12:orna del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 3

:D Hollie älskar att trycka mulen på mjuka saker!! Katter, hundar och nu Storm hehe!

dom är för mysiga tillsammans!

Hennes sår ser ut att ha läkt fint om än lite knölig O_o

Idag har Mr.lilleman haft träns och bett på sig för första gången, hittade nämligen ett litet bett som skulle passa honom och vips så var det på. Det tog inte mer än 2min så slutade han gapa, så han fick tid att känna på det sedan var de inga problem. Han tuggade inte alls på det egentligen, bara när han fick godis i munnen ;) Han verkade nöjd med livet som vanligt.

Vad duktig din kille verkar ha varit! :)

Och vilka fina bilder ni har lagt upp!.

*kl*

Min lille prins går på betet och har det gott med sina kompisar, men vi har också lasttränat ca. 2-3 gånger och hän är jätte duktig, kan skicka in honom på både brett och smalt och han står så snällt så! :). Han åkte lite som fölunge, först till bete och sedan med mamma till och från seminstationen och mamman är väldigt lugn och trygg i transporten.

Tränade lite lastning idag och lyckades knäppa denna bilden på honom innan vi traskade ner till hagen igen :)

eq2jio.jpg

Härligt när lastträning går bra! Kan knappt vänta tills våran transport är renoverad så jag kan lastträna både Lilleman och Unghästen :)
Din pojk verkar ha varit lika duktig! Men med lastträningen då, härligt när det går bra och framåt!

Testade här om kvällen att lägga min skjorta över ryggen på honom, en liten vane sak då han är lite fjantig med sånt. Vilket han var nu också, men andra gången stod han relativt stilla. Så det ska vi träna mer med senare så jag kan lägga tömkörningshjord på honom senare när vi kommer till den punkten :)

Idag har Mr.lilleman haft träns och bett på sig för första gången, hittade nämligen ett litet bett som skulle passa honom och vips så var det på. Det tog inte mer än 2min så slutade han gapa, så han fick tid att känna på det sedan var de inga problem. Han tuggade inte alls på det egentligen, bara när han fick godis i munnen ;) Han verkade nöjd med livet som vanligt.

Kul när det fungerar så bra!

Åh jag skulle vilja börja med träns och bett på Storm i sommar. Måste bara hitta ett träns som passar henne. Sadel är ju nemas problemas, så hon ska få bära sadelväskor nästa gång hon har den på sig, här ska det vänjas ordentligt! :D

Tack å hennes vägnar!

Charlottee, Det märks! Storm verkar dessutom vara den som är mest accepterande, så hon får utstå det mest. :p

Vilken fining, och kul att lastträningen gick bra.. Det är nånting vi också borde träna på, men jag tror vi ska vänta med det tills babyn tittat ut :D

Kul när det fungerar så bra!

Åh jag skulle vilja börja med träns och bett på Storm i sommar. Måste bara hitta ett träns som passar henne. Sadel är ju nemas problemas, så hon ska få bära sadelväskor nästa gång hon har den på sig, här ska det vänjas ordentligt! :D

Ja visst är det kul! Tur pållen min har storlek Liten Cob, hade nämligen ett gammalt cob träns jag kunde spänna till längst upp så det passade precis på honom :) Så nu när kvällen kom och jag hade ett toppen ridpass med unghästen kunde jag inte låta bli. Tränade lite med en skjorta, det går dock så fort för honom att förstå när man sätter igång så det blev ett kort pass på 5min sedan var skjortan inte farlig att ha på Hals/rygg/rumpa längre ^^

Får träna med sadel någon annan gång, för som du sa, här ska det vänjas ordentligt! :D

Och ja jag har sagt det förut men säger det igen, Storm är så söt att man blir sjuk av att inte kolla på henne en gång varje dag eller så. Mer foton till folket! :love:

Ja Storm har nog ett ponny storlek, men på innersta hålen än så länge. Tänkte vänta ett tag till faktiskt. :)

Skönt att han vänjer sig snabbt!

Haha, då får jag väl bjuda på en bild till. :love:

storm2_by_erehsidne-d6ac54g.png

Åh vad fina ni är, jag är så glad att du har Storm hon kommer finnas vid din sida tills du är pensionär :love:

Nepp, du kommer att ha ett så välbetalt jobb att du går i pension vid 55 :) Det tänkte i alla fall jag ha :)

Lillprinsessan blev verkad idag samt blev transporttränad av min duktiga lillasyster. Allt gick hur bra som hellst och jag är så stolt över min fina flicka. Hon är envis som synden men snäll som en lammunge :P

Insekterna här gör hästarna som galna. Vad använder ni för insektmedel? :)

Haha gud vad söt bild :')

Kan tänka mig att Storm är en riktig gosing. Förr när Cash inte var så PEPP på att komma ut och röra på sig kunde jag också sätta mig vid honom när han låg ner, men nu springer han till mig så fort jag går in i hagen, alltså reser på sig innan jag ens hinner komma fram till honom om han ligger ner x( Meeen inget att klaga över egentligen (A) han vill ju vara med mig så ;D

Bild på dagens duktigaste;
1044671_10151668401088094_1542763834_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
884
Senast: Piaff
·
Svar
2 001
· Visningar
98 575
Senast: pepp
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
14 006
Senast: ildiko
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
823
· Visningar
46 440
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud