amigo Walker täcke på Rea. Så kände mig tvungen att köpa :angel: har viljat ha ett sånt länge för longering. Dock passade det inte i M så måste byta till L

307479_BL_SI_1.jpg
Har använt walker täcke i många år. Perfekt för longering, promenader och barbackaritter😇 Du kommer säkert inte vara missnöjd!

Har klickat hem HWs nya ”easy layer”, ett 400g innertäcke med hals som också kan användas som liner.
Nelly gillar att kläs varmt och jag har länge velat ha ett alternativ som är lite varmare. Hon har 300g liner i sitt 100g rambotäcke stor del av vintern, och blir det jättekallt brukar jag sätta den linern i ett 250g täcke. Blir bra nu att enkelt kunna göra rambotäcket till 500g och vid rejäl kyla få till 650g👍

Funderade först på den vanliga 400g linern men det här kändes mer användbart iom att man kan använda som innertäcke enbart om man vill.

Den här easy linern kan man ju till och med ha en liner i om man vill ha tre lager, men det känns som att det blir väldigt klumpigt🤪

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
988
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 412
Senast: Fibusen
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 048
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 842
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka