12:orna del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 3

Ja alltså de går i den hagen som man kommer in i direkt i lunden så ja det gör dom. Sen vet jag inte om de strosar i hagen som ligger lite längre in till höger. Är kvigor kan jag tillägga ;)

Är okej att rida över hela, finns markerade promenadslingor men kan visa dig nån dag snart :) Och ridvägen som var nära dig.

Lite nya bilder på mina monster :)

Hela shettisflocken, mina två till höger och så deras uppfostrare till vänster

Inte så vackra, men ack så charmiga Trubbel

Och Trassel

Dom har båda två dragit iväg med rumpan igen, upp i vädret far den! Trassel brukar ju annars vara jämn och fin för det mesta, Trubbel är bara ful på olika sätt jämt :angel:

Jag har bara en snabb fråga till er som kan sånt här. Inte min häst det gäller och har egentligen inte hemma här, men iaf. Hur stor blir en häst som är 2år nu och är ca 153 nu? :)

Har varit och äntligen tagit kort på min lillfis nu! :D ska försöka få in bilderna i datorn imorgon iaf så får ni se hur fin han blivit. Han har lagt på sig lite och inte direkt rännt iväg någonstans. Han växer långsamt men säkert just nu :)

antagligen inte så jättestor..

Min åring (Hollie) är 153 cm nu! Och tvååringen 164cm.. båda förväntas bli runt 170, dock kommer nog åringen att klättra en bit över.

Jättefin färg, ser ut som metallic. Är den sådan alltid eller är det pälsglans?
Vad heter färgen och rasen på din? Tjusig!

Hästvärlden är liten! Jag var och tittade på Romeo också. Han var så söt, lade bud till och med, men jag ville pruta pga dyr klapphingst-kastrering. Hur går det på den punkten, har de kommit ner själva ännu?
Köpte ett sto istället. ;)
Jag ville haft honom till working equitition.

Jättefin färg, ser ut som metallic. Är den sådan alltid eller är det pälsglans?
Vad heter färgen och rasen på din? Tjusig!

Han är en Quarterhäst, färgen heter buckskin med frosting, på svenska gulbrun. De flesta har svart man eller lite frosting (silverstrån) men han fick nästan helt silverman med några svarta strån i botten. Samma med svansen.
Han såg ut som en palomino (isabell) när han föddes men de svarta benen avslöjade honom.

Hans lillebror född i år är också buckskin men helt annan nyans, blir mycket mörkare. Men med exakt samma tecken :)

Tack så mycket :)
Hennes pappa är paso peruano, mamman är korsning lipizzaner/arab.
Färgen heter gulbrun här med :)

Kl

Idag var hovslagaren ute hos mina killar, dom skötte sig bra båda två! :)
Passade på å mäta min lillkille, han är 149 cm. Han är lite dålig i hullet men verkar växa lite nu så hoppas på att han äter upp sig under sommaren. Går i en flock med 9 hästar och en massa gräs, så han har det bra iaf! :)
Sen det här med vilken färg han är.. Benen är lite mörkbruna längst ner, men börjar bli ljusare nu igen... Hittar nya vita strån i manen hela tiden, och svansen/manen har blivit väldigt, solblekta? Märks att jag fortf hoppas på skimmel va? :p

Testar lägga in lite bilder, ursäkta den tjocka magen! ;)

null_zps11841b66.png

null_zps54099324.png

null_zps44bc6c71.png

null_zpsbd0467e6.png

null_zps6d724d6f.png

Senast ändrad:

antagligen inte så jättestor..

Min åring (Hollie) är 153 cm nu! Och tvååringen 164cm.. båda förväntas bli runt 170, dock kommer nog åringen att klättra en bit över.

Ne jag förväntade mig inte jätte stor heller, då min åring också är runt 153 nu ;)
Men tror du den här två åringen blir runt 160 iaf? + möjligtvis? :)

Nu kommer både ordbajsning och bildbomb, hoppas ni kan ursäkta mig ;)
Men jag har en polle som är snordyr idag. Herregud. Vi hade räknat kallt med fyra timmars lastning, vad gör hästen? Jo kliver rätt på direkt, andra gången han åker som att "vafan det här är väll inget". Behöver jag säga att jag typ höjde han i skyarna och en bit till? :love:

I lastbilen fick han åka brett och lös så han kunde röra sig fritt. Dock var han en riktig pärla när vi hade kommit av från grusvägarna och kunde körde lite fortare. Då stod han och hade beslutsångest över vilket av de tre fönsterna bak som gav bäst sikt ;) Och ibland gick ljuset upp för han att det fanns ruta framtill också men de tre bak var helt klart bäst. Sparkade inget, stod som ett ljus med beslutsångest och skötte sig över all förväntan.

Lastade av, lugnt och fint. Släppte ut och han började äta direkt tills han fick syn på ett åringarna i hagen bredvid. Sen fick han syn på ett åringen som han ska gå med till på lördag och bonda med innan de släpps med resten av gruppen. Låter bildspelet tala för vad han först tyckte om islänningen ;)

1002709_4987853263142_1447231411_n.jpg

1003813_4987854863182_422451114_n.jpg

1002095_4987851503098_101397915_n.jpg

1011886_4987848663027_418315713_n.jpg

1001001_4987849263042_29874472_n.jpg

995722_4987848783030_1618798234_n.jpg

Han hann gå på sig lite från det att stödfodringen sattes in till nu vilket var skönt! Passar på att tacka Hippocampus för att hon kollade till honom och tog med foder :love: :bow:

Men gud så söt han var när han fick syn på islänningen. :love:

Uppbunden och lydig i helgen. Storm är verkligen världens bästa lilla ponny, så snäll och okomplicerad.
st5_zps96d417d2.jpg

Storm + Hollie = Stollie :love:
s_zps3ff64728.jpg

Fina bilder ni har lagt in! :D

*kl*

Lastträning idag igen med min kille, gick jätte bra och han är så duktig och okomplicerad! :love::love: Sedan fick han äta lite Müsli - Gott enligt han :)

Liten bild ;)

334t387.jpg

Ne jag förväntade mig inte jätte stor heller, då min åring också är runt 153 nu ;)
Men tror du den här två åringen blir runt 160 iaf? + möjligtvis? :)

åh härligt med en till jätteåring :D

jag är verkligen ingen expert utan talar av min erfarenhet, en del hästar växer långsamt så denna 2åring du talar om kan ju knaka iväg, men jag skulle tror att den blir närmare 160 än 170 :)

Quickstep jag tror du får sluta hoppas på skimmel ;) kul med bilder på din! Hur är han i temperamentet nu?

Grattis till bebis! :)

IronWill Stollie love :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
882
Senast: Piaff
·
Svar
2 001
· Visningar
98 575
Senast: pepp
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
14 005
Senast: ildiko
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
821
· Visningar
46 363

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka