12:orna del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 3

*kl*

Idag har Prinsen fått prova på lite longering i grimma med longerlina, gick faktiskt riktig bra och han lyssnade i stort sätt hela tiden, igår tränande vi häst vid hand, också där gick det bra, fick beröm för hans fina trav :) Imorgon blir det last-träning. Ska försöka knäppa någon bra bild im. :)

Vet inte om Nougat håller på med western men där finns ju grenar, tex trail at hand eller showmanship at halter där man kan vara med redan med 1-åringar.

Fin hon är storm!

Shetlandskusken: Vilken sötis, kul med fler shettisar i tråden!

*kl*

Jag tror jag måste ta och bada mina små... Dom är allt annat än rena :p Får passa på innan jag flyttar dom ifrån betet (där finns det varmvatten, det har jag inte hemma i stallet)

Antagligen, han var verkligen jättefin :D

KL: Min tjej var lite snorig och verkade lite hängig när jag hälsade på henne i hagen idag :( Hon får vara inne i natt för observation så få vi se hur hon verkar imorgon ..

För att lära honom i tid, så man inte står där när hästen är 2,5 år och man ska rida in den och man inte har hunnit göra något alls.Och dessutom var detta ingen avancerad longering utan var bara grimma och lååångt grimskaft. Lyssnar på min fd.ridlärare som rekommenderade att vi skulle börja små longera honom och befästa orden som: skritta,trava, halt/stilla och så småningom galopp. Så klart i en lugn takt för honom så han hinner vänja sig. Så har man gjort en hel del av för jobbet innan det är dags att sitta upp på honom.:) Håller på med vanlig ridning och ej western.

Svarar på mig själv och har nu mätt och konstaterat att det verkar som om han vuxit närmare 5 cm under den här tiden när jag försökt fodra ikapp och nu är jag mindre förvånad över att han inte tagit sig mer. Jag mätte honom i början för jag tyckte han blivit större men då var det ingen skillnad så jag har helt enkelt skyllt på min inbillning men så var det alltså inte!

Jag har fått ett problem av annan art :love:. Han har världens sötaste lilla welsh-huvud och alla grimmor jag provar är för stora runt hans lilla, lilla nos. Jag har en mängd ponnygrimmor som troligtvis kommer att passa när han blivit större men just nu sitter ingenting bra :p. Beteshagen är så belägen att jag gärna vill ha grimmor på hästarna om de skulle komma lös så jag hoppas att det finns någon som passar på Granngården...

Lite bilder från igår. Storm och Hollie fick springa ett par varv på banan för att kolla av hur stela dom var. :) Fina flickor!

78678678_by_erehsidne-d6dqg1d.jpg

7970790_by_erehsidne-d6dqgha.jpg

qwrwerwerwe_by_erehsidne-d6dqhzu.jpg

s4567567567_by_erehsidne-d6dqjgh.jpg

57565888_by_erehsidne-d6dqk09.jpg

6878679679_by_erehsidne-d6dqka7.jpg

houjiojoi_by_erehsidne-d6dqkdl.jpg

Jag borde spendera mer tid med min plutt känner jag :( Har haft sååååå sjukt mkt jobb nu denna veckan och så har jag pajjat ryggen så har inte orkat gå ut mer än att hälsa på honom och vad jag saknar min "lilla" charmör.. Jag har nog aldrig kännt en sån här kontakt till en häst tidigare. Saknar honom efter en dag, galet. Men härligt! :)

Jag får ta en heldag med honom på torsdag med bara massa borstning någon promenad och mys så han inte glömmer bort mig ;) Då lär väl ryggen ha rätat till sig, ska till kiropraktor imorgon nämligen. Hoppas det ska gå bra, men de tror jag nog. :)

Får be någon hjälpa mig å ställa upp honom så man får en riktigt uppställd bild :D För jag tycker han är sååååå vacker såå.
OCH guuuud vad fina bilder du tagit på Hollie och Storm. Ser ut att ha riktigt mycket tryck i stegen båda två :D
Och Hollie som flaggar så dant med svansen, riktigt härligt! Som sagt ni skulle filmat mer ;)

Bland alla vackra bilder kan jag bjuda på en mindre fager av äkta syskonkärlek. Meciliah: Maaaaamma han beet ju mig :D

1002457_10201369575664426_1416154615_n.jpg

Jättefina bilder! IronWill är så duktig!! :)

Nästa gång flickorna vill visa upp sig får vi filma från början istället hehe

Jag har varit på en minisemester och bla hälsat på Hollies mor, som förhoppningsvis är dräktig med Luxus cml :love: Vi håller alla tummar!

Hollie har verkligen utvecklats fint under sommarbetet!
1016740_10151554518711344_1786500626_n.jpg

Wow såläcker hollie ser ut :)

Avkomman till hollies mamma (har glömt namnet...) och luxus hoppas jag att vi kan få se bilder på nästa år. Tror det kan vara jättefin kombo!

Hon är så fin! Påminner mycket om halvbror här hemma. :) Men var inte Solette seminerad med Floricello? Eller har jag drömt i nattmössan? :o Hur som helst så tror jag kombon med Luxus blir heeelt suverän! :love:

Jag ser också många likheter i våra halvsyskon!

Jo hon var dräktig med Floricello men resorberade tyvärr, sånt som händer ibland. Och iom att brunsten inföll när hingsten tävlade i Falsterbo blev det ett hingstbyte.

Stoet är alltså utlånad men jag tycker att dom gjorde ett bra val i Luxus såväl som i Floricello :)

Nu håller vi tummarna för att hon är dräktig!!

jennyjenny Blir hon dräktig och allt går väl kan nog bilder utlovas nästa år på resultatet :)

Jag funderar redan på hingstval åt Hollie.. lite tokigt men jätterooooligt!:D

Planerar du att betäcka din i framtiden?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
881
Senast: Piaff
·
Svar
2 001
· Visningar
98 575
Senast: pepp
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
14 000
Senast: ildiko
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
821
· Visningar
46 341

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka