Sv: 12rna del 3
De åker jättebra i lastbil.
Det hade varit guld med lite hjälp, så synd att min Bixie är lite kinkig, att de inte känner varandra, för annars hade jag ju kunnat hämta upp dig och pållan så kunde vi åkt till ridhuset tillsammans. Så mycket roligare när man är två.
Säg till när du vill ha lite sällskap, kommer gärna ner till fots och kikar på lite ridvägar, får jag igång henne kanske jag vågar ta med henne ngn gång också.
Nu går gubben på semester nästa vecka så då är jag mer flexibel, ska bara mocka ur och skura hela stallet. Men det blir nog det enda måstet som finns. Så då kan man åka o träna ngn dag eller rida ut.
För er som inte vet så bor Monifa typ "nästgårds" vilket vi helt har missat
Lasse idag
Sen blev det inte så mkt mer än bara gräs och svansar o öron typ.
Just det här med hull och unghästar är svårt, ibland drar de iväg och då tunnar de också lätt ur. Min långbenta donna är lite i klenaste laget och då har hon gått på gödslat bete, hagen brevid, där det även växer klöver. Hon har dock dragit väg rejält på höjden! För oss tror jag det omväxlande vädret också ställt till det litegrann. Vi kör träckprov och det är dags för nästa avmaskning nu i veckan. I år la vi bara gödning i en hage men nästa år kör vi alla. Jag ska faktiskt köra ett försök att (för hand
) så in lite nytt i befintlig vall.. Behöver ändå lägga på nytt sen vid vattenkaren etc.. fick tag i ngn betesblandning med bla vitklöver så jag hoppas att det fungerar för då kommer jag nog testa på lite större ytor sen.