12:orna del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 3

knapp

här kommer betessläpps bilderna :)

1013127_10200122904304386_1753627176_n.jpg

1002993_10200122904664395_837894222_n.jpg

969131_10200122904544392_316021410_n.jpg

934611_10200122904984403_1357076168_n.jpg

Är fasiken alltid nervös över att det ska gå upp igen men det är ju över två månader sen skadan och det var ju läkt när veterinären va här. Det går bra att raspa ner lite, tack och lov.

Dl Kl

Ima Sugar Chip with white frosting! ;)
994215_10201615791219384_764199382_n.jpg

Men vad han växer! För ett tag sen mätte jag ryggen på honom och valde 115 cm men jag tror nästan han kunde ha haft ett 125! Fast det sitter super i bogen så det får gå så länge det går.

Härliga bilder allihopa :)

KL: 3 dagar kvar nu tills babyn är beräknad.. Passade på att tvätta lillprinsessan tillsammans med syrran o en kompis medan jag väntar :D

Meciliah_blir_putsad_av_Syrran_o_Robin.jpg

20346_1373579180.jpg

Monifa: Åh vilka härliga bilder!! Ser helt underbart ut, skönt att han äntligen är där :)

IronWill: Riktigt fina bilder! Du är duktig på att fota & det gör ju inget med de fina motiven :) Jag tror minsann våra fröknar är rätt lika, födda på samma datum & allt, känner igen det med klokheten trots åldern, men kanske är det så att vissa djur & människor bara är så av naturen :)
Jazzan känns som att hon skulle vara så även utan den fina hantering & grund som hon har, men det vet jag ju förstås inte.

*kl*

Så kul att se alla härliga betesbilder!

Har inte hunnit skriva här på ett tag men Musse min lilla Welsh Cob växer så det knakar. Han går på ett enormt stort hingstbete bara 5 km hemifrån oss nu, väldigt skönt att ha honom så nära. Det är dessutom på vägen till min andra häst så då kan man passa på att åka förbi honom när man varit och ridit.
Riktigt fin börjar han bli nu, blanksvart och musklad om än väldigt överbyggd ;) Fortfarande lika snäll och lätt att ha att göra med. Inte alls hingstig och sköter sig lätt bäst av hingstarna på betet, även när man tar ut honom för att gå på promenad, verka honom osv, trots att han är yngst.

Såg att det diskuterades lite längre upp i tråden ang hur mycket man ska hålla på med dom när de är såhär unga och jag tror att tar man det bara i deras takt så är det bara bra att de vänjer sig vid att man håller på med alla möjliga och omöjliga saker med dom. En häst vet bara om sin verklighet och "utsätter" man dom för konstiga saker redan från början så blir det aldrig några problem med att hantera nya och främmande intryck. Läser man bara av hästen och ger den tid att bearbeta sakerna så är det inget de tar skada av enligt min erfarenhet.

IDAG HAR LASSE GÅTT MED KOMPIS! :bump: Och han skadade sig inte heller! Han har inte träffat kompis på två månader men idag så! Jag är så lycklig!! Igår ensamlekte han så dant så det stod mellan att begränsa ännu mer eller släppa över nordsvensken till honom, och det giiiick :bump:

Efteråt när han hade fått gå i sin sjuklösdrift ett par timmar var han så lugn, harmonisk och inga olater i sikte. Wow, lilla killen.

Tack så mycket. :love:

Charlottee, Visst är den! Kramkalas. :D

Fjutten, Tack, det var snällt sagt. Håller fortfarande på att lära mig min kamera. Det är hur svårt som helst!

Att dom är lika tänkte jag också på för ett litet tag sedan. Hon känns bara så vuxen och klar i huvudet. Igår tog jag in henne själv och borstade och fixade. Hon stod som ett ljus helt själv i stallet. Blev lite pip och bus när jag släppte henne på ridbanan, men tömkörde i grimma tillbaks till hagen i lugn skritt. Så himla duktig!

IDAG HAR LASSE GÅTT MED KOMPIS! :bump: Och han skadade sig inte heller! Han har inte träffat kompis på två månader men idag så! Jag är så lycklig!! Igår ensamlekte han så dant så det stod mellan att begränsa ännu mer eller släppa över nordsvensken till honom, och det giiiick :bump:

Efteråt när han hade fått gå i sin sjuklösdrift ett par timmar var han så lugn, harmonisk och inga olater i sikte. Wow, lilla killen.

Åh vad glad jag blir för er skull! Måste vara hur härligt som helst. :)

Storm är nästan 14 månader nu! :) Halsen är egentligen jättekantig, men blänker till i vissa stunder.

t7868678_by_erehsidne-d6deeap.jpg

s77_by_erehsidne-d6deesz.jpg

899988_by_erehsidne-d6deeyu.jpg

s488888_by_erehsidne-d6def04.jpg

998888_by_erehsidne-d6def20.jpg

s666666_by_erehsidne-d6def42.jpg

45678_by_erehsidne-d6def55.jpg

886422_by_erehsidne-d6def7g.jpg

Jag hoppas verkligen att hon tänker bli så hårfager som det ser ut att hon kommer att bli. :love:
788533_by_erehsidne-d6def8n.jpg

Japp :)
Lite sen i utvecklingen tycker jag, men han var väldigt "maskäten" när han kom och hade löss. Går på hingstbete nu och äter upp sig.

Vad är storm för ras? Ser ut att bli rätt grov med tanke på att hon bara är ett år nu. Skulle aldrig gissat på ett år om jag inte vetat det.

Hihi, vilken tur! Att du inte tog det på fel sätt, en arabägare hade nog inte gillat beskrivningen grov. ;)
Mamman är också jättefin, ser ut som om hon liknar mamman i kroppsformen.
Jaså, är hon liten? Hur hög är hon?

Vill också lägga in bild, försöker från Facebook, men hittar ingen URL på bilden. Någon som vet?

Haha, jag gillar grova hästar. :love:

Mamman var fantastisk! Storm är runt 128 cm kanske. :p

Jag gissar på att du provat att högerklickat på bilden?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
882
Senast: Piaff
·
Svar
2 001
· Visningar
98 575
Senast: pepp
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
14 004
Senast: ildiko
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
821
· Visningar
46 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka