12:orna del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 3

Och så en exteriörbild. Hon växer så himla roligt just nu. :p

extr_by_erehsidne-d6aruot.jpg

KL.
Om man tycker Storm är underbar på kort, skulle ni se henne i verkligheten!! Hon har en fantastisk utstrålning!

Tack för korten IW, här kommer några på Hollie som för ovanlighetens var en riktig poser idag :D

Hon har väl alltid varit överbyggd, men har dragit i växtfas nu igen, hur långa ben tänker hon få?? sluuuta växaaaaaaaa!

Men jag är så glad i min fina Hollie, vill bara snabbspola fram i tiden och det är dags för inridning.

1043999_10151509019211344_156071088_n.jpg

1045221_10151509052556344_1876644940_n.jpg

Oooo vad fina bilder ni tagit på de små livet :D

Min plutt njuter av livet på sommarbete, stod och myste med honom i säkert två timmar efter regnet slutat ösa ner.
Det kliar så förbaskat mellan öronen förstår ni ;) Så matte har varit klistolpe idag.
Jag måste skärpa mig och börja ta lite bilder på honom också ju :)

Ut med kameran och plåta bara :D

Vore kul om fler fick till uppställda sidobilder på era åringar? Det är intressant att se hur dom växer :)

Va fin Hollie är.

Fredrik ser också ut som hon gör i bak. Han är 157 hög och jag har inte ens velat mäta röven på honom ännu. Han kommer antagligen växa ifrån den höjden jag vill ha på honom.

Ut med kameran och plåta bara :D

Vore kul om fler fick till uppställda sidobilder på era åringar? Det är intressant att se hur dom växer :)

Såhär såg Stig ut samma dag som han åkte till Finland (9 juni). Lite för tunn men nu är han kastrerad och har fått plockat vargtänderna så nu ska han nog biffa på sig.

994147_582634041781967_884195121_n.jpg

998132_582634031781968_31738537_n.jpg

Stig :love:

Holly är oxå himla fin!

Et kul å "se" dig igen!! Var tog mamman vägen? Minns henne :-) kul att du har kvar avkomman!

Storm är oxå himla söt, liten tjockis på bete ;-) hihi

Mamma häst såldes till en tjej som bor cirka ½ km från oss. Jätte skönt att kunna åka förbi och se att hon har det bra och att tjejen är mån om henne.

Jag är jätte nöjd med Fredrik. Idag kom en ny hovslagare. Han har vevat och varit lite osäker vid verkning men fick idag beröm att han var en av de trevligaste åringar han verkat. Stod som ett ljus.

Otroligt vacker färg! :d

KL
Idag var jag så nöjd med min lille häst. Tog en kort promenad på 10 minuter från de andra hästarna och han var framåt och nyfiken. Nosade lite på "läskiga" saker som dök upp också. Man märker att han tycker att saker som tex traktorer och paraplyer är läskiga men han ska ändå lukta (och helst smaka) på det. Om någon tycker att detta är att ha för bråttom så kan jag tillägga att det bara var 10 minuter och jag har bara promenerat med honom två gånger på två månader och bara en av gångerna (idag) var han ensam. ;)
Jag ska se till att ta en uppställd bild någon dag, är kul att se hur dom växer. :)
3c119a1adf3511e2b30422000aaa0585_7.jpg

Tänkte hänga med i den här tråden också då russflocken här hemma har utökats med 2 hingstar födda -12. Båda födda på Lojsta Hed efter Tyfon.

Mr Melwin u. Töa ue. Junisorken

Mr Milton u. Majvi ue. Juventus

(Ignorera de två svarta tjockisarna, vi jobbar på det:p)

Ngt eftersatta och totalt ohanterade, tog dryga timmen bara att få på grimmor och lasta, men det ska nog bli bra!

Troligtvis blir det så att de körs in och visas på unghingstrådgivningen och sen ev. säljs.
Melwin (den bruna) har redan visat på en snabbhet i traven som nog gör att han kan bli en trevlig travponny!

Sen en vecka tillbaka är Orion valack! :) Allt har gått så bra, bara att leda honom in i transporten, står så fint den nästan 2 timmar långa resan till kliniken. Väl där går han snällt in på kliniken, det enda han gör är att stanna vid varje box vi går förbi, välver huvudet och brummar, sen går han vidare till boxen han blivit tilldelad. Lämnar honom där för operation och några timmar senare när han är vaken så lastar vi och åker hem som om ingenting hänt.

Verkar inte som om han ens märkt att han blivit kastrerad, han har inte haft ont alls och allt har gått så smidigt, dock börjar han få lite spring i benen och tycker att det är tråkigt att gå ensam i liten hage men snart blir det stort bete även för honom. Han är en drömhäst, så underbart temperament. :love:

Jasså, en dubbelgångare :D Gloria är på bete i Flen, södermanland och bor till vardags hemma mellan katrineholm/vingåker, södermanland så det är nog inte hon hoppas jag :p

Knapplån

Vad roligt att se & läsa uppdateringar från alla! :D

För oss har det på senaste mest varit krångel med vilket bete de ska gå på då den första hagen är nerbetad, så de går tillfälligt i en del av sin vinterhage nu :meh: Men ska byta hage ikväll till en helt underbar sommarhage som kommer att räcka hela sommaren & tills de får gå tillbaka till lösdriften för hösten.

Jazza har fått vara lös en del, vi har gått promenader, "prasseltränat", miljötränat & så i veckan var det dags för verkning, då var hon sitt galnaste(dryg för att vara henne, men fortf hanterbar). Jag var nämligen stressad när jag hämtade henne, så då kunde man inte stå still & bli verkad, då blev jag mer stressad för hovis skull, blev inte bättre förrän jag lyckats lugna ner mig, jag & mina överkänsliga djur :banghead:

Men när jag efter verkningen pysslade med tvätt & tjärning av hovarna så försökte hon bara två gånger, jag sa till henne, var lugn & konsekvent & sen var hon lugn & duktig igen.
Passade på att öva upp mina friserings-talanger (som inte existerar), men såhär såg hon ut efter det:
20130626_193845-1.jpg

Vilken läcker fläta det blev med de olika färgerna på manen :love:

Åhh tack! :)
Men det är tur att bilden är från lite avstånd, jag har varken talang, kam eller pälsglans :p
Men tänkte öva, för det kan behövas med tanke på hur mycket man hon har redan nu.

1010666_662209607126385_1357530520_n.jpg

1005403_662209800459699_46523334_n.jpg

1004437_662210473792965_848070945_n.jpg

Har äntligen lyckas ta lite action bilder när hon inte står och sover!

Fortsätter att last träna henne lite. Hon åkte första gången igår ca 500m. Hon tyckte det var ganska läskigt och var uppstressad. Men lugn och fin så fort vi öppnade luckan. Hoppas hon lugnar ner sig lite innan vi ska åka på utställningen. Det är den vi tränar för.:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
882
Senast: Piaff
·
Svar
2 001
· Visningar
98 575
Senast: pepp
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
14 005
Senast: ildiko
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
823
· Visningar
46 409
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar