12:orna del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 3

Tack! :)
Haha ja jag får nog det va? Får väl måla honom vit eller ngt! :p Jag bara älskar färgerna på dina två fina pollar!!:)
Han är jättemysig! Gör dock inte så mycket med honom nu eftersom jag blivit lite tjock! :p

Jag valde att kastrera alla mina 3 samtidigt hemma. Det var en tvååring och båda ettåringarna. Det gick fort och lätt och dom skulle stå inne i ett dygn efteråt på rikligt med halm och sedan skulle dom gå var för sig i 10dagar för att det inte skulle bli för mkt bus då denna veterinären hade upplevt att det lättare blev infekterat om det var mkt spring. Jag hade tur med alla och slapp infektioner och dom är nu glada valacker som går i flock med mina ston igen.

Kl
Jag har inte gjort så väldigt mkt med mina åringar mer än lasttränat dom några gånger under våren och det har gått bra :) Berra (e: Bocaccio Arden RP149) har ju hela tiden varit mer framåt och älskar människor utan att bli jobbig medan Vilde (e: Verdi RP144) har varit mer försiktig.
Här kommer en liten bild på Berra
1006158_4895803325410_291946206_n.jpg

Här kommer lite bilder på båda kompisarna
10347_4895987610017_1568535103_n.jpg

1045162_4895981729870_999766436_n.jpg

1002245_4893312823149_851676017_n.jpg

På sista bilden är det Vildes tvåårige helbror Victor och deras lekfarbror Falcor som är med.

åh härligt med en till jätteåring :D

jag är verkligen ingen expert utan talar av min erfarenhet, en del hästar växer långsamt så denna 2åring du talar om kan ju knaka iväg, men jag skulle tror att den blir närmare 160 än 170 :)

Haha visst är det härligt ;) Men Cash är äldre än vad Hollie är va? Har för mig det. Han är nämligen född 23 April, har för mig Hollie var född i Maj? eller har jag fel? ;)

Ja men det är ju toppen, det handlar om en vän till mig som var rätt sugen på att köpa denna 2.åring. Men hon ville inte ha en för stor häst, samt inte för liten heller. Såå 160 är nog lagom för henne, eller runt där iaf ^^

ja hon är född den 25e maj, så ungefär en månad yngre då men ändå lika stor ;)

KL.
Var och hälsade på Hollie igår, hon har verkligen blivit flockbunden och är lite stökig att hantera, men det är ju bara väntat. Inga större problem bara matte som behöver bli lite mer konsekvent ;) Dessutom får jag toppen hjälp på plats!

När vi promenerade ner för att hämta dom (enorm hage) hade flocken race, superhärligt att se!! Min klantiga kalv hoppade över diken genom skogen och ut på ängen igen i full galopp och klockren koll på fötterna, flocken har verkligen lärt henne.

En liten film efter busrycket, på Hollie och Storm, som nu var nöjda och kunde tänka sig att komma in med oss :p

http://www.youtube.com/watch?v=cdemAnKM9Nw

Vilka härliga betesbilder ni alla bjuder på :) Har hastigt o lustigt bestämt mig för att visa lillprinsessan på arabutställning i slutet av Juli, så vi har lite finslip att justera nu innan :D

haha dom där små alltså :love: är typ som islänningen Ove släpptes med. Han fräste ifatt honom! Benen gick som trumpinnar haha.

Ja gud vad våra "små" åringar är stora du ;) Och vilka härliga filmer på Stollie och alla andra på betet :'D
Mätte min fjutt förra veckan, då var han nästan 153 i mank och nästan 154 bak ^^

När jag kommer hem från semestern kommer det upp bilder på min plutt också. Med honom har jag dock problemet att hålla honom i hagen när jag tar ut unghästen för ridning. Han smiter gärna emellan och vill följa med till stallet x) Han har också fått lite träning några gånger nu med att vara ensam i hagen då resterande hästar ridits ut på samtidigt. Han gnäggar lite bara, men springer inte runt eller så :) Väldigt sunt psyke verkar han ha på det planet iaf. Massa dutti <3

Min lilla är född sent så hon är 10 månader nu. Hon är ca 120 hög. Hur stor kan hon tänkas bli om mamman är 153 och pappan ca 143?

Kul, vilken hingst var det? :)

inte min häst, hade honom på utbildning men var mkt strul så jag anade ugglor i mossen och lämnade tillbaka hästen, varpå ägaren sålde sedan har han vandrat runt stackars häst. icke godkänd men tror att någon äntligen var förnuftig och kastrerade honom, står som valack på annonser nu. han var vacker som en dag och vi gjorde framsteg vår tid ihop bla utställningen som för mig var i träningssyfte, han blev best in show och vi fick fina bilder; mina bilder som sprider runt på alla hans annonser!! som sagt en rörig historia, jag kan pm:a dig hans namn.

Hej alla!

Följer tråden och tycker det är kul att den så aktiv med alla foton. Jag var och hälsade på min Ismene på betet idag. Hon såg fin ut i hullet verkar ha kommit in i flocken trots att hon är släppt med dem senare och är ett år yngre. Lite tuffare är de kanske med henne, men inte så jag känner mig orolig. Det är väl en del av uppfostran att äldre hästar håller de yngre på plats ;)

Just nu är jag nöjd med hennes rejäla lång man för den hjälper säkert till att hålla blinningarna borta, men jag ser inte fram emot när man ska få den snygg och "Halvblodigsmässig" till hösten när hon kommer hem:wtf:

Här kommer ett halvdant foto på henne:
C06CFAF3-651C-4688-894F-25EC3FFAA4DC-2339-000002B882F8836E.jpg

wii, vilken långbening!

Delvis KL.
Min lilla Lasse älskar att få manen ryckt, hade han varit katt skulle det spinna fint i stallet!

Idag har jag fått raspa och fila lite på hans hov. Hovslagaren kan inte komma förrens om ett par veckor och hans hov har ju bara vuxit och vuxit där inne i gipset. Fan liksom. Känns ju som en lång tå ökar på belastningen på hovbenet också, speciellt då frakturen gick från "sida till sida". Men han sköter sig och är så duktig även om jag är lite omständig. Duktiga Lassemannen!

Här en bild på hans sällskap
1000471_10201574022175184_1087481042_n.jpg

KL

Idag har Cia varit på premiering! Hon var iväg till ridhus för första gången i måndags, blev helkroppsduschad för första gången igår och som sagt premiering idag. Allting har gått galant, hon har skött sig alldeles fantastiskt bra! Hon har blivit lite tuktad av sin storebror under betestiden och är numera väldigt lätthanterlig. Även själva visningen idag gjorde hon mycket lydigt och bra, även om hon inte är i någon vacker fas rent exteriört. Jag är lite besviken på poängen, men i jämförelse med de andra som var på plats var det en fullt korrekt bedömning.

04-1445.jpg

Kortlinjerad, grund. Vackert huvud, högt ansatt hals, grund i bålen, kort kors. Något gracil, annars korrekt fram, bredspårig bak. Avspänd skritt. Kort, markbunden trav.

77787 = 36 p, klass II.

Jätte söt!

Knapp

Nu är Ove äntligen ute på betet med alla pojkarna :') känns så fruktansvärt bra! Hela släpper gick väldigt bra, han har visat tydligt att det där med sällskap är bra men inte super viktigt. Han går hellre undan än tar en fajt vilket inte gör mig någonting ;) mätte han idag med och han var mindre än jag trodde. Nu visserligen på ojämnt underlag så det är inte helt på millimetern. 148 fram och 156 bak så uppfödarens mätning var käpprätt åt fanders ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
882
Senast: Piaff
·
Svar
2 001
· Visningar
98 575
Senast: pepp
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
14 005
Senast: ildiko
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
821
· Visningar
46 361

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka