12:orna del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 3

Storm är i någon ful växtperiod där hennes hals är skitkort och ful som tusan! Ser helt ok ut när hon spänner upp sig, men när hon travar. :crazy: Så himlarns mycket i nedförsbacke.

Tog in henne i ridhuset för att kolla om hon var halt eller bara stel. Hon är stel som tusan, men inte halt.

f39a8146-e96f-43d9-af22-dcd0b65383f8_zps614c5947.jpg

4605f898-0f43-4c32-ab6c-c627b28ee785_zps29142699.jpg

Hon ville verkligen inte bli snygg på bild idag. :D
0d00558f-99e7-42ba-92f6-7d5627c4d90a_zps1e5ea4bd.jpg

:D sista bilden! :D

Hon är nog bara stel eftersom hon är inne i en växtfas, jag åker ut på tisd morgon (hovis) och kan kolla henne lite extra då ;)

Skulle behöva checka Hollie också på banan, vi kan kanske släppa dom ihop nästa gång därinne?

:D sista bilden! :D

Hon är nog bara stel eftersom hon är inne i en växtfas, jag åker ut på tisd morgon (hovis) och kan kolla henne lite extra då ;)

Skulle behöva checka Hollie också på banan, vi kan kanske släppa dom ihop nästa gång därinne?

Haha eller hur!

Gör gärna det. :) Kommer nog åka ut tisdag kväll ändå. Varannan dag du vet. ;)

Ville helst släppa henne på banan eftersom att ridhusunderlaget är för djupt (Dock bättre nu än sist jag var där inne, annars hade jag inte vågat släppa henne.) Men var för lat för att fixa grinden på banan. :p

Men vi kan släppa dom på ridbanan nästa gång vi ses! :)

jamen så var det ja, men utebanan blir bättre :) Även om dom är beteströtta så är det bra att checka av dom i rörelse ibland som du gjorde.

thoora jag tycker att hon är jättefin!!

jennyjenny skönt att det funkar bra på betet! tycker det ser ut som om hon fått väldigt långa ben, supertjusig :)

angående manen, du skulle se Hollies, mer hårfager än vad jag är van vid och jag ser inte framemot att rycka den alls O_o

haha så söta!
Ang stel trodde jag Ove var halt igår av samma anledning som du trodde Storm var halt ;) Han såg helt låst ut i bakdelen och knackig i framdelen. Inte så konstigt när han är i sånt framlut att att han nästan ramlar på näsan.

Delvis knapplån

Så "skönt"(alltså jag vill inte att någon ska vara orolig eller någon häst skadad, men ni förstår) att läsa att det är fler som blivit oroliga pga samma anledning, min loppa har också växt underligt & sett knackig ut, jättefin i skritt, inte skojig i trav & fin i galopp. Så jag tyckte det var en väldigt underlig hälta-eller-liknande..

Hon har förutom det fått en "fin" ovana att öppna grinden till de andra hästarna.. Jo förstår ni, det finns ingen el i sommarhagen & om en av hästarna plockas ut så tar en viss liten åring tag i ett handtag & skakar/plockar loss det, så kan hela flocken gå ut. Tjoho.
Men flest gånger har hon bara klivit mellan över- & undertråd, men bara om någon i flocken är ute på vift, vad hon gör? Står precis utanför hagen & betar & bryter sig in i eventuella burkar med havre eller liknande som någon ställt kvar..
Jag löste det genom att sätta en mittentråd & peppar peppar så verkar hon stå kvar. El verkar tydligen vara en bristvara i beteshagarna O_o

Vi har tagit det lugnt med det mesta, men miljötränat lite med paraply, så här gick det första gången (den svarta hästen är unghästkompis, fuxen på bild är Jazzas låtsasmamma, den blonda det är jag).

20130702_202619.jpg

2013-07-08110858.png

Första gången sa hon aaaah, när jag plockade med mig paraplyt några dagar senare så sa hon, eh? kom med nå nytt va ;)

+ charlottee : ja,nu när ni säger det så ser hon ju ganska långbent ut! Men kanske att hon stående lite extra fördelaktig vinkel bhär också,i uppförsbacke dessutom ;)

Hoppas att det löser sig med Lasses hov!

f39a8146-e96f-43d9-af22-dcd0b65383f8_zps614c5947.jpg

Vilket vuxet uttryck hon har över huvudet på den här bilden!

Kul att se hur stora alla har blivit. Min är ju nu 11 månader drygt och ratade kraftfodret när vi gick över från hösilage till hö i maj, och innan jag hittade en kombo som han kunde tänka sig äta hade han rasat väldigt i vikt och sedan har jag haft svårt att få hull på honom alls trots att han äter mer än dubbelt så mycket kraftfoder som sin mamma som är igång :(. Sent har det blivit med gräsinvänjningen också pga resor, sjukdom etc men nu är vi på gång så jag hoppas de är färdiga att gå ut nästa vecka. Hoppas på fint höstväder så de ändå hinner få några månader innan det blir installning.

Mina småkillar har precis gått ut på bete dygnet runt, så nu kollas det hovar och puls för glatta livet, har inte varit något problem med inbetningen, och vi har ju betat in dom gradvis i 5 veckor, så nu vore det väl rackarns om dom åker på fång...

Det han äter... hans pappa var likadan (jag var inte involverad i honom, kanske ska tilläggas :-)) under sin uppväxt. Nu har jag delat upp det i fler givor och ger oftare så får vi se om han tillgodogör sig det bättre. Han slutade tappa rätt omgående efter att han började äta kraftfoder igen men jag har ökat på flera gånger och trodde nog att han skulle gå upp mycket fortare än han gjort, det är nog mest det.

Last träningen går superbra med min lilla häst. Har börjat åka korta rundor med henne och det går bättre och bättre.

Idag blev jag rejält sparkad av henne när jag skulle kratsa ena bakhoven:mad:!
Riktigt sur märr var hon och kikka till mig på sidan av knäet.
Så idag är hon inte lika populär, och hovslagaren som kommer på lör. Hoppas hon sköter sig bättre då!

*kl*

Min lille kille växer och har det gott på sitt bete :) Idag tog jag ut honom för att tillbringa lite mera tid med honom, traskade upp till stallet där han fick äta lite müsli och bli borsta samt så fick han ha på sig en vojlock, Han skötte sig jätte bra, blir troligen lite lastträning om några dagar ;)

Mysig kille som kom fram och ville ha gos efter att jag hade släppt ut honom igen
29uamu.jpg

Duktig! :)

2zscjme.jpg

+ Missfideli, Monifa, Tack så mycket. :)

Asa_S, Men visst har hon det! Ärligt talat så är hon mer vuxen än de flesta vuxna hästar jag hanterar. Hon är så himla klok!

Och så en smärre bildbomb från idag.

st3543534535_by_erehsidne-d6d0lpf.jpg

st1456456465_by_erehsidne-d6d0l5i.jpg

st44464646_by_erehsidne-d6d0m4a.jpg

Sagohästar. :love:

sagohastar_by_erehsidne-d6d0mcu.jpg

346346463_by_erehsidne-d6d0mgw.jpg

st745646456_by_erehsidne-d6d0mjx.jpg

st86867868_by_erehsidne-d6d0mnt.jpg

st946466_by_erehsidne-d6d0my7.jpg

st1034534535_by_erehsidne-d6d0n2i.jpg

st11445345_by_erehsidne-d6d0n7c.jpg

KL
Var ute hos Romeo på betet idag, han växer och frodas och blir ljusare hela tiden känns det som. Uppskattade att han är 155 cm över rumpan nu, får se vart han stannar nånstans :D
För ett tag sen var det en som tittat på Romeo innan jag köpte honom som skrev i tråden (orkar inte leta upp inlägget) och frågade om hans kulor har ramlat ner än. Kan meddela att en har ramlat ner nu så jag hoppas att den andra inte är långt efter :p
Han är fortfarande lite klen, skulle vilja att han rundade på sig ännu lite mer. Men fin är han. Önskar dock att han hade dragit in snoppen när bilden togs hehe...
546776_10151773046649766_512817850_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
882
Senast: Piaff
·
Svar
2 001
· Visningar
98 575
Senast: pepp
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
14 005
Senast: ildiko
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
821
· Visningar
46 358

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka